שתלים דנטליים עשויים טיטניום | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  אורך חיי שתל דנטלי

    אורך חיי שתל דנטלי

    שתלים דנטליים יכולים להחזיק מעמד כל החיים, הם חזקים ממש כמו שיניים טבעיות ולפעמים אף יותר.

    בעצם שתלים דנטליים נמצאים בסביבה כבר המון זמן… לדוגמה, אנתרופולוגים שעבדו באזור הפירמידות גילו שתלים גולמיים במומיות מצריות שגילן אלפי שנים!

    אבל השתלים הדנטליים המודרניים שעשויים מטיטניום נולדו בשוודיה לפני כארבעה עשורים. מאז, התקדמו החוקרים בצעדי ענק והביאו להליך רפואי וקוסמטי ששיעורי ההצלחה שלו גבוהים מאד.

    מומחים מדגישים ששתלים שורדים היטב וזוכים לכ-95 אחוזי הצלחה. אין הליכים רבים בעולם הרפואי שמסתיימים בשיעורי הצלחה כה גבוהים.
    אם כך, כמה זמן יחזיקו השתלים בפה? ובכן, אם אתם בריאים ויש לכם עצם טובה במקום שמיועד לשתל, ואתם נוקטים בהרגלי היגיינה אוראלית נכונים – השתל יוכל לשרוד כל חייכם.

    חומרים משופרים לביצוע השתלת שיניים

    החידושים בתחום השתלת השיניים הם בעצם תוצאה של טכנולוגיה מתקדמת ושיטות חדשות שהותאמו לטכנולוגיה זו.

    בבסיסו, הליך הניתוח כשלעצמו נותר כמעט ללא שינוי, אבל החומרים שבהם משתמשים רופאי השיניים השתפרו עם השנים במידה ניכרת. בעיקרון, ממקמים בעת הניתוח שתלים שנראים כברגים העשויים מטיטניום במקום שבו חסרות שיניים בפה, מתחת לקו החניכיים. בין אם מדובר בהחלפת שן אחת או מספר שיניים ברציפות, זהו ניתוח שבו מושתל בורג שעליו מולבש כתר חרסינה.

    אחד החידושים הגדולים ביותר הוא שתלים שמיוצרים כך שפני השטח שלהם מחוספסים. המשטח המחוספס מאפשר מגע טוב יותר בין השתל לעצם, וכתוצאה מכך תהליך הריפוי הוא מהיר יותר.

    אם לפני שנים היה צורך לשלוח את המטופל הביתה לאחר ניתוח השתלים, כדי שהשתל ייקלט, זמן רב לפני שאפשר היה להוסיף את הכתרים עצמם, היום, במקרים מסוימים (אם אתם בריאים ויש לכם עצם טובה במקום המיועד לשתל), תוכלו בביקור אחד בלבד לשים את השתל ולהתאים כתר זמני, מה שנקרא העמסה מיידית. הכתר הקבוע, שבדרך כלל עשוי מחרסינה, ימוקם בפה כמה חודשים מאוחר יותר.

    ההחלמה מניתוח שתל מודרני היא בדרך כלל שגרתית למדי. יש אנשים שלוקחים אנטיביוטיקה לפני ההליך, וחלקם זקוקים לתרופה אנטי דלקתית לאחר הטיפול. אבל, זה הרבה פחות טראומטי מעקירת שן והרכבת כתר.

    שתלי טיטניום להתאמה טובה יותר

    השתלים המודרניים עשויים מטיטניום שעבר טיפול כימי מיוחד כדי לשפר את התאמת השתל לרקמה החיה בפה. עיצוב השחזור באמצעות מחשב (CAD-computer assisted design) יכול לשמש את הרופא להתאמה טובה יותר של השתלים לשיניים האחרות בפה.

    שתלים דנטליים אמנם יקרים יותר מגשר ומשיניים תותבות, אבל כשיש בעיות שיניים הם יכולים לשרוד יותר זמן מהשיניים הטבעיות. לעומת אובדן עצם שעלול לקרות בגשרים ארוכים על גבי שיניים טבעיות – העצם של המטופלים נשמרת כתוצאה מההשתלה.

    לאחר סיום הליך ההשתלה, המטופל צריך להמשיך לטפל בשתלים ובשיניים בכלל. מאד חשוב להמשיך לנקות את השיניים בחוט דנטלי, במברשת שיניים ובמי פה, לפחות פעמיים ביום ובכל יום.

    זכרו שמחלת חניכיים יכולה להתעורר באזור השתל, בדיוק כמו בשן טבעית. לכן אסור לזלזל. צריך להמשיך לבקר במרפאת השיניים לשם בדיקות וניקוי אפילו בתדירות גבוהה יותר, אחת לחודשיים או שלושה.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן