דברים שלא ידעתם על השיניים שלכם | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  דברים שלא ידעתם על השיניים שלכם

    דברים שלא ידעתם על השיניים שלכם

    אתם משתמשים בשיניים שלכם כדי לדבר, ללעוס ולחייך. אבל הנה כמה "עובדות שיניים" נוספות שכנראה לא ידעתם על שיני הפנינה שלכם.

    1. האמייל הוא החומר הקשה ביותר בגוף, אבל יכול להישבר בקלות.

    קרח, פופקורן ופירסינג בלשון ובשפתיים – יכולים לשבור את השיניים.

    שלא כמו העור, השיניים לא יכולות לצמוח מחדש. רופאי שיניים מזהירים מפני לעיסת קרח ופופקורן. אכילת ליבת פופקורן היא כמו אכילת אבן וכך גם כרסום קוביית קרח. בעצם זהו שילוב של חומר קשה במיוחד עם חומר קשה במיוחד.

    חשוב בעיקר להיזהר כאשר יש סתימות בפה. כי כמו שלא תתחילו לרוץ מרתון כשרגל שלכם פגועה, כך גם עליכם להיזהר ממה שאתם מכניסים לפה כשהשיניים כבר לא חזקות כמו פעם.

    באשר לפירסינג בלשון ובשפה, בכל פעם שאדם עם פירסינג בפה מדבר, הוא פוגע בשיניים שלו. מחקר שפורסם ב-2007 בכתב העת לרפואת שיניים בארה"ב הראה כי 14% עד 41% מהאנשים שיש להם פירסינג באזור הפה סובלים משברים ומבלאי בשיניים שלהם. החוקרים ציינו שפירסינג בפה עלול לגרום לעיוותים אוראליים משמעותיים ואף להוביל לאובדן שיניים.

    כדי לשמור על בריאות השיניים, התייחסו אליהן בכבוד. אל תשתמשו בשיניים כבצבת, הן לא נועדו כדי ליישר את שן המזלג שהתעקמה.

    2. חמוץ יכול להזיק בדיוק כמו מתוק

    סוכר הוא לא המזיק היחיד שמסכן את בריאותן של השיניים. מזונות חומציים עם pH נמוך, כגון: סוכריות חמוצות, משקאות קלים ומיצי פירות – מרככים את השיניים. התוצאה היא שחיקת האמייל והצטמצמות גודלה של השן. חומצת לימון היא החומצה הגרועה ביותר לשיניים שלכם.

    רופאים מציינים שניתן להשוות את הנזק שגורמות לשן סוכריות חמוצות עם pH נמוך, לקוביית קרח שנותרת מחוץ למקפיא – כמו שהקרח נמס, כך גם הסוכריות ממיסות את השן.

    ילדים רגישים לחומצה יותר ממבוגרים כיוון שאצלם אמייל השן עדיין אינו מפותח דיו, לפחות עד עשר שנים לאחר צמיחת השיניים. אבל גם המבוגרים נמצאים בסכנה. קחו בחשבון ש-pH נמוך נמצא גם במשקאות קלים ללא סוכר, וחשוב להישמר מהם.

    אם בכל זאת אתם עומדים לצרוך מזון חומצי, עשו זאת בזמן הארוחה. כך תוכלו למזער את השפעות החומצה על ידי צריכת המזון החומצי יחד עם מזונות אחרים. יתרה מכך, לעיסת מסטיק שמכיל קסילטול, עשויה גם היא לסייע במניעת עששת. ולבסוף, צחצוח שיניים מספר פעמים בשבוע עם סודה לשתייה יכול לנטרל חומציות מהפה, ולהפחית את כמות הבקטריות אוהבות החומצה, שגורמות לחורים בשיניים.
    3. אפשר להיות חסרי שיניים בכל גיל
    יש אנשים שמלכתחילה חסרות להם שיניים טוחנות. יש כאלה שלא צמחו להם מעולם שיני בינה ויש כאלה שחסרות להן שיניים חותכות שמקומן בסמוך לשיניים הקדמיות. אנשים יכולים להיות חסרי שיניים גם בגלל סיבות גנטיות.

    ובכל זאת, הגורמים השכיחים ביותר לאיבוד שיניים הם עששת ומחלת חניכיים. מחקרים בארה"ב מוכיחים של-22.8% מהאמריקנים בגילאים 74-65 ול-29.4% אמריקנים בגיל 75 ומעלה, יש שיניים תותבות או שתלים דנטליים.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן