כתרים בשיניים לשחזור השיניים המקוריות | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כתרים בשיניים לשחזור השיניים המקוריות

    כתרים בשיניים לשחזור השיניים המקוריות

    כתרים נועדו לשחזר את השיניים המקוריות באופן טבעי ומדויק, מבחינת צורה, צבע וגודל. כתרים מקנים למטופלים מראה אסתטי ומשיבים את יכולת תפקוד הפה למשך שנים רבות. הרכבת הכתר מתבצעת על ידי מומחה לשיקום הפה, לאחר אבחון יסודי של המטופל לקביעת סוג הכתר ומיקומו.
    אילו סוגי כתרים קיימים? באילו מקרים יש צורך בהרכבתם? על כך בכתבה הבאה.

    כתר בשן – מתי הוא נדרש?

    כתרים בשיניים מהווים תחליף לשן המקורית במקרים של פגיעה או אובדן חומר בשן בעקבות: חבלה שגרמה לשבר או סדק בשן, עששת חמורה, טיפול שורש, השתלת שיניים ועוד. כתרים משחזרים את השן בצורה מדויקת וטבעית מבחינת נפח, צבע וגודל. כתוצאה מהרכבתם המטופלים חוזרים לתפקד באופן מיטבי ונהנים ממראה אסתטי, במקרים רבים אף יותר אסתטי מהמראה המקורי.

    מה ההבדל בין כתר זירקוניה לבין כתר חרסינה?

    כתר זירקוניה
    כתר זירקוניה המיוצר בחריטה ממוחשבת, עשוי מחומר קרמי עמיד ללא בסיס מתכת אפורה ומדמה את השן המקורית בצורה טבעית ומדויקת. כתר זה משמש בעיקר לשיניים הקדמיות, בהן נדרשת רמה אסתטית גבוהה במיוחד אך מתאים גם לשיניים אחוריות ולגשרים. כתר זירקוניה אינו גורם לכאבים או לגירוי בחניכיים, מפחית את הסיכוי לדלקת חניכיים ומתאים למטופלים עם אלרגיה למתכות. הכתר נשמר למשך שנים רבות, צבעו לא סופח חומצות וצבעי מאכל, אינו דוהה או משתנה עם הזמן.

    כתר חרסינה PFM
    כתר חרסינה עשוי מסגסוגת של מתכות בצפוי חרסינה, כולל: מתכות לא אצילות, חצי אצילות ואצילות. ככל שהמתכת אצילה יותר כך היא עמידה יותר בפני התחמצנות. מכיוון שבכתר חרסינה עלולה להיווצר נימה אפורה בחיבור בין גבול הכתר לחניכיים בעקבות נסיגת חניכיים הוא משמש בעיקר לשיניים האחוריות. מבחינת עלויות, מחיר כתר חרסינה נמוך יותר מאשר כתר זירקוניה, כיוון שעלותו של חומר הזירקוניה יקרה יותר והוא מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת, באמצעות מכשור חדשני ודיגיטלי. כיום עושים פחות ופחות כתרי חרסינה על בסיס מתכת ומסיבה זו גם ישנה מגמה של עליה בעלות היחסית של כתר כזה.

    הרכבת כתרים על ידי מומחה לשיקום הפה

    בחירת סוג הכתר מתבצעת על ידי מומחה לשיקום הפה לאחר אבחון מקיף של המטופל. השיקולים השונים בבחירתו כוללים את מיקום הכתר בחלל הפה, עוצמת הכוחות (לעיסה) שמופעלים עליו והצרכים הרפואיים של המטופל. כשמדובר בשיניים קדמיות בהן יש חשיבות רבה למראה אסתטי ואחיד של הפה, כתר זירקוניה מספק את המענה המיטבי.
    תהליך הרכבת הכתר במקרים בהם השן הטבעית קיימת, כולל השחזה של כותרת השן והדבקת כתר זמני, למניעת פגיעה אסתטית ותפקודית בשן למשך תקופת המעבר עד שהמעבדה תכין את הכתר הקבוע. במקרים בהם השן המקורית חסרה, מתבצעת השתלת שיניים והרכבה של מבנה ועליו הכתר על השתל.

    הרכבת כתרים בשיניים במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה בעל שם עולמי בתחומו עם למעלה מ-30 שנות ניסיון, אנו מבצעים מגוון טיפולים בתחום שיקום הפה ברמה הגבוהה ביותר, כולל הרכבת כתרים איכותיים העשויים ממיטב החומרים ומיוצרים בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת. מרפאתנו החדשנית הממוקמת בצפון תל-אביב מושכת אליה מטופלים רבים מרחבי הארץ ומחו"ל, המגיעים לקבלת טיפול מקצועי עם תוצאות מעולות הנשמרות לאורך זמן.

    למידע נוסף לגבי הרכבת כתרים במרפאה צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן