השתלת חניכיים - מה היא כוללת ומתי היא נדרשת? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  השתלת חניכיים – מה היא כוללת ומתי היא נדרשת?

    השתלת חניכיים – מה היא כוללת ומתי היא נדרשת?

    השתלת חניכיים נדרשת לעיתים במצבים בהם מחלת חניכיים מתקדמת או כל גורם אחר, גרמו לפגיעה בחניכיים ובעצם העוטפת את שורשי השיניים. מצב של מחלת חניכיים פעילה, מגביר את הסיכון לבעיות בריאותיות שונות כמו סכרת ומחלות לב.

    מה היא מחלת חניכיים? כיצד מתבצעת השתלת שיניים? תשובות לשאלות אלו ואחרות במדריך הבא.

    מה היא מחלת חניכיים וכיצד ניתן למנוע אותה?

    דלקת חניכיים נוצרת בעקבות הצטברות של רובד חיידקי (פלאק) ואבנית על השיניים ובקו החניכיים. במידה ולא מטפלים בדלקת בזמן היא מובילה למחלת חניכיים, המתבטאת בהיווצרות כיסים עמוקים בין שורשי השיניים לחניכיים, המהווים מוקד להצטברות שאריות מזון ולהתרבות של חיידקים. במידה ועומק הכיסים עולה על 3 מ"מ, הפגיעה בעצם סביב שורשי השיניים מחמירה והשיניים עלולות לנשור. כמו כן, מחלת חניכיים עלולה להגביר את הסיכון לבעיות בריאותיות שונות כמו מחלות לב וסכרת.

    כדי למנוע התפתחות של מחלת חניכיים יש לשמור על היגיינת הפה ולהקפיד להגיע לביקורים תקופתיים אצל השיננית ורופא השיניים. יש לפנות בהקדם למרפאת השיניים במידה ומופיע אחד או יותר מהתסמינים הבאים: ריח וטעם רע מהפה, דימומים מהחניכיים בזמן צחצוח או לעיסת מאכלים קשים, רגישות לחום וקור, כאב, אודם ונפיחות בחניכיים, שיניים מתנדנדות, שיניים שנראות גדולות מהרגיל והיווצרות מרווחים בין השיניים. ככל שתקדימו לטפל כך תוכלו להימנע מטיפולים מורכבים בהמשך.

    מה היא השתלת חניכיים?

    השתלת חניכיים מתבצעת על ידי מומחה חניכיים (פריודונט) במטופלים הסובלים מנסיגת חניכיים חמורה שנגרמה בעקבות: מחלות חניכיים, תורשה, גיל מתקדם, חוסר הקפדה על היגיינה הפהת צחצוח אגרסיבי ועוד. המומחה מבצע בדיקה מקיפה, בליווי צילום סטטוס עדכני. במקרים של נסיגה התחלתית בחניכיים, מבצעים לעתים טיפול הקצעת שורשים, במהלכו מנקים את שורשי השן החשופים, כיסי החניכיים והרקמות. במקרים חמורים יותר ייתכן ותידרש השתלת חניכיים. ההליך שמתבצע בהרדמה מקומית, נועד לשחזר עד כ- 3 מ"מ של רקמת החניכיים שאבדה בכל שן, באמצעות נטילת רקמה חדשה מאזור כלשהו בפיו של המטופל, בדרך כלל מאזור החך. במקרים מיוחדים שחזור הרקמה מתבצע על ידי אלודרם, חומר המשמש כתחליף לרקמת השן האנושית.

    כיצד יש לנהוג לאחר השתלת חניכיים?

    במהלך 24 שעות לאחר ניתוח חניכיים – יש לצרוך מזונות רכים וקרים, להימנע מלעיסת מזונות קשים וחמים, צחצוח אזור ההשתלה, פעילות גופנית או פעילות מאומצת.

    החל מהיום השני לניתוח – יש לבצע שטיפות פה עם חומר ייעודי. ניתן לצחצח שיניים בכל הפה מלבד אזור הניתוח.

    ההחלמה מההליך נמשכת כשבוע-שבועיים ולאחר כחמישה שבועות החניכיים חוזרות למראה היפה והטבעי שלהן.

    השתלת חניכיים במרפאת המומחים

    במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה עם למעלה מ-30 שנות ניסיון ומוניטין בינלאומי, אנו מבצעים מגוון טיפולים ברמה הגבוהה ביותר, באמצעות ציוד מתקדם וטכנולוגיה חדישה כולל: השתלת חניכיים, השתלת שיניים והשתלת עצם. במרפאה פועל בשיתוף פעולה הדוק צוות מיומן ומנוסה, המורכב ממומחה חניכיים, כירורג פה ולסת ומומחים נוספים, המעניקים למטופלים את המענה המדויק, המקצועי והאיכותי ביותר המתבטא בתוצאות מעולות.

    למידע נוסף לגבי הטיפולים השונים במרפאה,  צרו עמנו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139  ונשמח לעמוד לשירותכם

     

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן