ניקוי אבנית בשיניים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  ניקוי אבנית בשיניים

    ניקוי אבנית בשיניים

    טיפול מיטבי בשיניים שלכם דורש יותר מאשר צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי. כדי לטפל בשיניים באופן מושלם, חשוב לעבור מדי חצי שנה בדיקת שיניים וניקוי אבנית בשיניים על ידי השיננית.

    ניקוי שיניים עמוק נשמע לכם אולי כמשהו שצריך לעשות לאחר שעבר זמן רב מאז הביקור האחרון שלכם במרפאת השיניים או לאחר שאכלתם ארוחה דביקה ומזיקה במיוחד. אבל ניקוי עמוק הוא למעשה הליך ספציפי של הסרה וניקוי אבנית בשיניים שמבוצע על ידי השיננית כדי להעניק טיפול יסודי לחניכיים שלכם.

    אבנית בשיניים – למה היא מזיקה?

    כמו האבנית האפרפרה שמצטברת בקומקום שלנו, כך גם אבנית בשיניים מצטברת מעל ומתחת לחניכיים וגורמת להיווצרות חיידקים. מושבת חיידקים זו גורמת למחלת חניכיים ש"אוכלת" את רקמת החניכיים העוטפת את השן.

    כאשר לא מקפידים על טיפולים קבועים אצל השיננית לשם הסרת אבנית בשיניים, מסתכנים במחלות חניכיים. וכשלא מטפלים במחלת חניכיים, החניכיים נסוגות והתמיכה שלהן בשן נחלשת. מצב זה עלול להוביל בסופו של דבר לאובדן שיניים.

    ניקוי אבנית בשיניים – למה זה חשוב?

    חשוב לבקר אצל השיננית לפחות פעם או פעמיים בשנה כדי לעבור הסרה וניקוי אבנית בשיניים. לפני ניקוי השיניים השיננית תבדוק את מצב השיניים והחניכיים באמצעות מכשירים מיוחדים שמיועדים לכך. במהלך הבדיקה השיננית תבחן את מצב הצטברות האבנים בשיניים ותמדוד את החניכיים מסביב לשיניים כדי לראות אם התהוו שם "כיסים" – אותם רווחים בין השן לחניכיים שבהם עלולים להתפתח חיידקים. וכזכור, החיידקים גורמים למחלות חניכיים.

    באופן אידיאלי, עומקו של כיס בריא ונורמלי צריך להיות לא יותר מ-3 מילימטרים. כיס שאורכו 5 מילימטרים או יותר דורש ניקוי שיניים יסודי ולפעמים גם ניתוח.

    הליך הניקוי העמוק, שידוע בעולם רפואת השיניים גם כהסרת אבנית או כהקצעת שורש, אמור להסיר גם את החיידקים שהצטברו בכיסי השיניים. הסרת אבנית מהשיניים ומאזור הכיס שנוצר בין השיניים לחניכיים, מתבצעת תוך שימוש במכשירים מותאמים לטיפול זה – חשמליים או ידניים.

    הקצעת השורש כוללת גירוד והחלקה של שורש השן. לביצוע פעולה זו משתמשת השיננית במכשיר להסרת רובד האבן שהצטבר על פני השטח של שורשי השיניים. הליך הקצעת השורש ידרוש לפעמים שני ביקורים במרפאת השיניים וייתכן שיהיה צורך בביקור נוסף למעקב ולביקורת כדי לוודא שהחניכיים והשיניים בריאות ללא כיסים עמוקים.

    בשבועות הקרובים לאחר ניקוי אבנית בשיניים אמורות החניכיים להתחיל להירפא ולהפוך בריאות יותר ובלבד שהמטופל מקפיד על היגיינה אוראלית תקינה מדי יום.

    רופא השיניים או השיננית עשויים להמליץ לכם על משחת השיניים היעילה ביותר לשמירה מפני הצטברות אבנית ועל מי פה אנטי-בקטריאליים שיסייעו להפחית את מספר החיידקים בפה.

    אם הביקור הקבוע אצל השיננית לשם ניקוי אבנית בשיניים אינו מספיק והחניכיים דלוקות, כדאי להתייעץ עם רופא השיניים שישקול ניתוח לחיסול הכיסים העמוקים.

    למידע נוסף על ניקוי אבנית בשיניים וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן