כתר זירקוניה או חרסינה? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כתר זירקוניה או חרסינה?

    כתר זירקוניה או חרסינה?

    כתר בשיניים מחליף את השן הטבעית שנפגעה מסיבות שונות כמו עששת, חבלה, או טיפול שורש. הכתר נועד לשחזר את השן המקורית בצורה מדויקת, מבחינת נפח, צבע וגודל. הבחירה בין כתר זירקוניה או חרסינה תלויה בשיקולים שונים כמו מיקום הכתר בחלל הפה, הצרכים הרפואיים של המטופל ותקציבו. מומחה לשיקום פה מקצועי ומנוסה מתאים את סוג הכתר בהתאם לשיקולים השונים ולאחר בדיקה מקיפה של המטופל.
    הכנו לכם מדריך שיעזור לכם לבחון את השיקולים בבחירה בין כתר זירקוניה או חרסינה.

    מהו כתר חרסינה?

    כתר חרסינה כולל שני סוגים: כתר חרסינה קרמי ללא מתכות וכתר חרסינה על בסיס מתכת, המורכב מסגסוגת מתכתית עם ציפוי חרסינה, שצבעה מדמה את השן המקורית. סגסוגת המתכות כוללת מתכות לא אצילות, חצי אצילות ואצילות וככל שהמתכת אצילה יותר, כך עולה עמידותה בפני התחמצנות. החיסרון של כתר חרסינה על בסיס מתכת הוא שנימה אפורה עלולה להופיע בין שורש הכתר לחניכיים בעקבות נסיגת חניכיים ולכן כתר זה משמש בעיקר לשיניים האחוריות, למרות שבשנים האחרונות מייצרים כתרי זירקוניה גם לשיניים אחוריות.

    מהו כתר זירקוניה?

    כתר זירקוניה המיוצר בחריטה ממוחשבת ומדויקת, עשוי מחומר קרמי עמיד דמוי יהלום, ללא בסיס מתכת אפורה. כתר זה מדמה את השן המקורית בצורה מושלמת וטבעית ולכן משמש בעיקר לשיניים הקדמיות, בהן נדרשת רמה אסתטית גבוהה במיוחד. כתר זירקוניה מתאים כמובן גם לשיניים האחוריות ולגשרים. כתר זירקוניה אינו גורם לתגובת כאב או גירוי בחניכיים ומצמצם את הסיכוי להתפתחות של דלקת חניכיים. החומר העמיד והקשה ממנו הכתר עשוי נשמר לאורך שנים רבות, צבעו לא סופח חומצות וצבעי מאכל, אינו דוהה ואינו משתנה במשך הזמן.

    שיקולים בבחירת כתר זירקוניה או חרסינה

    בחירה בין כתר זירקוניה או חרסינה תלויה בשיקולים הבאים:
    היבט אסתטי – כשמדובר בשיניים קדמיות, יש חשיבות רבה למראה פה אחיד ואסתטי מבחינת חומר וצבע. בכתר חרסינה קו החיבור המתכתי והאפור שבין שורש הכתר לחניכיים נחשף כאשר חלה נסיגת חניכיים והמראה האסתטי נפגם. לעומת זאת, כתר זירקוניה מספק למטופל מענה מיטבי מבחינה אסתטית ומעניק לשיניים מראה טבעי וזוהר.
    היבט רפואי – כתר חרסינה מכיל סגסוגת מתכות העלולה לגרום לאי נוחות ולגירוי בחניכיים. כתר זירקוניה נטול המתכת שאינו גורם לתופעות אלו, מפחית את הסיכוי להתפתחות דלקת חניכיים ומתאים גם למטופלים עם אלרגיה למתכות.
    עלויות – מחירו של כתר זירקוניה גבוה מזה של כתר חרסינה, משום שהעלות של חומר הזירקוניה יקרה יותר. בנוסף, כתר זירקוניה מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת באמצעות מכשור חדשני ודיגיטלי.

    הרכבת כתרים איכותיים במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי, מומחה בעל שם עולמי עם יותר מ-30 שנות ניסיון, אנו מתמחים בהרכבה מדויקת ומקצועית של כתרים המיוצרים ממיטב החומרים, בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת ובעזרת ציוד חדשני. מרפאתנו הנעימה והמתקדמת בצפון תל-אביב מושכת אליה לקוחות מכל רחבי הארץ ומחו"ל, הנהנים מטיפול מקצועי המקנה להם חיוך בריא וטבעי לאורך זמן.

    למידע נוסף לגבי הרכבת כתר זירקוניה או חרסינה צרו עמנו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לשירותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן