סימני דחיית שתל שיניים ודחיית שתל בשיניים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  דחיית שתל בשיניים וסימני דחיית שתל שיניים

    דחיית שתל בשיניים וסימני דחיית שתל שיניים

    אין ספק ששתל שאיננו נקלט הוא אכזבה גדולה, אך למרבה השמחה אירוע מאכזב זה מתרחש רק במקרים נדירים, כאשר 98% מהשתלות השיניים מסתיימות בהצלחה.

    אבל אם בכל זאת קרה שמצאתם את עצמכם בין אותם שני אחוזים בודדים והשתל הדנטלי נדחה, אל חשש. לתחום רפואת השיניים המתקדם של ימינו יש פתרונות לכל מצב. אבל לפני שנסביר על הפתרונות, בואו נתחיל בהתחלה.

    מה הם שתלים דנטליים?

    שתל הוא בורג עשוי טיטניום שמוחדר לעצם הלסת בתהליך כירורגי. הבורגעצמו משמש תחליף לשורש השן שאבדה ועליו יורכב כתר, הוא השן החלופית בכבודה ובעצמה.

    הסיבות להתרחשות דחיית שתל שיניים

    שתלים עלולים להידחות בשני שלבים נפרדים של התהליך.

    1. בשלב המוקדם כאשר מתגלה כשל כבר בשלבים המוקדמים של הטיפול הסיבות לכך עלולות להיות הכנה לא נכונה של העצם, כלומר חוסר ניסיון של הרופא המטפל; זיהום שנגרם במהלך הניתוח, מצב שניתן למנוע אותו על ידי הקפדה בלתי מתפשרת על סביבה סטרילית; או איכות עצם גרועה.

    2. בשלב מתקדם כאשר מתגלה כשל בשלבים המאוחרים יותר של הטיפול הם עלולים להיגרם על ידי שבר של השתל או תזוזה שלו בעקבות עומס יתר שהופעל עליו; דלקת חניכיים באזור השתל עצמו; או טראומה בסגר הפה.

    מהם סימני דחיית שתל שיניים ואיך יודעים שהשתל נדחה?

    ובכן, דלקת סביב השתל היא הסימן הברור ביותר לשתל שנכשל. לכן, אם יש לכם כאבים ורגישות באזור ההשתלה, או אם אתם שומעים מעין צליל עמום וחשים תזוזה באזור, מומלץ לגשת לרופא המטפל בהקדם האפשרי כדי שיבדוק ויאבחן את מצב השתל.

    מה עושים במקרה של שתל שיניים שלא נקלט?

    מאחר שישנן כמה סיבות לדחיית שתלים דנטליים, יש להתאים את הפתרון לגורם. ראשית, יבדוק הרופא את מידת הנזק שנגרם. אם ימצא נסיגה משמעותית של העצם, יהיה עליו להוציא את השתל הקיים ולהחדיר שתל חדש במקומו. ב-99% מהמקרים לא יהיה צורך לחזור על פעולה זו שכן נדיר מאוד ששתל נדחה גם פעם שנייה.

    בשלב הראשון יטפל הרופא ברקמה שנפגעה ובתופעה של דלקת בשתלים דנטליים שהתפתחה באזור. משך ואופן הטיפול ברקמה תלוי בחומרת המצב ובגורמי הדלקת השונים.

    ברגע שהאזור נקי מדלקת, יוציא הרופא את השתל בזהירות, מבלי לפגוע בעצם שסביבו. לאחר מכן יבצע הרופא בדיקה ויקבע את הסיבות לדחיית השתל ואת תהליך ההשתלה מחדש.

    איך מקטינים את הסיכוי לדחיית שתל?

    הבחירה ברופא מיומן, מנוסה ואמין הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להקטנת סיכונים בכלל וסיכוי לדחיית שתל בשיניים. למרות שהשתלות שיניים הן תחום מאוד פופולרי, חשוב להבין שרק רופאים מומחים יכולים לראות ולהבין את תמונת המצב המלאה ולספק טיפול מקיף שלוקח בחשבון את כל גורמי הסיכון על מנת להימנע מהם.

    עם זאת, תוכלו לשפר את סיכויי ההצלחה אם תמנעו מעישון סיגריות ומשתיית אלכוהול לפני ההשתלה ובמשך תקופת ההחלמה. כך תעזרו לשמור על חניכיים בריאות וחסונות שיהיו מסוגלות לקלוט את השתלים הדנטליים בפיכם.

    לפרטים נוספים על דחיית שתל דנטלי וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן