השתלות שיניים, עצם וחניכיים - מה כולל כל טיפול? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  השתלות שיניים, עצם וחניכיים – מה כולל כל טיפול?

    השתלות שיניים, עצם וחניכיים – מה כולל כל טיפול?

    מגוון טיפולים המתבצעים על ידי מומחים שונים כולל: השתלת חניכיים הנדרשת בעקבות נסיגת חניכיים, השתלת עצם הנערכת במקרים של אובדן עצם והשתלת שיניים המתבצעת עקב אובדן השיניים הטבעיות.

    מה כולל כל טיפול וכיצד הוא מתבצע?

    השתלת חניכיים

    נסיגת חניכיים היא תופעה נפוצה הנגרמת בעקבות מחלת חניכיים, עישון, גיל מתקדם, גנטיקה ועוד. התופעה מתאפיינת בנסיגה של רקמת החניכיים ובחשיפת שורש השן להתרבות של חיידקים.

    במצבים מסוימים בהם חלה נסיגת חניכיים חמורה, מבצעים השתלת חניכיים במטרה לשחזר רקמת החניכיים שאבדה בכל שן. ההליך הכירורגי המורכב מתבצע על ידי מומחה חניכיים אשר נוטל רקמה מאזור כלשהו בפה, לרוב מאזור החך ומשתמש בה לשחזור הרקמה. במצבים מיוחדים משתמשים באלודרם, חומר המשמש כחלופה לרקמת השן האנושית.

    לאחר הניתוח נדרשת תקופת החלמה של שבוע-שבועיים במהלכה יש להימנע מצחצוח השיניים באזור ההשתלה, לשטוף את הפה עם חומר חיטוי מיוחד ולהקפיד על צריכת מאכלים קרים ורכים.

    השתלת עצם (אוגמנטציה)

    השתלת עצם נדרשת במצבים של אובדן עצם בעקבות: מחלת חניכיים, גיל מתקדם, עקירות שיניים, זיהום וחבלה. כדי לבצע שיקום על גבי שתלים במצבים של אובדן עצם יש לערוך השתלת עצם בדרכים שונות כגון: שימוש בממברנות, שתל עצם חלקיקי או שתל יחידה (בלוק).

    ההליך המורכב כולל ניקוי של מכתשית השן מגורמים מזהמים מייד לאחר עקירתה והשתלת העצם. קיימים סוגים שונים של השתלת עצם כולל: הרמת סינוס, השתלת עצם ביום עקירת השן והשתלת עצם מאוחרת. לאחר המתנה של 4-6 חודשים במידה והכל תקין, ניתן להתקין את השתלים הדנטליים.

    השתלת שיניים

    השתלת שיניים מתבצעת במקרים של אובדן שיניים בעקבות: מחלת חניכיים, עששת, חבלה, זיהומים ועוד.

    ישנם סוגים שונים של השתלות שיניים ובהם:

    השתלת שיניים רגילה – במהלכה מחדירים לעצם הלסת בורג העשוי מטיטניום איכותי, המעוצב בצורת שורש השן. שתל זה משמש כתחליף לשורש השן החסרה וכבסיס לכתר או הגשר הזמני.

    השתלת שיניים ממוחשבת – במהלכה מפנים את המטופל לצילום CT  המספק למומחה תמונה תלת- ממדית מדוייקת של המבנה האנטומי של הלסת, המאפשרת לאבחן את מצב הפה של המטופל ולבצע את ההשתלה בצורה מדויקת. בעזרת תוכנה יעודית היודעת להשתמש בצילום ה CT  הרופא יכול לתכנן באופן וירטואלי במחשב את המיקום המדוייק של השתלים וביום ההשתלה, בעזרת סד כירורגי ממוחשב, לבצע השתלות מדוייקות ביותר.

    השתלת שיניים בכל הפה – שיטה המיועדת למטופלים עם חסר שיניים באחת הלסתות או בשתיהן, שיש להם כמות עצם מספקת ואיכותית. ההליך מתבצע בשיטת אול און 6  ALL-On-6)) במהלכו מחדירים ללסת שתלים דנטליים באזור הרצוי. לאחר מכן מרכיבים על השתלים גשר זמני וכעבור 2-4 חודשי המתנה להחלמת האזור מתקינים את הגשר הקבוע.

    הצוות המנצח של מרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם 30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים מגוון טיפולים מתקדמים כולל השתלת שיניים, השתלת חניכיים, השתלת עצם ועוד, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת וחומרי גלם מעולים. צוות המומחים המיומן שלנו מורכב ממומחה חניכיים, כירורג פה ולסת ומומחים נוספים מהשורה הראשונה, הפועלים בשיתוף פעולה מלא במקום אחד, המספק למטופלים מענה מקיף, מהיר ויעיל עם תוצאות מצוינות.

    למידע נוסף לגבי הטיפולים השונים במרפאה צרו עמנו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139  ונשמח לעמוד לשירותכם.

     

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן