הרמת סינוס טיפול שקשור להשתלת שיניים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הרמת סינוס טיפול שקשור להשתלת שיניים

    הרמת סינוס טיפול שקשור להשתלת שיניים

    הרמת סינוס – מהי?

    הרמת סינוס היא הליך ניתוחי להוספת עצם ללסת העליונה באזור השיניים הטוחנות. בתהליך זה מוסיפים את העצם בין הלסת לבין הסינוסים בלסת העליונה, הסינוסים שנמצאים משני צידיו של האף.
    כדי לפנות מקום לעצם צריך להרים כלפי מעלה את קרום הסינוס. מכאן שמו של הטיפול "הרמת סינוס". בדרך כלל הליך ניתוחי זה נעשה על ידי רופא שהוא מומחה לשיקום הפה או מומחה לטיפולי חניכיים.

    מתי אנחנו זקוקים לטיפול של הרמת סינוס?

    הרמת הסינוס קשורה להשתלה דנטלית והיא בעצם תהליך מקדים למיקומו של השתל. הרמת סינוס צריכה להתבצע כאשר בלסת העליונה אין מספיק גובה עצם, או כאשר הסינוסים קרובים מדי ללסת, במקום שבו צריכים למקם את השתלים.

    הסיבות שגורמות לאובדן עצם

    לאנשים רבים שאיבדו שיניים בלסת העליונה בעיקר בשיניים הטוחנות, אין מספיק עצם למיקומם של השתלים. אצל אחרים, בגלל האנטומיה של הגולגולת, בחלק האחורי של הלסת העליונה יש פחות עצם מאשר בלסת התחתונה.
    יש אנשים שאיבדו את עצם השן בגלל מחלת חניכיים. אבדן שיניים עלול להוביל גם לאבדן עצם. ברגע שהשיניים נעלמו, העצם מתחילה בתהליך של ספיגה חזרה לגוף. ואם השיניים היו חסרות בפה במשך זמן רב, לעיתים אין שם מספיק עצם כדי למקם את השתלים.
    לפעמים הסינוס קרוב מדי אל הלסת העליונה שבה צריך למקם את השתלים. גודל הסינוס וצורתו משתנים מאדם לאדם. הסינוס אגב יכול לגדול ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים.
    הרמות סינוס הפכו לנפוצות ביותר בחמש עשרה השנים האחרונות כשאנשים רבים יותר התחילו לעבור השתלות דנטליות להחלפת שיניים חסרות.

    הכנה לקראת ניתוח להרמת סינוס

    בדרך כלל משתמשים בעצם של המטופל להרמת הסינוס. עצם זו נלקחת מאזורים אחרים בגוף או בפה. לפעמים, על המנתח להסיר עצם מהירך או מעצם השוקה, זו שמתחת לברך.
    צילומי רנטגן מסייעים לרופא השיניים ללמוד את האנטומיה של הלסת והסינוסים לפרטי פרטים עוד לפני ניתוח הרמת הסינוס. לפעמים יש צורך גם בסריקה ממוחשבת (CT). הסריקה מאפשרת לרופא למדוד באופן מדויק את גובה העצם ורוחבו ולהעריך את מצב בריאותו של הסינוס.
    חשוב מאוד לתזמן את התהליך הניתוחי של הרמת הסינוס לזמן שבו המטופל לא סובל מאלרגיות עונתיות.

    איך מבצעים הרמת סינוס?

    המנתח חותך את רקמת החניכיים במקום שבו נעקרו השיניים האחוריות. הוא מרים את רקמת החניכיים וחושף את העצם. בעצם נפתח כאן חלון קטנטן וסגלגל שמפריד את הסינוסים מהלסת. במיקום זה הרופא מניח גרגרים של חומר עצם בתוך החלל שבו היו הסינוסים. כמות העצם שמשתמשים בה משתנה, אבל בדרך כלל מדובר בכמה מילימטרים של עצם שמתווספים מעל הלסת.
    כאשר העצם ממוקמת במקום, הרופא סוגר את הרקמה עם תפרים. כעבור כארבעה עד תשעה חודשים ימוקמו במקום השתלים. כלומר, צריך להמתין עד שהעצם השתולה תשתלב בעצם הקיימת לפני ביצוע השתלה דנטלית. משך זמן ההמתנה תלוי בכמות העצם שהיה צורך להשתיל.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן