מאכלים טובים לבריאות השיניים | פרופ' מיזריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
ראשי  /  מבוסס על מחקר מדעי: אלו הם המאכלים הטובים ביותר לשמירה על בריאות השיניים

מבוסס על מחקר מדעי: אלו הם המאכלים הטובים ביותר לשמירה על בריאות השיניים

כולם יודעים שצחצוח שיניים ושמירה כללית על היגיינת הפה עוזרים לשמור על שיניים בריאות ולהיפטר משאריות מזון ומסוכרים שחוברים עם חיידקים ויוצרים פלאק. מדוע? כי הפלאק מייצר חומצה שמזיקה לאמייל, גורמת לחורים ומניחה את היסודות למחלות חניכיים ולבעיות שיניים אחרות. אבל לא כל המאכלים מזיקים לשיניים, לפחות לא על פי מחקר חדש שבדק ומצא שמאכלים מסוימים הם טובים לשיניים. הנה הם לפניכם.

1. תה

חומרים שנמצאים בתה שחור וירוק מאטים את צמיחתם של חיידקים אשר קשורים ביצירת חורים בשיניים ומחלות חניכיים. חוקרים באוניברסיטת אילינוי מצאו שאצל אנשים ששטפו את פיהם עם תה שחור למשך דקה, 10 פעמים ביום, הצטבר פחות פלאק על השיניים מאשר אצל אנשים ששטפו את פיהם עם מים. והפלאק שכן נמצא בפיהם של אלה ששתו תה, היה מצומצם ודק יותר.

בנוסף, התה מונע מהחיידקים לחבור יחד עם חיידקים אחרים ובכך מדכא את הגנטיקה של החיידקים ששולטת בייצור של תרכובות בעלות ריחות לא נעימים.

2. גבינה

מהמחקר עולה כי רמות החומציות בפיהם של בני נוער בגילאי 12-15 שאכלו גבינת צ׳דר, היו נמוכות יותר מאשר אצל בני נוער שאכלו יוגורט ללא סוכר או שתו כוס חלב.

לאחר שאכלו את הגבינה או היוגורט ושתו את כוס החלב, כל בני הנוער שטפו את פיהם במים ורמות החומציות בפיהם נמדדו לאחר מכן. אלה ששתו חלב לא הראו שינוי ברמות החומציות אבל אצל אוכלי הגבינה ירדו רמות החומציות משמעותית. ובגלל שהחומציות פוגעת באמייל השן, אלה הן חדשות טובות לגבינת הצ׳דר.

3. צימוקים

לצימוקים יש מתיקות טבעית והם אינם מכילים סוכרוז, הוא הסוכר המעובד. סוכר מעובד עוזר לחיידקים לדבוק לשטח הפנים של השיניים ומאפשר להם לייצר פלאק. לכן, אם בא לכם מתוק עדיף שתאכלו צימוקים. בנוסף, הצימוקים הם גם מקור לפיטו-כימיקלים, שעשויים להרוג חיידקים אשר גורמים לחורים בשיניים. ישנן תרכובות בצימוקים שגם משפיעות לרעה על הגדילה של חיידקים הקשורים במחלות חניכיים.

4. מאכלים פריכים

נדרשת לעיסה רצינית כדי לפרק מאכלים כמו גזרים, תפוחים ומלפפונים. אבל כל הלעיסה הזאת לא יורדת לטמיון! כי היא יכולה להפריע לפלאק ומשמשת כמנגנון ניקוי. לכן, במקום להיצמד לשיניים ולהישאר בפה, החיידקים מוצאים ממנו.

5. מזונות עשירים בוויטמינים

מזונות שמכילים סידן כמו גבינה, שקדים ועלים ירוקים, ומזונות עשירים בזרחן כמו בשר, ביצים ודגים, יכולים לעזור לשמור על אמייל חזק ובריא.

בכל פעם שאנו אוכלים מזונות ומשקאות חומציים, אלה עלולים לגרום לסדקים זעירים באמייל. עם זאת, הסידן והזרחן עוזרים לפזר מינרלים חזרה לתוך אותם סדקים ולתקן אותם. מעבר לזה, הסידן גם טוב לעצמות ובכללן גם לעצם הלסת.

6. מסטיק ללא סוכר

לעסו מסטיק ללא סוכר אחרי הארוחה. הלעיסה מעודדת ייצור של רוק, שמפנה חלק מהחיידקים. אבל, מילות המפתח הן ללא סוכר. החיידקים מסתמכים על סוכרוז כדי לייצר פלאק לכן אם יהיה סוכר במסטיק, הוא לא ייטיב עם הפה שלכם.

ושיהיה בתאבון!

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

  • מומחי רפואת השיניים המובילים
  • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
  • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
  • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
החזירו לעצמכם את החיוך!