כמה עולה שיקום הפה? הפרמטרים לחישוב העלות | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  כמה עולה שיקום הפה?

    כמה עולה שיקום הפה?

    במהלך החיים אנו נאלצים להתמודד עם החלטות אשר ישפיעו על העתיד שלנו בכל המובנים, כמו למשל רכישת דירה, בחירת אזור מגורים ורכישת מקצוע. אחת ההחלטות החשובות שעלינו לעיתים לקבל היא היכן לבצע טיפולי שיקום הפה, משום ששיקום פה מוצלח הוא ערובה לשנים רבות של בריאות הפה, חיוך יפה ואיכות חיים. להחלטה גם משמעות כלכלית, ורבים מתלבטים ומעוניינים לדעת כמה עולה שיקום הפה וכיצד לדעת אם העלויות מוצדקות.
    ננסה לענות על כך:

    כמה עולה שיקום הפה? זה תלוי…

    תחת ה"מטרייה" של שיקום הפה נמצאים טיפולים שונים ומגוונים, העושים שימוש באיכויות חומרים וטכנולוגיות ברמות שונות. ניסיון ומומחיות הצוות המטפל והמומחה לשיקום הפה אף הם מהווים משתנה המשפיע על העלות, וכך גם מספר השיניים או גודל האזור בפה הדורש טיפול.

    בחירת מומחה לשיקום הפה

    האלמנט החשוב והמכריע ביותר בתהליך שיקום הפה הוא בחירת הרופא המשקם, מומחה לשיקום הפה. שיקום הפה היא התמחות ברפואת השיניים הדורשת ארבע שנות לימוד נוספות מעבר לשש שנות הלימודים הרגילות. רק רופא שיניים שעבר בהצלחה את מסלול ההתמחות לשיקום הפה מוסמך לעבוד כמשקם מומחה באישור משרד הבריאות, ורק הוא יידע לבנות עבורכם תוכנית טיפול מתאימה לשיקום שישיגו את התוצאות המיטביות. אך אין זה סוף הסיפור – מומחה לשיקום הפה ממשיך להשתלם ולהתעדכן מקצועית לאורך שנות עבודתו, צובר וותק, ניסיון ומיומנות בשימוש בטכנולוגיות שונות. בתחילת תהליך הטיפול, המומחה לשיקום הפה יערוך בדיקה מקיפה באמצעים שונים של מצב הפה שלכם וייתן לכם הצעת מחיר לתוכנית שבדרך כלל תכלול אופציות טיפוליות שונות.

    מצב הפה

    מצב הפה שלכם לפני השיקום יקבע במידה רבה את עלות הטיפול. אם אתם זקוקים לשיקום בשן אחת או שתיים, הרי שעלות הטיפול תהיה מצומצמת יחסית למצב שבו יש צורך בשיקום אזור שלם בלסת. אם שמרתם היטב על בריאות הפה שלכם והקפדתם על הגיינה, סביר שתזדקקו לטיפול קל וממוקד בלבד, שיעלה פחות. אך מטופלים שהזניחו את בריאות פיהם לאורך שנים רבות עלולים למצוא את עצמם נזקקים למספר טיפולים רב, ואפילו לטיפולים מקדימים לטיפולי השיקום, כמו ביקור אצל השיננית, טיפולי סתימות בשל עששת, ועוד. במסגרת תוכנית הטיפול ייתכן שתזדקקו לטיפולי שורש, להשתלות שיניים, עקירות או טיפולים אסתטיים לשיניים. כל אלה ישפיעו על עלות הטיפול הכללית.

    בחירת החומרים

    החומרים בהם עושים שימוש במסגרת טיפולי שיקום הפה משפיעים מאוד על עלות השיקום. לדוגמא, בחירת החומרים המרכיבים כתר לאחר ההשתלה יכולה להיות זולה יותר או פחות, בהתאם לחומר הנבחר – זירקוניה, חרסינה או חרסינה על בסיס מתכת. כאן ההחלטה תלויה גם בשיקול אסתטי – בשיניים קדמיות, למשל, לרוב מעדיפים כתר זירקוניה על פני כתר חרסינה על בסיס מתכת, בשל הנראות היפה והטבעית שלהם. גם שתלים דנטליים באים במגוון חומרים ועלויות, וכך חומרים נוספים בהם נעשה שימוש במסגרת הטיפולים. התייעצות עם הרופא המשקם שלכם תחשוף בפניכם את האפשרויות השונות ומשמעויותיהן הבריאותיות והפיננסיות.

    טכנולוגיות חדשניות

    בתחום שיקום הפה אנו עדים להתפתחות מטאורית בעשור האחרון של הטכנולוגיות המסייעות בטיפולי השיקום. הן מאפשרות שיקום אסתטי, איכותי ומדויק הרבה יותר משהיה בעבר הלא רחוק. נכון, שימוש בטכנולוגיות אלה עלול לייקר את עלות השיקום. עם זאת, כדאי לשקול בכל זאת לעשות בהן שימוש למרות העלות, מכיוון שהן תורמות ליעילות הטיפול ויכולות לקצר את משכו, את משך ההתאוששות מן הטיפול. חלקן גם מפחיתות את חוסר הנוחות שתחוו במסגרתו.
    הטכנולוגיה החדשה ביותר בתחום ההשתלות היא השתלת שיניים ממוחשבת, המבוצעת באמצעות תוכנה וצילום CT. השתלת שיניים ממוחשבת מספקת תמונה מדוייקת, תלת-מימדית של מבנה הלסת, ולכן ניתן באמצעותה לתכנן שתלים עתידיים שיותאמו באופן מושלם באמצעות סד פלסטי.

    כדי לדעת כמה יעלה טיפול שיקום פה מקיף יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הללו. מובן שאין בידיכם את כל המידע הדרוש כדי לקחת החלטה, ולכן אנו ממליצים לכם לבחור מומחה לשיקום הפה שאתם סומכים עליו שיציג בפניכם כמה עולה שיקום הפה לו אתם זקוקים וממה מורכבת עלות זו. בחירה נכונה של המומחה תבטיח אמינות בהצגת הדברים, חישוב נכון של העלויות וטיפול בשיעורי הצלחה הגבוהים ביותר.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן