הלבנת שיניים- המדריך המקיף | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  המדריך המקיף להלבנת שיניים

    המדריך המקיף להלבנת שיניים

    אסתטיקה לפה ולשיניים שלכם!

    בשנים האחרונות, הפכה ההלבנה לשיניים לטיפול בסיסי ופופולרי, בקרב אנשים רבים בארץ ובעולם. זאת, בשל היתרונות הרבים הטמונים בטיפול זה עבור כל אחד ואחת באוכלוסייה, ביניהם שמירה על בריאות והיגיינת הפה, שמירה על מראה אסתטי וחיזוק הביטחון העצמי, הנגישות של הטיפול, הלבנת שיניים מחיר אטרקטיבי ועוד.

    חשוב לציין, כי הלבנת שיניים חשוב להקפיד לעשות בצורה מקצועית אצל רופא שיניים ו/או שיננית מוסמכים ובעלי ניסיון רב, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר לטווח ארוך ולא לגרום נזקים כלשהם לשיניים. לכן, מומלץ לבחור מרפאת שיניים בתל אביב או באזור מגוריכם, שם רופא שיניים ו/או שיננית יעשו בדיקה יסודית של מצבכם הבריאותי ויחליטו באופן מושכל על דרך הטיפול המומלצת ביותר עבורכם.

    מדוע עולה צורך לעשות הלבנה לשיניים?

    החלק החיצוני של השיניים מורכב מארבע שכבות של חומר שקוף וחזק שנקרא אמייל, כאשר בחלק הפנימי של השן ישנו חומר נוקשה בגוון צהוב, הקרוי דנטין, בו נמצאים העצבים והמוך. במהלך השנים, כתוצאה מתהליך שחיקה של שכבות האמייל הן מתפרקות, מה שמוביל להתעבות וחשיפה של הדנטין כך שהשיניים נראות צהובות.

    כמו כן, יש לכך קשר הדוק לרקע הגנטי שלכם, הקפדה על היגיינת פה טובה המונעת הצטברות חיידקים ופגיעה בשכבת האמייל, עישון אינטנסיבי, צריכה קבועה של מאכלים חומציים, רטבים עם פיגמנטים הנוטים להידבק לשן, משקאות כגון יינות, משקאות תוססים, תה וקפה שמכתימים את השיניים, נטילת תרופות מסוימות, מחלת עששת אצל ילדים, הצטברות שכבת אבנית, גיל כרונולוגי ועוד.

    לכן, טיפול הלבנת שיניים אצל מרפאת שיניים בתל אביב כמו גם ביקור קבוע אצל שיננית בתל אביב, מהווים דרכים פשוטות, מהירות ויעילות באמצעותן ניתן להסיר את כתמי הצבע מהשיניים ולשמור על בריאות הפה ועל מראה יפה ואסתטי.

    הדרכים העיקריות לעשות הלבנה לשיניים

    סד הלבנה: בשיטה זו, רופא השיניים מכין לכם סד לפי התבנית של השיניים, בו עליכם לשים את  ג'ל ההלבנה הייעודי שהוא מספק לכם, כאשר מידת הריכוז שלו נקבעת לפי המצב הספציפי. את הסד צריך להרכיב על השיניים מדי יום או בלילה במשך כמה שעות, כדי שהחומר הפעיל יגע ישירות ויהיה מהודק לשיניים. המדובר בטיפול ביתי עצמאי, כאשר יש להתמיד עד אשר רואים את התוצאות של הלבנת השיניים.

    פנייה למרפאת שיניים: במהלך הטיפול שניתן אצל מרפאת שיניים בתל אביב או בערים אחרות, מורח הרופא המטפל על השיניים, חומר מלבין מרוכז, שאחראי על פעולת החמצון ומשאיר אותו למשך כשעה. לאחר מכן, הוא מחמם את האזור באמצעות שימוש במקור אור כגון מנורת לד אשר מאיץ את תהליך ההלבנה. בשיטה זו, משתמשים בחומר מרוכז וחזק כך שהטיפול הוא קצר ויעיל. כמו כן, אתם זוכים לטיפול מקצועי מרופא שיניים מוסמך, המשגיח מקרוב על שלבי התהליך ותוצאותיו.

    שימוש בלייזר: זהו טיפול שעושים במסגרת מרפאת שיניים בתל אביב ובמקומות אחרים, כאשר רופא השיניים שם על השיניים חומר מלבין וחושף את הפה ללייזר. קרני הלייזר מחממות את השיניים ומאפשרות לחומר הפעיל להגיע אל הדנטין שנמצא תחת שכבות האמייל. זוהי שיטה יעילה במצבים קשים בהם שינוי גוון הצבע מתרחש בשכבות הפנימיות והעמוקות של השיניים.

    ציפוי שיניים: זוהי שיטת הלבנה קבועה, במסגרתה מלבישים על החלק הקדמי של השן תבנית שעשויה מחומרים שונים כגון חרסינה, אותה מייצר רופא השיניים לכל מטופל באופן אישי. התבנית יושבת על השן בצורה חזקה ומכסה את גווני הצבע, שיניים מתות וכדומה.

    הלבנת שיניים פנימית: נדרשת במצבים חמורים יותר, בהם יש שן או מספר שיניים שחורות, בשל ריקבון מסיבי בשכבות הפנימיות, חבלה, סתימה או טיפול שורש וצריך להגיע לשכבות המוך העמוקות. טיפול זה נעשה בהרדמה על ידי רופא שיניים וכן שיננית בתל אביב ובערים שונות, במהלכו קודחים חור קטן בשן ומחדירים לתוכו ישירות את החומר המלבין.

    דגשים חשובים

    טיפולי הלבנת שיניים הם אפקטיביים ומומלצים במקרים בהם אתם סובלים מהשינוי החל בגוון הצבע הטבעי של השיניים, אם גילכם ומצבכם הבריאותי מאפשרים זאת. כך לדוגמה, בגילאי 16 ומטה לא רצוי לעשות הלבנה מאחר ומוך השיניים נמצא בהתפתחות ויש בכך סיכון לפגיעה בשן.

    במקרים בהם יש בשיניים שבקדמת הפה סתימות, שחזורים או כתרים, יכולים להישאר הבדלים בצבעי השיניים מאחר וחומר ההלבנה לא עובד עליהם. כמו כן, אם יש חורים או סדקים בשיניים, החומר המלבין עשוי לגרום לכאבים ורגישות רבה. לכן, ההמלצה היא לעשות את הטיפול אצל רופא מומחה ו/או שיננית מקצועיים על מנת להימנע מגרימת נזקים לשיניים.

    גם אם אתם מחליטים לבצע הלבנה לשיניים בעצמכם בשיטה הביתית, חשוב שתקבלו ייעוץ מקדים אצל מרפאת שיניים בתל אביב או קרוב לביתכם, שכן חשוב להתאים את ריכוז החומר המלבין שלא יגרום לרגישות גבוהה מדי ולערוך בדיקה יסודית לפני השימוש.

    בעולם של היום, שיניים בוהקות הן מרשימות, אסתטיות, מאירות את כל הפנים ותורמות לחיזוק ההרגשה האישית והביטחון העצמי. כך, הדרך הטובה ביותר היא לעשות טיפולי הלבנה לשיניים במרפאה מקצועית, תוך שימוש בחומרי הלבנה מורשים והשגחה צמודה של רופא ו/או שיננית מנוסים וליהנות מתוצאות איכותיות לזמן ארוך.

    עלויות כספיות – כיום נהוג לגבות עבור טיפולי הלבנת שיניים מחיר סביר ביותר, מה שהופך את הטיפול לאטרקטיבי, נגיש ונפוץ בקרב הציבור כולו. לאור מגוון שיטות הטיפול השונות, טווח המחירים אינו אחיד אולם, באופן כללי הבחירה בטיפול הלבנה לשיניים במרפאה בו משתמשים בחומרי הבהרה או בטיפול הביתי עם סד הלבנה, מוזילה את העלויות במידה ניכרת לעומת בחירה בטיפול הלבנת שיניים באמצעות קרני לייזר.

    למידע נוסף וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן