טיפולי שיניים - פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  טיפולי שיניים

    טיפולי שיניים

    טיפולי שיניים חשובים ומסייעים לשמירה על בריאות הפה, אך גם לשמירה על בריאותנו הכללית – הם מסייעים במניעת התפשטות תהליכים דלקתיים בגוף, במניעת מחלות כלי-דם קרדיו-ואסקולאריות ושבץ ומחקרים גילו כי הם מסוגלים אפילו להגן עלינו מפני זיהומים בדרכי הנשימה, במיוחד בגיל מבוגר. טיפולי שיניים משפיעים על איכות חיינו ביותר מאופן אחד – שיניים בריאות מתפקדות כראוי ומאפשרות לאכול ולדבר ללא קושי, אך הן גם אסתטיות יותר ותורמות לדימוי העצמי ולבטחון העצמי שלנו, לשיפור מצב הרוח שלנו, למצב החברתי והתעסוקתי שלנו, ואפילו לזוגיות שלנו.

    רבים דוחים טיפולי שיניים בסיסיים בשל עלותם, מכיוון שהם חוששים מכאב או אי נוחות. במחקר שנערך בהדסה, ירושלים בשיתוף בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית נמצא כי הפחד העז ביותר נצפה אצל מטופלים בקבוצת הגיל 35-49, ואצל נשים הרבה יותר מאשר אצל גברים (הטיפולים שעוררו את החרדה הרבה ביותר אצל מטופלים היו עקירות שיניים והקצעת שורשים, דרך אגב). מכיוון שלכאורה ניתן לדחות טיפולים מסוג זה זמן רב יחסית, רבים אכן מגיעים לטיפול מאוחר מכפי המומלץ. זוהי טעות קשה, שיכולות להיות לה השלכות משמעותיות. דווקא טיפולים המתבצעים מיידית יכולים לחסוך עלויות כבדות מאד בהמשך, להיות קלים ומהירים יותר ונטולי כאבים כמעט לחלוטין. ככל שהם נדחים, הופכים הטיפולים למורכבים ויקרים יותר, ומצב הפה עלול להסתבך ולגרום לכאבים עזים. למרות התקדמות הרפואה ותחום רפואת השיניים בפרט, אין בנמצא עדיין תחליף לשיניים טבעיות בריאות ותקינות, ולכן ככל שנוכל לשמור ולהגן עליהן על ידי הגיינה, מעקב תדיר וטיפולים קלים, כך ייטב.

    אלו טיפולי שיניים כלליים קיימים?

    טיפולי שיניים כלליים חשובים ביותר ומיועדים לטיפול בפציעות קלות ובמחלות פה קלות או במצב התחלתי, ולמניעת פגיעה או התדרדרות בעתיד. הם כוללים בדיקות שגרתיות שנתיות או חצי-שנתיות אצל רופא השיניים, ניקוי שיניים אצל שיננית (בתדירות שתיקבע על פי מצב הפה שלכם), הגנה על השיניים מפגיעה עתידית באמצעות מעטה פלואור, ביצוע סתימות רגילות במצב של עששת – "חורים" בשיניים, טיפול בפציעה קלה או באבצס בפה, וכד'. כאמור, כיום אין סיבה לחשוש מטיפולים אלו – הטכנולוגיות המודרניות מאפשרות לבצע אותן באי נוחות מינימלית לזמן קצרצר, ללא כאבים וללא סבל. טיפולים אלה גם אינם מצריכים התאוששות ארוכה או טיפולים משלימים בדרך כלל, כך שבאמת מדובר על "זבנג וגמרנו".

    אם אתם הורים, הרגילו את ילדיכם לבקר אצל רופא השיניים מן הגיל הצעיר ביותר האפשרי. כך ילמדו שהשד אינו נורא כל כך, וכי ביקורים אצל רופא השיניים והשיננית הם חלק מהחיים. ככל ששיניהם של ילדיכם יטופלו ויישמרו מגיל צעיר יותר, כך יהיו בריאות ומתפקדות ללא כל בעיה גם בגיל מבוגר מאד. חנכו אותם למודעות לבריאות הפה והגיינה של הפה, ותקצרו את הפירות בעתיד. שמירה על הגיינת פה מלאה ויומיומית מתבצעת באמצעות עזרים כגון מברשת שיניים רגילה או חשמלית, חוט דנטלי, קיסמים דנטליים, מנקה לשון, מיני-מברשות לרווחים בין השיניים ומי שטיפת פה מחטאים. אם תקפידו על ביקור תדיר אצל רופא שיניים לבדיקה כללית מדי שנה, ואצל שיננית לפחות פעם בחצי שנה, תוכלו לשמור על בריאות הפה שלכם ועל האסתטיקה שלו, ולמנוע צורך בטיפולים מורכבים בעתיד כמו השתלות שיניים, תותבות, טיפולי שורש וכד'.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן