נסיגת חניכיים לפני ואחרי | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  נסיגת חניכיים לפני ואחרי

    נסיגת חניכיים לפני ואחרי

    התהליך ההדרגתי של נסיגת חניכיים המתרחש בעקבות גורמים כגון: הזנחת היגיינת הפה, תורשה ומחלות חניכיים, עלול לגרום לעששת חריפה, הרס שורש השן ואף לאובדן שיניים. כדי למנוע החמרה במצב, יש לפנות בהקדם לאבחון וטיפול של מומחה חניכיים מיומן.

    מה היא מחלת חניכיים?

    הצטברות של רובד חיידקים (פלאק) ואבנית על השיניים ובקו החניכיים עשויה לגרום לדלקת חניכיים. הזנחת הדלקת גורמת למחלת חניכיים, במהלכה נוצרים כיסים עמוקים בין השיניים לחניכיים בהם מצטבר מזון ומתרבים חיידקים. בשלבים מתקדמים של הדלקת כאשר הכיסים מגיעים לעומק של יותר משלושה מ"מ, נגרמת פגיעה בעצם הלסת שעלולה לגרום לנשירת שיניים. בנוסף, מצב זה מגדיל את הסיכון למחלות לב, סכרת, הפלות טבעיות ועוד.

    כדי למנוע התפתחות של דלקת חניכיים יש לשמור על היגיינת הפה על ידי צחצוח נכון של השיניים, שימוש בחוט דנטלי, שטיפות פה וביקורים תקופתיים אצל השיננית ורופא השיניים. במידה ומופיעים תסמינים של הדלקת כולל: דימום בחניכיים בזמן צחצוח או לעיסת מזון קשה, רגישות לחום וקור, כאבים ונפיחות בחניכיים, יש לפנות בהקדם לאבחון וטיפול של מומחה למחלות חניכיים.

    מה היא נסיגת חניכיים?

    נסיגת חניכיים היא תהליך הדרגתי שנגרם בעקבות מחלות חניכיים, גיל מתקדם, תורשה, עישון, צחצוח אגרסיבי ועוד, המתאפיין בנסיגה של רקמת החניכיים העוטפת את השן וחשיפת שורשיה להתרבות של חיידקים. בעקבות הנסיגה עלולה להתפתח עששת שורשים חמורה שמובילה להרס שורש השן והחניכיים ולאובדן שיניים. נסיגת חניכיים יכולה להתרחש בשן אחת, בחלק מהשיניים או בכולן ותסמיניה כוללים כאבי חניכיים, רגישות שורשי השיניים והיווצרות של מרווחים גדולים בין השיניים.

    ניתוח נסיגת חניכיים

    ניתוח נסיגת חניכיים וניתוח להשתלת חניכיים- לפני ואחרי – מה הוא כולל?

    הטיפול בנסיגת חניכיים נערך על ידי מומחה חניכיים (פריודונט) לאחר הפניית המטופל לביצוע צילום סטטוס ובדיקה יסודית, לקבלת תמונה ברור לגבי מצב השיניים והעצם. ישנם מקרים בהם נדרש טיפול הקצעת שורשים, הכולל ניקוי יסודי של הכיסים העמוקים משכבת האבנית והחיידקים. במקרים חמורים יותר נדרש לעתים ניתוח חניכיים, במהלכו המומחה מבצע השתלת חניכיים במהלכה הוא נוטל רקמה חדשה מחלק מסוים בפיו של המטופל, לרוב מאזור החך. במצבים מיוחדים המומחה משחזר את הרקמה באמצעות אלודרם, חומר המהווה תחליף לרקמת השן האנושית.

    לאחר ניתוח חניכיים, במהלך 24 שעות יש לאכול מאכלים רכים וקרים ולהימנע מלעיסת מאכלים קשים. כמו כן יש להימנע משטיפת הפה, צחצוח אזור ההשתלה, פעילות גופנית או פעילות מאומצת אחרת. החל מהיום השני לטיפול יש לבצע שטיפות פה עם חומר חיטוי מיוחד. ההחלמה לאחר הניתוח נמשכת כשבוע-שבועיים ולאחר כחמישה שבועות ניתן ליהנות מהתוצאות הסופיות, המתבטאות בחניכיים בריאות ויפות.

    טיפולי חניכיים במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם יותר מ-30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים טיפולי חניכיים מתקדמים בכל רמת מורכבות, באמצעות מיטב המכשור והטכנולוגיה. במרפאתנו החדשנית הממוקמת בצפון תל אביב, פועלים בשיתוף פעול מלא מומחים מהשורה הראשונה, כולל מומחה חניכיים וכירורג פה ולסת מנוסים ומקצועיים על מנת לספק למטופלינו את התוצאות הטובות ביותר, הנשמרות לאורך זמן.

    למידע נוסף לגבי טיפולי חניכיים, צרו עמנו קשר באתר או התקשרו 

    לטלפון  03-6449139 ונשמח לעמוד לשירותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן