נסיגת חניכיים - מניעה ודרכי הטיפול | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כיצד להימנע מנסיגת חניכיים

    כיצד להימנע מנסיגת חניכיים

    נסיגה של החניכיים – תהליך ארוך טווח

    נסיגה של החניכיים איננה מתרחשת ביום אחד. מדובר בתהליך מתמשך שיכול להוביל לאי נעימות רבה ואף לפגיעה בשיניים והתרבות חיידקים ועששת בכיסים שנוצרים בתוך החניכיים. כך נוצר נזק אף לשורש השן. נסביר להלן איך אפשר להימנע מאותה תופעה לא נעימה (ולעיתים גם לא אסתטית) שנקראת נסיגת חניכיים. פעלו נכון, שמרו על שיניים וחניכיים בריאות!

    זהו את הסימנים הראשונים לנסיגת החניכיים

    נסיגה של החניכיים הינה כאמור תהליך מתמשך. אבל עוד לפני שאותה נסיגת חניכיים נראית לעין בצורה ברורה, אפשר לגלות מודעות. אפשר לזהות סימנים לכך שהתהליך מתחיל. למשל, היו מודעים לכאב בחניכיים וכן לדימום מהחניכיים. גם רגישות לפתע לחום או לקור בשיניים (שלא הייתה בעבר), יכולה להעיד שהנסיגה מתחילה להתרחש. חשוב לזהות ולהיות מודעים, משום שכך אפשר לדעת מה לעשות ואיך לעשות.

    צחצחו את השיניים בצורה נכונה ולא בחוזקה

    בקרב אנשים צעירים, שסובלים בשל נסיגת חניכיים בגיל מוקדם יחסית, הסיבה היא בדרך כלל צחצוח שיניים לא נכון. קיימת אשליה שאם מצחצחים את השיניים בחוזקה, מנקים אותן יותר טוב. ובכן, זה לא נכון, לא מדויק ועלול לגרום נזק. לצד שחיקה של האמייל בשן, מדובר בטראומה מתמשכת לחניכיים. כאשר מדי יום מצחצחים בחוזקה, החניכיים בתגובה הולכות ונסוגות. לכן, התרגלו לצחצח נכון. בהקפדה אך גם בעדינות. קחו את הזמן ושמרו גם על השיניים וגם על החניכיים. אם יש צורך, שאלו את רופא השיניים או שתיעזרו בהדרכה של שיננית.

    הסרה של אבנית

    הצטברות של אבנית בשיניים על גבי השן לפעמים יוצרת ריח פה לא נעים. אבל מעבר לכך, האבנית עלולה להאיץ נסיגת חניכיים וכן יצירת כיסים בחניכיים. הקפדה על צחצוח נכון וכן שימוש שגרתי בחוט דנטלי יכולים להועיל. אבל לא תמיד זה מספיק. במידת הצורך, הזמינו תור במרפאת השיניים, לשיננית. כך אפשר להסיר לא רק כתמים אלא גם אבנית. וזהו הדבר החשוב מכל: ללא אבנית, בריאות חניכיים טובה יותר.

    לא להזניח את השיניים, גם בשביל החניכיים

    כדאי להמעיט בצריכה של מאכלים מתוקים. מומלץ להימנע משתיה מתוקה בשעות הערב המאוחרות. כמו כן, אם ישנה עששת, חשוב לטפל בהקדם. נמצא כי עששת לא מטופלת עשויה להקרין גם על בריאות החניכיים. ואגב, נמצא כי עישון מעלה את הסיכון לנסיגת חניכיים. אז אם אתם מעשנים, הרי לכם עוד סיבה טובה לנסות להיגמל.

    חניכיים בריאות בדרך טבעית

    לצד כל האמור לעיל, קיימים תכשירים או אמצעים טבעיים, מועילים לבריאות החניכיים. חלקם, מצויים בכל מטבח. למשל, גרגור של מי מלח מפעם לפעם מסייע לחניכיים בריאות. שימוש בחליטות טבעיות מועיל גם הוא. מרווה למשל או תה קמומיל, טובים מאוד. עיסוי בשמן זית מרגיע כאב חניכיים.

    את השיניים והחניכיים אסור להזניח. פרופ' איתן מיזיריצקי, רופא שיניים ומומחה לשיקום הפה, מזמין אתכם למרפאתו, לבדיקה, מעקב או טיפול.

    למידע נוסף וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן