עקירה כירורגית - המידע | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  עקירה כירורגית

    עקירה כירורגית

    עקירה כירורגית מתבצעת במקרים שונים ובהם: שן בינה הכלואה בעצם הלסת, צומחת בזווית או בוקעת חלקית. התהליך מורכב הדורש יכולת אבחון מעמיקה, רמה מקצועית גבוהה וניסיון רב של מומחה.

    תהליך עקירה כירורגית

    מה זה עקירה כירורגית? עקירת שן בינה כירורגית נדרשת כאשר השן בוקעת באופן חלקי, צומחת בזווית, כלואה בעצם הלסת או שמיקומה לא מאפשר לשמור על היגיינת הפה ומקשה על הצחצוח. העקירה מתבצעת גם כאשר כותרת השן הרוסה ולא ניתן לבצע עקירה רגילה. במצבים אלו עלולים להיווצר בעיות שונות כגון: מחלת חניכיים חריפה, זיהום, עששת, הרס השיניים הסמוכות, הרס העצם, הפרעות לעיסה, ציסטות, גידולים ועוד.

    מה כולל התהליך? עקירה כירורגית מתבצעת לאחר הפניית המטופל לביצוע צילום סיטי ו/או פנורמי. ההליך כולל הסרה ו/או הרמה של רקמת החניכיים וחשיפת העצם שסביב השן הכלואה. בחלק מהמקרים מסירים שכבה דקה מעצם הלסת ובמקרים אחרים מפצלים את השן לחלקים ומפרידים את שורשיה על מנת לאפשר את הסרתה המלאה.

    כמה עולה עקירה כירורגית? עלות עקירה כירורגית תלויה במידת מורכבות הטיפול ורמת המומחיות של הרופא המטפל. להשגת התוצאות הטובות ביותר ללא סיבוכים מיותרים מומלץ לפנות למומחה עם ידע וניסיון רב בתחום.

    הנחיות לאחר עקירה כירורגית

    כדי לזרז החלמה מעקירה כירורגית יש להקפיד למלא אחר ההנחיות הבאות:

    ביום העקירה – אין לצחצח שיניים או לירוק ויש להימנע משטיפת הפה.

    במשך 24 שעות לאחר העקירה – יש לאכול מאכלים רכים וקרים כגון גלידה ויוגורט ולהימנע ממאכלים קשים וחמים וממשקאות חמים. יש לבצע שטיפות עם מי פה ייעודיים או מי מלח פושרים, כ-5 פעמים ביום.

    במשך 48 שעות לאחר הביצוע העקירה – יש להימנע מפעילות גופנית, עישון וצריכת אלכוהול.

    תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים לאחר העקירה

    לאחר ביצוע העקירה ייתכנו תופעות לוואי כגון:

    דימום – לעצירת הדימום יש להניח פד גזה או שקית תה על האזור וללחוץ עליו במשך כעשרים דקות ולחזור על הפעולה כמה פעמים. בכל מקרה, לעדכן את רופא השיניים.

    נפיחות – להפחתת הנפיחות במקום, החל משעה לאחר העקירה ובמשך 24-48 שעות לאחריה, יש להניח שקית קרח על האזור במשך 20 דקות לסירוגין.

    כאבים – כמה זמן כואב אחרי עקירה כירורגית? לרוב הכאבים נמשכים כמה ימים וניתן ליטול משככי כאבים להקלה. במידה והכאבים לא חולפים ואף מתגברים, יש לפנות מידית למרפאה.

    סיבוכים אפשריים לאחר העקירה כוללים:

    פגיעה עצבית בעקבות עקירת שן בינה תחתונה, הממוקמת בקרבת העצב הלינגואלי והמנדיבולרי ופגיעה בסינוסים בעקבות עקירת שן בינה עליונה, הממוקמת בקרבת הסינוסים.

    לצמצום הסיבוכים ולהשגת תוצאות טיפול ברמה הגבוהה ביותר, מומלץ לפנות למומחה מיומן שמרפאתו מצוידת במכשור חדשני ובטכנולוגיה מתקדמת.

    עקירה כירורגית במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם יותר מ-30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים עקירות כירורגיות המבוססות על אבחון מדויק, בכל רמת מורכבות עם מיטב המכשור והטכנולוגיה. לאחר ביצוע העקירה מטופלינו ממשיכים לתהליך שיקום פה מקיף ואיכותי, במרפאתנו החדשנית הממוקמת בצפון תל אביב.

    למידע נוסף על עקירה כירורגית צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139  ונשמח לעמוד לשירותכם

     

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן