צריכה קבועה של הויטמנים הבאים תעזור לכם לשמור על בריאות הפה
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
ראשי  /  תוספי תזונה שעוזרים לשמור על בריאות השיניים – יש חיה כזאת?

תוספי תזונה שעוזרים לשמור על בריאות השיניים – יש חיה כזאת?

אלו תוספי התזונה שיעזרו לכם לשמור על בריאות השיניים שלכם

כבר סקרנו את המאכלים הטובים ביותר לשיניים וגם את המזונות שממש כדאי להימנע מהם, אבל עדיין לא דיברנו על תוספי התזונה שיכולים לחזק את השיניים ושכבת האמייל, לשמור על בריאות החניכיים וחלל הפה, ולהגן על השיניים מפני מאכלים ומשקאות חומציים. אם כן, לכל מי שרוצה להוסיף עוד נדבך של בריאות הפה לתחזוקה הקבועה, לשמירה על היגיינה אורלית נכונה ולאכילה ושתייה נכונה, הנה הוויטמינים והמינרלים שמומלץ לצרוך למען שיניים וחניכיים בריאות וחזקות יותר.

את כל הוויטמינים והמינרלים שברשימה אפשר לצרוך בשתי דרכים – האחת על ידי צריכה של מאכלים מסוימים והשנייה בצורת תוספי תזונה. הבחירה היא שלכם.

ויטמין A

ויטמין A מגביר את הייצור הבריא של הרוק, שעוזר לסלק חיידקים מזיקים וכן חלקיקי מזון מחלל הפה, ובכך מפחית את הסיכון להתפתחותם של חורים בשיניים. ויטמין A גם מגן על הלחיים והחניכיים מפני מחלות על ידי כך שהוא משמר את בריאותן של הממברנות הריריות שמצפות את החניכיים וחלקן הפנימי של הלחיים.

תוכלו לצרוך את הוויטמין ממאכלים כמו גזר, בטטה, ירקות עליים (כלומר, עלים ירוקים למאכל), דגים וביצים.

ויטמין C

אין אף ויטמין או מינרל שהם חשובים יותר מוויטמין C בכל הנוגע לשמירה על רקמות חניכיים חזקות ובריאות. חוסר בוויטמין C עלול לגרום למכלול של בעיות אורליות, כמו דימום מהחניכיים ומחלות חניכיים.

אפשר לצרוך ויטמין C על ידי אכילה של פירות הדר, ברוקולי, גמבה ובטטה, בין היתר.

ויטמין D וויטמין K

ויטמין D מאוד חשוב לשיניים כי הוא לא רק מגביר את דחיסות המינרלים בגוף אלא גם עוזר בספיגה, בהובלה ובהחדרה של סידן לעצמות שתומכות בשיניים ולשיניים עצמן. אחת הדרכים הפשוטות ביותר לצרוך ויטמין D היא הבילוי של 10 דקות בשמש מדי יום, ובמדינה כמו שלנו זה אפילו קורה באופן טבעי. עם זאת, אפשר לצרוך אותו גם כתוסף תזונה שפעמים רבות מגיע יחד עם ויטמין K – אשר גם לו תפקיד חיוני בחיזוק השיניים והעצמות.

ויטמין E

בכך שהוא מפחית דלקות בחלל הפה, ויטמין E מונע את התפתחותן של מחלות פריודנטליות. אם אתם מעדיפים שלא לצרוך אותו כתוסף תזונה, הקפידו לאכול אבודקו, תרד, גרעיני חמנייה, שקדים ואגוזים אחרים, שכולם מכילים ויטמין E בשפע.

ברזל

הברזל מחזק את המערכת החיסונית שלנו בכך שהוא מפחית את הנטייה לפתח דלקות אורליות ומחלות חניכיים. בעשור האחרון יצאו לשוק גרסאות מתקדמות של ברזל כתוסף תזונה, שנספגות היטב בגוף ואינן גורמות לתופעות הלוואי המציקות שהתעוררו עם הצריכה של הגרסאות הישנות יותר. מי שמעדיף יכול גם להקפיד לאכול ביצים, בשרים אדומים ופירות ים.

סידן

מאחר שאמייל השיניים מורכב כמעט כולו מסידן, אין זה מפתיע שמומחים מהתחום הדנטלי מדרגים את המינרל הזה גבוה ברשימת תוספי התזונה הטובים לאמייל. שקדים (נכון, שוב שקדים), ירקות עליים, ברוקולי, מוצרי חלב וסרדינים הם בין המאכלים העשירים בסידן.

יוד

זהו קורט מינרל שמקדם את בריאות הפה על ידי כך שהוא עוזר לגוף לספוג סידן. הוא נמצא בסומסום, בשום, באצות וגם במלח מועשר ביוד.

זרחן

הגוף שלנו זקוק לזרחן כדי להשלים את ספיגת הסידן ולהשתמש בו כדי לשפר את בריאות העצמות. לכן, אל תסתפקו רק בסידן והבטיחו שאתם מספקים לגופכם גם את הכמות היומית המומלצת של זרחן.

מרבית מוצרי החלב הם מקור טוב גם לסידן וגם לזרחן, כאשר מאכלים אחרים מועשרים בזרחן הם אגוזים, בשר אדום, דגנים מלאים ועדשים.

אבץ

האבץ עוזר לחסל את החיידקים שיוצרים את החורים בשיניים. כדי להבטיח שאתם צורכים כמות מספקת של אבץ, נסו לאכול דברים כמו זרעי דלעת, אגוזי קשוי, פטריות ובשר אדום.

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

  • מומחי רפואת השיניים המובילים
  • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
  • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
  • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
החזירו לעצמכם את החיוך!