כאבי חניכיים – גורמים, תסמינים וסוגי טיפול | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כאבי חניכיים – גורמים, תסמינים וסוגי טיפול

    כאבי חניכיים – גורמים, תסמינים וסוגי טיפול

    כאבי חניכיים מהווים תמרור אזהרה למצבם הבריאותי של החניכיים. לכן, מיד עם הופעתם, יש לפנות לטיפולו של פריודונט (מומחה לחניכיים), כדי למנוע התדרדרות במצב.

    לפניכם מדריך תמציתי המפרט את הסיבות, התסמינים וסוגי הטיפול האפשריים במחלות חניכיים.

    הגורמים להופעתם של כאבי חניכיים

    דלקת חניכיים

    הצטברות של אבנית וחיידקים על השיניים ובקו החניכיים,  גורמת לדלקת חניכיים המתבטאת בנפיחות, אודם, כאבי חניכיים, רגישות לחום וקור ועוד. הזנחת המצב לאורך זמן, עלולה להוביל למחלת חניכיים.

    מחלת חניכיים

    דלקת כרונית בחניכיים גורמת להיווצרותם של כיסים בין השיניים לחניכיים, המהווים מקום להתרבות חיידקים, להצטברות של שאריות מזון ולאובדן העצם שתומכת בשיניים. כשהכיסים מגיעים לעומק של 4 מ"מ ויותר, נגרמת פגיעה לעצם הלסת המובילה לתזוזה ולנשירת שיניים. מחלת חניכיים אף מגבירה את הסיכון לשבץ, התקף לב ובעיות בריאותיות נוספות, בעקבות נדידת החיידקים לחלקים נוספים בגוף בעזרת מחזור הדם מהפה ללב ולשאר חלקי הגוף.

    נסיגת חניכיים

    נסיגת חניכיים מתרחשת כאשר החניכיים נסוגות מהשיניים וחושפות את שורשי השיניים להצטברות של חיידקים. הגורמים לתופעה זו הם מחלת חניכיים, צחצוח אגרסיבי ולקוי, עישון, גיל מתקדם, מבנה אנטומי ועוד.

    כיצד ניתן למנוע כאבי חניכיים?

    הקפידו על היגיינה דנטלית

    צחצוח נכון של השיניים פעמיים ביום, במשך שתי דקות לפחות, מסייע להסיר את הפלאק – אותה שכבה צהבהבה שנוצרת על ידי חיידקים ומצטברת על השיניים. בחרו במברשת שיניים חשמלית או במברשת שיניים רכה בעלת ראש קטן יחסית והחליפו אותה כל שלושה חודשים. הקפידו לצחצח בתנועות סיבוביות ועדינות שימנעו פגיעה באמייל השן ואל תדלגו על אזור החיבור בין השיניים לחניכיים, דרכו חודרים חיידקים.

    בנוסף, השתמשו בחוט דנטלי ו/או קיסמים דנטליים לאחר כל ארוחה ולפני השינה, להסרת שאריות מזון ובצעו שטיפות פה אנטי בקטריאליות.

    הקפידו על תזונה נכונה

    תזונה חשובה לבריאות הגוף בכלל ולבריאות השיניים בפרט. הפחיתו צריכה של סוכרים פשוטים והימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים וממותקים, המגבירים את הצטברות הפלאק ומחלישים את המערכת החיסונית. במקום זאת, העדיפו מזון עשיר בסיבים תזונתיים ושתו מים.

    בקרו בקביעות אצל השיננית

    שכבת החיידקים (פלאק) המצטברת כרובד על השן, מתקשה והופכת לאבנית שיש להסיר אצל השיננית. לכן חשוב להקפיד ולהגיע לטיפול תקופתי לפי הוראות הרופא המטפל ולפחות כל חצי שנה.

    מתי צריך לפנות לפריודונט?

    כשאתם חשים כאבי חניכיים, חשוב להגיע לטיפולו של מומחה חניכיים בהקדם האפשרי, כדי שיאבחן את הגורמים לכאב ויתאים לכם טיפול מידי ואפקטיבי, שימנע סיבוכים בהמשך.

    במידה ומדובר בשלבים התחלתיים של הדלקת, הרופא ינחה את המטופל כיצד לשמור על היגיינה דנטלית ויפנה אותו לטיפול אצל שיננית. במידה ומדובר בשלבים מתקדמים יותר, הטיפול עשוי לכלול הקצעת שורשים או ניתוח חניכיים.

    כל הטיפולים במקום אחד

    במרפאת המומחים בניהולו של פרופ' איתן מיזיריצקי, אנו עורכים אבחון מדוקדק המבוסס על מומחיות וניסיון רב שנים ובעקבותיו בונים תכנית אישית לטיפול בבעיות חניכיים ברמות מורכבות שונות. הטיפול במרפאה מתבצע באמצעות מכשור מתקדם תוך ליווי המטופל לאורך כל הדרך.  במידה ואתם חשים כאבי חניכיים, קבעו תור למרפאה בהקדם – ככל שתקדימו לטפל בבעיה כך ייחסכו מכם כאבים וטיפולים יקרים בהמשך.

    הקדימו להגיע למרפאת המומחים לאבחון הצורך בטיפול. צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן