טיפולי חניכיים - מתי הם נדרשים? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  טיפולי חניכיים – מתי הם נדרשים?

    טיפולי חניכיים – מתי הם נדרשים?

    מחלת חניכיים שאינה מאובחנת בזמן עלולה לגרום לאובדן שיניים ולבעיות בריאותיות שונות כמו מחלות לב וסכרת. לכן,  מיד עם הופעת תסמינים כמו דימום בעת צחצוח ולעיסה, נפיחות וכאב בחניכיים, יש לפנות מידית לטיפול של מומחה חניכיים (פריודונט), למניעת החמרה במצב.

    סוגי מחלות חניכיים

    דלקת חניכיים

    דלקת חניכיים נגרמת עקב הצטברות של רובד חיידקי ואבנית על השיניים ובקו החניכיים. הזנחת הדלקת מובילה להיווצרות של כיסים עמוקים בחניכיים. כאשר הכיסים מגיעים לעומק של יותר מ-3 מ"מ, עצם הלסת נפגעת ובעקבות זאת השיניים מאבדות את יציבותן ונושרות.

    נסיגת חניכיים

    נסיגה של רקמת החניכיים העוטפת את השן, חושפת אותה להתרבות של חיידקים. בעקבות הנסיגה עלולה להתפתח עששת חריפה שמובילה להרס השן ולאובדן השיניים.

    גורמים תסמינים ומניעה של מחלות חניכיים

    הגורמים למחלות ונסיגת חניכיים כוללים: צחצוח אגרסיבי של השיניים, הצטברות אבנית ורובד חיידקים (פלאק) על השיניים ובקו החניכיים, חוסר הקפדה על היגיינת הפה, עישון, גיל מתקדם ותורשה.

    התסמינים למחלות חניכיים כוללים: דימום בחניכיים בעת צחצוח או בזמן לעיסה של מזון קשה, כאב נפיחות ואודם בחניכיים, רגישות לחום וקור, ריח רע מהפה, היווצרות מרווחים בין השיניים ושיניים מתנדנדות.

    כדי למנוע מחלות חניכיים יש לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי ולהקפיד על ביקורים תקופתיים אצל השיננית ורופא השיניים פעמיים בשנה לפחות.

    טיפולי חניכיים

    טיפולי חניכיים הנערכים על ידי מומחה חניכיים כוללים:

    הקצעת שורשים

    מומחה חניכיים מפנה את המטופל לביצוע צילום סטטוס המשקף את מצב השיניים והעצם שתומכת בשורשים. הטיפול כולל ניקוי וסילוק שכבת האבנית והחיידקים מהכיסים העמוקים שנוצרו בין השיניים לעצם והחניכיים. הקצעת שורשים כוללת 2-4 ביקורים, כשבכל ביקור מתמקדים ברבע או חצי מחלל הפה. במקרים מיוחדים ניתן להשלים את כל הטיפול בביקור ממושך אחד. המומחה מסיר את החיידקים משורש השן ורקמת החניכים באמצעות מכשור מיוחד ובכך תורם לחיטוי האזור. כעבור 6-8 שבועות יש להגיע לביקורת במהלכה תבוצע הערכה מחדש של בריאות החניכיים ולקבלת הנחיות נוספות לשמירה על היגיינת הפה. במידה והטיפול לא הוביל לתוצאות הרצויות יתכן ויידרש ניתוח חניכיים.

    ניתוח חניכיים

    ניתוח חניכיים נדרש במקרים מורכבים שונים בהתאם לאבחון של מומחה החניכיים. ניתוח חניכיים והשתלת עצם (אוגמנטציה) מתבצע במצבים של אובדן עצם שנוצר בעקבות מחלת חניכיים וגורמים נוספים. במקרים בהם אין מספיק עצם לביצוע השתלת שתל דנטלי, יש לערוך השתלת עצם באמצעות שימוש בממברנות קולגן, שתל עצם חלקיקי או שתל יחידה (בלוק).

    השתלת חניכיים

    במצבים של נסיגת חניכיים חמורה מבצעים השתלת חניכיים לשחזור רקמת החניכיים שאבדה בכל שן כאשר ניתן לשקם עד כ- 3 מ"מ של רקמת חניכיים. סוגי השתלת חניכיים כוללים: השתלת חניכיים סביבתית, השתלת רקמת החיבור, השתלת חניכיים חופשים ואלודרם.

    טיפולי חניכיים במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם למעלה מ-30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים טיפולי חניכיים מורכבים מסוגים שונים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. במרפאה פועלים בשיתוף פעולה מלא מיטב המומחים, כולל מומחה חניכיים וכירורג פה ולסת, להשגת התוצאות הטובות ביותר עבור מטופלינו.

    למידע נוסף לגבי טיפולי חניכיים,  צרו עמנו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לשירותכם.

     

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן