השתלת חניכיים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  השתלת חניכיים

    השתלת חניכיים

    ניתוח של השתלת חניכיים נועד לטפל בנסיגת חניכיים, אחת הבעיות המוכרות והשכיחות ביותר בתחום הדנטלי. עד כמה היא שכיחה? ההערכות הן ש-4-12% מכלל האוכלוסייה סובלים מנסיגת חניכיים כזו או אחרת.

    מהי נסיגת חניכיים

    כשמה כן היא, נסיגת חניכיים היא מצב שבו החניכיים נסוגות במעלה השן וחושפות את שורש השן. זהו תהליך שפוגע ברקמות התמיכה של השיניים ובכך גורם לספיגת עצם ולפגיעה ברקמות החניכיים.

    תוצרי הלוואי הלא נעימים של נסיגת חניכיים כוללים רגישות לחום ולקור ואף כאב, התנדנדות של שיניים ואף נפילתן, והפרעה אסתטית במקרים שבהם הנסיגה היא בשיניים הקדמיות.

    כבר כתבנו לא מעט על נסיגת חניכיים ולכן לא נלאה אתכם עם יותר מדי פרטים, אלא נתמקד הפעם דווקא באחד הטיפולים בה: ניתוח להשתלת חניכיים.

    השתלת חניכיים – מתי ואיך זה מתבצע

    ראשית חשוב לציין שנסיגת חניכיים היא לא גזירה משמים וברוב גדול מהמקרים ניתן למנוע אותה או לעצור את התפתחותה גם אם כבר החלה. מה נדרש? להימנע מהגורמים לנסיגה או לטפל בהם: דלקת חניכיים שנגרמת עקב הזנחה והיגיינה לקויה, עישון וטראומה עקב צחצוח אגרסיבי מדי, ניקוי תכוף מדי עם קיסמי שיניים או טראומות אחרות. אם אכן נסיגת החניכיים שלכם נגרמת מאחד מהגורמים הללו, טפלו בהם בהקדם כדי שתוכלו להימנע מהשתלת חניכיים.

    כשנסיגת החניכיים היא חמורה דיה, וכאשר המצב מאפשר זאת, אפשר לשחזר את הרקמה שאבדה באמצעות ניתוח השתלת חניכיים. השתלת החניכיים היא הליך כירורגי שמסוגל לשקם עד כשלושה מילימטרים של רקמת חניכיים בכל שן.

    בניתוח, הרופא לוקח רקמה מאזור כלשהו בפה, בדרך כלל מאזור החך, ומשתמש בה כדי לכסות מחדש את חלקי השן שנחשפו עקב הנסיגה. לחילופין, אפשר גם להשתמש בחומרים ייעודיים שאותם משתילים במקום רקמת החניכיים החסרה ובכך להימנע מלקיחת רקמה מאזור אחר בפה. עם זאת, זוהי טכניקה שמתאימה רק בנסיבות מיוחדות וספציפיות מאוד.

    ישנם ארבעה סוגי השתלת חניכיים:

    • השתלת חניכיים סביבתית – שימוש ברקמת החניכיים הסמוכה לשן שסביבה תושתל הרקמה החדשה. מתאים רק למי שיש לו די והותר רקמת חניכיים באזור המדובר.
    • השתלת רקמת החיבור – השיטה הנפוצה מכולן שבמסגרתה משמשת רקמת החך כשתל חניכיים.
    • השתלת חניכיים חופשית – שימוש ברקמות החך בכמות קטנה יותר מהשתלת רקמת חיבור. מתאים לאנשים שיש להם חניכיים דקות שזקוקות לעיבוי.
    • אלודרם – זהו חומר שמשמש כחלופה לרקמה האנושית ומייתר את הצורך בשימוש ברקמתם של המטופלים. אך כפי שציינו קודם לכן, זהו ניתוח שמתאים רק למצבים מיוחדים.

    את התוצאות הסופיות של הניתוח ניתן לראות לאחר כחמישה שבועות, אז ייהנו המטופלים מחניכיים חדשות ובריאות. רמת הכאב בעקבות הניתוח משתנה בין המטופלים ותלויה גם בסוג ההשתלה שבוצעה. על פי רוב, כאשר הרקמות אינן מוסרות מהחך הכאב וחוסר הנוחות הם מינימליים. זמן ההחלמה מהניתוח הוא שבוע עד שבועיים ובמהלך תקופת ההחלמה ניתן לחזור לחיי שגרה רגילים עם כמה מגבלות כמו לא לצחצח את השיניים שבאזור ההשתלה, לשטוף את הפה עם חומר מיוחד ולאכול אוכל רך וקר, כמו יוגורט.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    השתלת חניכיים – שאלות ותשובות נפוצות

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן