מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם רגילה? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם רגילה?

    מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם רגילה?

    מטופלים רבים סובלים מחוסר עצם שנגרם בעקבות מחלת חניכיים, חבלה בשן, עקירת שיניים, גיל מתקדם ועוד. מטופלים עם חוסר עצם המיועדים לביצוע השתלת שיניים, נדרשים לעתים לעבור תהליך של הרמת סינוס והשתלת עצם בלסת העליונה ו/או תהליך של השתלת עצם בלסת התחתונה. כדי להימנע מסיבוכים וליהנות מתוצאות הטיפול הטובות ביותר, מומלץ לפנות למומחה לשיקום הפה עם ניסיון וידע רב בתחום שיתכנן היטב את המקרה.

    מה כולל כל אחד מהתהליכים ומה הם ההבדלים ביניהם?

    הרמת סינוס והשתלת עצם

    מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם רגילה? נתחיל בתהליך של הרמת סינוס:

    ניתוח הרמת סינוס מתבצע לעתים במטופלים המיועדים לעבור השתלת שיניים, הסובלים מרמות שונות של חוסר עצם באזור האחורי של הלסת העליונה. חוסר זה נובע מגורמים שונים כגון: מחלת חניכיים, עקירת שיניים המובילה לנסיגת עצם, גיל מתקדם, זיהומים, חבלה שנגרמה לשן ועוד.

    הרמת סינוס כוללת יצירת הגבהה של עצם הלסת העליונה, תוך יצירת מרווח המאפשר להחדיר תוספת עצם לחלל הסינוס בלסת העליונה. ללא תוספת העצם שנועדה לעגן את השתל למקומו הוא יאבד את אחיזתו, יחדור לאזור הסינוסים ויגרום לסינוסיטיס

     קיימים שני סוגים של הרמת סינוס

    הרמת סינוס סגורה – במקרים של חוסר עצם קטן יחסית, יוצרים פתח כירורגי קטן בעצם הלסת דרכו מחדירים את תחליף העצם והשתל בו זמנית, כך שהמטופל לא נדרש להגיע לביקור נוסף כדי לבצע את ההשתלה. הרמת סינוס סגורה היא תהליך פחות פולשני ומורכב מתהליך הרמת סינוס פתוחה.

    הרמת סינוס פתוחה – במקרים של מחסור גדול בעצם יוצרים פתח בצד החיצוני של הלסת העליונה, דרכו מחדירים את תחליף העצם לחלל הסינוס. ההשתלה מתבצעת לאחר המתנה של כחצי שנה ליצירת תאי עצם חדשים. בחלק מהמקרים ניתן לבצע השתלת עצם והתקנת שתלים בתהליך אחד כך שהמטופל לא נדרש להמתין ולעבור ניתוח נוסף.

    מה היא השתלת עצם (אוגמנטציה)?

    כדי לחדד את התשובה לשאלה: מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם? נעבור לתהליך של השתלת עצם רגילה שלא נמצאת בתוך חלל הסינוס:

    השתלת עצם נועדה למטופלים המיועדים לעבור השתלת שיניים וסובלים מחסר עצם בלסת העליונה או התחתונה. ישנם סוגים שונים של השתלת עצם כולל: הרמת סינוס, השתלת עצם ביום עקירת השן והשתלת עצם מאוחרת.

    תהליך השתלת עצם לאחר עקירה כולל ניקוי של מכתשית השן מגורמים מזהמים והשתלת העצם. לאחר המתנה של 4-6 חודשים לקליטה מלאה, מבצעים את השתלת השיניים. השתלת עצם כוללת שימוש במקורות שונים כמו: ממברנות קולגן, שתל יחידה (בלוק)  או שתל עצם חלקיקי

    הרמת סינוס והשתלת עצם במרפאת המומחים

    התהליכים המורכבים של הרמת סינוס והשתלת עצם דורשים מיומנות גבוהה וניסיון רב.

    במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם יותר מ-30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים טיפולי הרמת סינוס והשתלת עצם, כולל הרמות סינוס זעיר פולשניות, בטכנולוגיה מתקדמת וברמה המקצועית הגבוהה ביותר. למרפאתנו הנעימה והחדשנית הממוקמת בצפון תל אביב מגיעים מטופלים רבים מרחבי הארץ ומחו"ל אשר עוברים את הטיפולים המורכבים בהצלחה רבה.

    למידע נוסף לגבי הרמת סינוס והשתלת עצם,  צרו עמנו קשר באתר או התקשרו

    לטלפון 03-6449139  ונשמח לעמוד לשירותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן