כתר זירקוניה - ממה נובעים פערי מחירים לעומת מחיר כתר חרסינה?
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כתר זירקוניה – ממה נובעים פערי מחירים לעומת מחיר כתר חרסינה?

    כתר זירקוניה – ממה נובעים פערי מחירים לעומת מחיר כתר חרסינה?

    מדוע יש הבדלים במחירי כתרים?

    כתרים רגילים היו עשויים ממתכת דנטלית אפורה המצופה בחרסינה. לרוב, המראה המתקבל הוא יפה ומדויק אולם, יכול לקרות מצב של הופעת פס כחול או אפור סביב הכתר עקב נסיגת חניכיים וחשיפת קו החיבור המתכתי בין הכתר לחניכיים.

    החלק שבא במגע עם השן והחניכיים הוא המתכת הדנטלית של ליבת הכתר. ישנן שגשוגות שונות של מתכות דנטליות המחולקות למתכות לא אצילות, מתכות חצי אצילות ומתכות אצילות שלהן הרכב של מעל 50% זהב בשגשוגת. מקובל הוא שככל שבהרכב השגשוגת יש יותר מתכת אצילה, כך הכתר איכותי יותר.

    לכן, מחירי הכתרים לשיניים משתנים בהתאם לסוג המתכת או החומר (כגון זירקוניה) שממנו עשויה הליבה של כתר חרסינה ומחירי הכתרים יהיו גבוהים יותר כאשר משתמשים במתכות יותר אצילות. אצל אחוז קטן מהאוכלוסייה נתקלים ברגישות ואלרגיה לחלק מהחומרים הנמצאים במתכות לא אצילות.

    מהם כתרי הזירקוניה?

    התפתחות הטכנולוגיה והמודעות לצרכים האסתטיים של המטופלים הולידו את כתרי הזירקוניה שהם בעלי אסתטיקה גבוהה יותר מכתרי מתכת אפורה המצופים בחרסינה. כמובן המחיר של כתרי זירקוניה גבוה יותר מכתרי החרסינה הרגילים על בסיס מתכת.

    זירקוניה זהו חומר קשה וחזק שמחליף כיום ברוב המקרים את המתכת בכתרים והחניכיים מקבלות אותו ללא כל תגובה או גרוי, בהנחה שרופא השיניים ביצע עבודת הכנה וכתר מדויקים. ניתן לייצר כתרי זירקוניה בטכנולוגיה מאוד מתקדמת בה כיפת הזירקוניה מיוצרת ללא מגע יד אדם ובצורה מאוד מדויקת על ידי מחרטה ממוחשבת לאחר שהשן עוברת סריקה על ידי סורק הנמצא במעבדה או במרפאת השיניים, כפי שקיים במרפאתנו.

    כיוון שהצבע של הזירקוניה בהיר, גם אם בעתיד תחול נסיגת חניכיים סביב הכתר והשוליים של כתר הזירקוניה יחשפו, לא נראה פס שחור או אפור סביב הכתר כיוון שהוא עשוי מחומר שהוא כולו בצבע השן וללא מתכות.

    המחיר והאיכות של כתרי הזירקוניה

    אני משתמש בכתרי חרסינה על בסיס זירקוניה לכל הכתרים שאני מבצע בשיניים הקדמיות ולרוב גם באחוריות, בהתאם למקרה ,לצרכים ולדרישות המטופל. טווח המחירים של כתר זירקוניה נע בין 6500-4500 ש"ח. ההבדל נובע ממומחיות הרופא המבצע וממיקום הכתר. כשמדובר בשן קדמית נדרשת רמת אסתטיקה גבוהה יותר מצד טכנאי המעבדה ולכן העלות תהיה גבוהה יותר לעומת כתר אחורי.

    המחיר של כתרי זירקוניה גבוה יותר מכתרי החרסינה הרגילים על בסיס מתכת הן בגלל עלויות החומר והן בגלל שיטות היצור המתקדמות. המומחה לשיקום הפה הינו רופא השיניים בעל ההכשרה הרשמית הרחבה והמעמיקה ביותר מטעם משרד הבריאות לביצוע כתרים ולכן יש לצפות שהתוצאה הסופית, האיכות, הדיוק ואסתטיקה של הכתרים תהיה מהגבוהות ביותר שניתן להסיג.

    המומחה לשיקום הפה עובד בדרך כלל עם הטכנאים ומעבדות השיניים הטובים ביותר שתרומתם להצלחת הכתרים מאוד גבוהה. על כן יש לצפות שכתר חרסינה שמבוצע על ידי מומחה לשיקום הפה יחזיק מעמד יותר שנים בפה ולרוב מחירי כתרים לשיניים המבוצעים על ידי מומחה לשיקום הפה גבוהים יותר לעומת רופא שיניים כללי שאינו מומחה לשיקום אך התמורה לכך ברורה.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן