טיפולי שורש - המדריך המקיף | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  טיפולי שורש – המדריך המקיף

    טיפולי שורש – המדריך המקיף

    טיפולי שורש נועדו לשמר את השיניים הטבעיות שנפגעו בשל גורמים שונים כמו עששת חמורה, דלקת או חבלה. הטיפול מתבצע על ידי מומחה לטיפולי שורש שעבר הכשרה מקיפה בתחום שבסופה מקבל תואר מומחה מטעם משרד הבריאות.
    כל המידע על טיפולי שורש במדריך הבא.

    מה זה טיפול שורש?

    טיפולי שורש משמרים את השיניים הטבעיות שנפגעו בעקבות עששת חמורה, דלקת במוך השן, חבלה שנגרמה לשן ונסיגת חניכיים החושפת את שורשי השן לחיידקים ועששת. הטיפול מתבצע על ידי מומחה לטיפול שורש (אנדודונט), רופא שיניים שהתמקצע בתחום האנדודונטיה במהלך התמחות בת כארבע שנים.
    במהלך הטיפול מבודדים את השן באמצעות סכר גומי ומאתרים את הזיהום באמצעות מיקרוסקופ טיפולי. בשלב הבא מנקים את תעלות השן מהזיהום החיידקי ומסירים רקמת המוך הדלקתית. בסיום הניקוי אוטמים את תעלות השן עם חומר מיוחד, לשמירה על חוזק השן ולמניעת חדירת חיידקים.

    טיפול שורש וכתר

    לאחר טיפול שורש מתבצע שיקום על ידי מומחה לשיקום הפה , הכולל הרכבת מבנה וכתר זמני. תפקידו של הכתר הזמני הוא להגן ולמנוע פגיעה בשן עד להרכבת הכתר הקבוע ולאפשר למומחה לשיקום הפה לבדוק אם קיימת בעיה או הפרעה במנשך ובחניכיים. כעבור כשבוע-שבועיים מרכיבים את הכתר הקבוע, המשחזר את השן החסרה.
    קיימים סוגים שונים של כתרים ובהם: כתר זירקוניה המשמש בעיקר לשיניים קדמיות (אך גם לשיניים אחוריות וגשרים), בזכות תכונותיו הייחודיות המאפשרות לשחזר את השן בצורה אסתטית וטבעית. כתר זה עשוי מחומר קרמי חזק ועמיד ללא בסיס מתכת אפורה הנשמר לאורך זמן. צבעו לא סופח צבעי מאכל וחומצות, אינו דוהה או משתנה במהלך השנים והכתר אינו גורם לתגובת כאב או גירוי.
    כתר נוסף הוא כתר חרסינה העשוי מסגסוגת של מתכות בצפוי חרסינה. ככל שהמתכת אצילה יותר, כך היא עמידה יותר בפני התחמצנות. כתר חרסינה משמש בעיקר לשיניים האחוריות, משום שעלולה להיווצר נימה אפורה בחיבור בין שורש הכתר לחניכיים, בשל נסיגת החניכיים.

    כאבים אחרי טיפול שורש

    כאבים אחרי טיפולי שורש מופיעים במקרים בהם השן לא מחלימה כראוי מסיבות שונות ובהן: ניקוי תעלות שלא נערך כראוי, אנטומיה מורכבת של התעלות, דליפת חומרי איטום ועוד. במקרה שחשים בכאבים או אי נוחות, יש להתייעץ עם אנדודונט לגבי ביצוע טיפול שורש חוזר או ניתוח שורש.

    כמה עולה טיפול שורש?

    עלותם של טיפולי שורש תלויה ברמתו המקצועית של המומחה, מידת ניסיונו ואיכות הציוד והחומרים המשמשים אותו במרפאה. ההשקעה בטיפול מקצועי משתלמת ומפחיתה משמעותית סיבוכים מיותרים הגורמים לעוגמת נפש ולעלויות נוספות. מומלץ לפנות לטיפול של מומחה לטיפולי שורש מנוסה ובעל ידע נרחב בתחום, אשר יודע לתת פתרון לכל בעיה ומספק טיפול מקיף עם תוצאות ברמה גבוהה.

    טיפולי שורש במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם למעלה מ-30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים טיפולי שורש בכל רמת מורכבות עם מיטב הטכנולוגיה, החומרים והציוד, כולל שימוש במיקרוסקופ טיפולי מיוחד. לאחר טיפול השורש המקצועי אנו מרכיבים כתרים איכותיים בתהליך שיקום מדויק עם תוצאות מעולות.

    למידע נוסף לגבי טיפולי שורש וכתר, צרו עמנו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לשירותכם.

     

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן