הלבנת שיניים עם סד | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הלבנת שיניים עם סד

    הלבנת שיניים עם סד

    בעולם שלנו, שמובל על ידי הקוסמטיקה, אנשים רבים רוצים לעצמם שיניים לבנות יותר, ממש כמו שהם רוצים שיער עבה, צפוף ומבריק יותר. בארה"ב בלבד, אנשים מוציאים יותר מ-1.4 מיליארד דולרים על מוצרי הלבנת שיניים בכול שנה. זהו סכום ענק שמוקדש אך ורק להשגת גוון שיניים שונה, בהיר יותר. וככול שהביקוש הולך וגדל, גם ההיצע לא שוקט על שמריו, ותחום רפואת השיניים מפתח שיטות ומוצרים שונים להלבנת שיניים, החל במי שטיפה וכלה בטיפולי לייזר. הפעם, נתמקד בהלבנת שיניים באמצעות סד.

    הלבנת שיניים עם סד

    אבל לפני כן, כמה פרטים חשובים שקשורים להלבנת השיניים.
    למה שיניים מקבלות גוון צהבהב?
    כדי להבין איך להלבין את השיניים, אנחנו צריכים לדעת קודם כל למה הן מקבלות גוון צהוב. יש מספר גורמים שגורמים לצהבהבות זו, כולל גנטיקה, סוג המזון או המשקאות שצורכים, או איכות היגיינת הפה היומיומית.

    מבנה השן – קצת אנטומיה

    השן מורכבת מארבע שכבות אמייל (זגוגית השן) שמהוות את הכיסוי החזק שמגן על השן – הדנטין, שתומך באמייל, הוא החומר הצהוב החזק והקשה שנושא בתוכו את העצבים והמוך ונמצא במרכז השן ומכיל כלי דם ולימפה ו-cementrum, שמכסה את שורש השן.

    האמייל והדנטין הם המשפיעים הגדולים ביותר על גוון השיניים. מזון ומשקעות מכתימים באופן ישיר את האמייל, נכון, אבל לאורך זמן שני הפושעים הגדולים ביותר, מזון ומשקה מזיקים, הם אלה שלמעשה ישברו את האמייל, ויחלישו אותו ככול שנתבגר. כשהאמייל מתפרק, הוא חושף את הדנטין הצהוב שמתחתיו. לכן, מלבד פעולת ההלבנה, חשוב לזכור שחיזוק האמייל חשוב מאוד למניעת התפרקות נוספת שלו.
    סד – תבנית אישית להלבנת שיניים.

    הסד הוא בעצם תבנית אישית רכה, עשויה מסיליקון, שרופא השיניים מכין במעבדה בהתאם למודל מדויק של השיניים שלכם. בתוך אותה תבנית שמים את חומר ההלבנה. הסד מולבש על השיניים למשך מספר שעות (או למשך כל הלילה) והחומר מלבין בהדרגה את השיניים שלכם. תהליך זה יכול להימשך בין שבועיים לשלושה שבועות.

    נכון, שטיפול זה לא מבטיח לכם פתרון מהיר ומידי, ויעברו מספר שבועות עד שתזכו לחיוך הלבן המיוחל. אבל, היתרונות של שיטת הסד תורמים לפופולריות שלו:

    יתרונות הסד:

    התבנית יכולה לשמש אתכם בכול כמה חודשים לטיפולי תחזוקה. רופא השיניים יזמין עבורכם ג'ל הלבנה מיוחד שאותו תניחו בתוך תבנית הסד ותצמידו לשיניים.
    אם יש לכם נטייה לעששת, הרופא יסביר וינחה אתכם כיצד להשתמש בסד בבית, לטיפול בפלואוריד.

    חומר ההלבנה בסד – איך הוא פועל?

    הלבנת שיניים עם סד 2

    האימייל שמצפה את השן הוא בעצם שקוף לגמרי, כלומר הגוון הצהבהב שנראה לעין מקורו בדנטין שנמצא מתחת לאמייל. כלומר, הצבע של השן נובע מהדנטין המשתקף מבעד לאמייל. מכאן אתם יכולים להבין שגם אם תקפידו לצחצח היטב פעמיים ביום, לא תצליחו לגרום לשן להפוך ללבנה (להפך, צחצוח יתר עלול להזיק לשיניים או לחניכיים).

    לכן, כדי להלבין את השיניים יש להחדיר חומר הלבנה כימי שיעבור דרך האמייל ויגיע אל הדנטין הצהבהב, שם הוא יפרק את הפיגמנטים של הצבע ויבהיר את הדנטין. בדרך זו, הצבע שייראה לעין יהיה בהיר יותר.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן