הלבנת שיניים - כל מה שצריך לדעת | פרופ איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הלבנת שיניים – כל מה שצריך לדעת

    הלבנת שיניים – כל מה שצריך לדעת

    במשך שנים רבות, ובעיקר מאז המצאת הקולנוע הצבעוני, שאפו אנשים להציג שיניים לבנות ובוהקות. שיניים לבנות באופן אחיד ויפה מותירות רושם ראשוני לפחות כפי שעושה בגד יוקרתי, תכשיט או אביזר אופנה.

    בשנים האחרונות תחום הלבנת השיניים הפך לתעשייה של ממש, עקב הפופולריות ההולכת והגואה של צילומי סלפי לרשתות החברתיות. במקביל, גם השיטות להלבנת שיניים הולכות ומתפתחות, ויכולות להעניק היום לכל אדם שחפץ בכך חיוך מושלם, לבן ומבריק. רבים מסתפקים במשחות השיניים המפרסמות כי ביכולתן להלבין את השיניים, אך למעשה הן אינן אפקטיביות במיוחד, שכן תהליך הלבנת שיניים אמיתי דורש חומר הלבנה שרק רופאי שיניים רשאים להשתמש בו, וכן מכשור מקצועי מתאים.

    הדרך הטובה ביותר להחזיר לשיניים את צבען הלבן היא לקבוע פגישה עם רופא השיניים, אשר ימליץ לכם על שיטת ההלבנה המתאימה לכם ביותר לאחר שיבדוק את מצב השיניים שלכם. לעיתים, ביקור דו שנתי אצל שיננית יספיק כדי להלבין את השיניים ולשמור עליהן בוהקות, אולם במקרים אחרים תידרש שיטה מתקדמת יותר להלבנת השיניים.

    שיניים לבנות בתרבות של היום

    אנשים נוטים לקשר שיניים לבנות עם היגיינת פה נאותה, גם אם קשר זה איננו תמיד נכון. לא פעם גם אלה שמקפידים על צחצוח ראוי, ניקוי עם חוט דנטלי וביקורים קבועים אצל השיננית ורופא השיניים, עלולים לסבול מדרגות שונות של שינויי גוון בשיניים. בימינו הפכו שיניים לבנות בוהקות לסמל לא רק לבריאות, אלא גם לסמל סטטוס ויוקרה, ושיניים לבנות ויפות פותחות דלתות רבות שאינן פתוחות לאחרים. למרבה המזל, הלבנת שיניים מקצועית היא דרך אפקטיבית מאד להבהיר את השיניים ולהיפטר מכתמים לא אסתטיים בהן.

    גורמים מוכרים להצהבת שיניים

    ישנם גורמים שונים לאיבוד הגוון הלבן של השן ולהצהבת השיניים. אחד הגורמים הוא הגנטיקה – אנשים מסויימים נולדים עם גוון שיניים עכור יותר, או שהוא נוטה להתפתח אצלם עם הזמן.

    גורמים סביבתיים לאיבוד לובן השן הם אכילת ושתיית מזונות ומשקאות מסויימים בדרך קבע ואיכות היגיינת הפה היומיומית.

    השן מורכבת מארבע שכבות אמייל, חומר חזק מאד המצפה ומגן על השן. מתחתיו נמצאת שכבת הדנטין, שתומך באמייל. הדנטין הוא החומר הצהוב, החזק והקשה המכיל בתוכו את העצבים והמוך של השן ונמצא במרכז השן. הדנטין מכיל גם כלי דם ולימפה, וכן את ה-cementrum, החומר המכסה את שורש השן.

    לאמייל ולדנטין חלק עיקרי בקביעת גוון השיניים. מזון ומשקאות מכתימים את האמייל באופן ישיר, אך לאורך זמן הם גם מחלישים את האמייל ועלולים אף לשבור אותו. כשהאמייל מתפרק, הוא חושף את הדנטין הצהוב שמתחתיו, והשיניים נראות צהובות יותר. לכן, חשוב לזכור שחיזוק האמייל חיוני למניעת התפרקות נוספת שלו, מעבר לטיפול הלבנת השיניים.

    שיטות לטיפול הלבנת שיניים

    שיטות הלבנת שיניים מקצועיות כוללות:

    הלבנת שיניים בעזרת סד – תהליך הלבנת שיניים ביתית המתחיל בלקיחת מידות הפה של המטופל, ייצור סד בהתאמה אישית למטופל על פי המידות, ומתן הסד וכן ג׳ל מיוחד להלבנה למטופל. המטופל מקבל הנחיות כיצד להשתמש בסד ובג'ל – את הג׳ל יש למרוח בתוך הסד ולהניח על השיניים למשך כשעתיים מדי יום למשך שבוע.

    ציפוי – ניתן להשתמש בציפוי שיניים כדי להלבין שיניים באופן קבוע. הציפויים עשויים מחומרים שונים, אך בכל המקרים מדובר בהדבקה של חומר על חלקה הקדמי של השן.

    הלבנת שיניים במרפאה – טיפול שניתן במרפאת השיניים ובמהלכו מונח חומר הלבנה על שיני המטופל למשך כשעה. בשלב הבא, מנורת לד או מנורת אור אולטרה-סגול משמשות לזרז את פעולתו של החומר המלבין.

    שן יחידה – כאשר רק שיניים בודדות דורשות הלבנה, אם בעקבות חבלה, טיפול שורש או סתימה ששינתה את צבע השן, ניתן לקדוח בהן חור זעיר ולהחדיר דרכו חומר הלבנה לחלקיה הפנימיים של השן.

    כמה עולה הלבנת שיניים?

    מתעניינים לגבי מחיר הלבנת שיניים? מכיוון שישנם סוגים שונים של טיפולים, קשה לציין עלות אחת ויחידה לתהליך של הלבנת שיניים. ניתן אולם לקבוע בוודאות שהלבנת שיניים באמצעות סד והלבנת שיניים באמצעות חומר הלבנה ואור זולות יותר מהלבנת שיניים בלייזר.

    העלות הנמוכה ביותר היא ככל הנראה זו של המוצרים הביתיים לטיפולי הלבנה הנמכרים בבתי המרקחת. עם זאת, מוצרים אלה אינם באמת אפקטיביים, ולכן במרבית המקרים זו תהיה הוצאה חסרת כל ערך וללא כל תמורה לצידה. אם בכל זאת אתם מעדיפים להלבין שיניים בכוחות עצמכם, אולי עדיף לנסות את אחת השיטות הטבעיות.

    שיטות הלבנת שיניים טבעית

    אין ספק שהדרך הטובה ביותר להלבין שיניים היא בדרך המקצועית, כלומר במרפאת השיניים. אך אם מצבו של צבע השיניים לא חמור אפשר גם לנקוט בכמה שיטות טבעיות להלבנה. הנה כמה מהן:

    1. צחצוח אחרי אכילה ושתייה

    זאת ככל הנראה הדרך הפשוטה ביותר לשמור על גוון שיניים לבן – לצחצח שיניים בתום כל ארוחה, ולאחר ששתיתם כל משקה בעל צבע, כלומר כל משקה שאינו מים. דרך חיים זו דורשת התמדה ואינה תמיד אפשרית, אלא אם אתם עובדים מהבית.

    1. סודה לשתייה ומי חמצן

    ערבבו מעט מי חמצן עם מעט סודה לשתייה ליצירת משחה וצחצחו איתה את השיניים. מי החמצן ישמשו גם כחומר אנטי בקטריאלי שינקה את פיכם מחיידקים. חשוב לערבב את אבקת הסודה לשתייה עם די מי חמצן כדי למנוע אפשרות שהאבקה הגרגירית תסיר את האמייל מהשיניים.

    1. שמן קוקוס

    שמן הקוקוס הוא מלבין שיניים טבעי שאותו אפשר למרוח על השיניים לאחר הצחצוח. לחילופין, טבלו את מברשת השיניים בשמן קוקוס וצחצחו, או טבלו מטלית נקייה בשמן הקוקוס ומרחו בעזרתה את השמן על השיניים. כמו למי החמצן, גם לשמן הקוקוס תכונות אנטי בקטריאליות, ולכן הוא מצוין גם לחניכיים.

    1. חומץ תפוחים

    טבלו את מברשת השיניים בחומץ תפוחים וצחצחו. לאחר מכן, צחצחו עם משחת שיניים רגילה ושטפו היטב. את תוצאות ההלבנה של חומץ התפוחים תוכלו לראות לאחר כחודש.

     

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי
    צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן