שתלים בשיניים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  שתלים בשיניים

    שתלים בשיניים

    השתלת שיניים המבוצעת על ידי מומחה לשיקום הפה, מומחה למחלות חניכיים או כירורגיית פה ולסת, מהווה פתרון טבעי ואסתטי לאובדן שיניים, הנגרם בעקבות דלקת חניכיים, חבלה וסיבות נוספות. שתלים משמשים כתחליף לשורשי השן החסרה וכבסיס להתקנת כתרים קבועים.

    מה הם שתלים בשיניים ובאילו מקרים הם נדרשים?

    שתל דנטלי הוא בורג טיטניום המוברג ללסת ומדמה את שורש השן החסרה. שתלים בשיניים נקלטים היטב בפה (כ-95% הצלחה)  ומחזיקים מעמד לאורך זמן.

    בין הגורמים השונים המובילים לצורך בביצוע השתלת שיניים:

    עששת– הצטברות פלאק על השיניים ובקו החניכיים גורמת לעששת חמורה הפוגעת במוך השן ועלולה לגרום לאובדן שיניים.

    חבלה – חבלה הנגרמת לשן עלולה לגרום לנפילתה או שבירתה.

    מחלות חניכיים – דלקת חניכיים חריפה הגורמת להיווצרות כיסים עמוקים בין השיניים לחניכיים בהם מצטברים חיידקים ושאריות מזון, עלולה לפגוע בעצם הלסת ולגרום לאובדן שיניים.

    סדקים בשורשי השיניים – סדק בשן יכול להיווצר בין היתר כתוצאה מעומס יתר על השן, טיפול לקוי, שן שעברה טיפול שורש, אך הטיפול לא הושלם על ידי כתר.

    השתלת שיניים –  שלבי הטיפול

    שלב האבחון – מומחה לשיקום הפה מפנה את המטופל לביצוע צילום CT לאבחון מצב העצם וקבלת מבט תלת-מימדי שלה באזור המיועד השתלה. המומחה מבצע בדיקה יסודית של השיניים והלסת על מנת לבדוק אם המטופל סובל מדלקת חניכיים, הפרעות מנשך, מחסור בעצם ובעיות נוספות הדורשות טיפול מקדים. במידה וחסרה עצם באזור האחורי של הלסת העליונה, מוסיפים לאזור תחליף עצם בתהליך שנקרא הרמת סינוס, במטרה שהשתל יהיה מעוגן היטב בכמות מספקת של עצם שיבטיח את היציבות שלו.

    השתלת שתלים בלסת – בתהליך זה מבריגים את השתל לעצם הלסת.

    לאחר ההשתלה – כעת מתחילה תקופת המתנה הנמשכת כ- 2-4 חדשים ונועדה לאפשר ריפוי והיקלטות של השתל.

    שלב חשיפת שתלים בשיניים – חושפים את השתל על ידי יצירת פתח קטן בחניכיים ומתקינים מעליו באופן זמני כיפת מתכת, המקלה על ריפוי החניכיים מסביב לשתל.

    שלב השיקום – כעבור כשבוע-שבועיים מרכיבים את הכתר. המטופל יכול לחזור לתפקוד מלא וליהנות ממראה אסתטי של הפה.

    הנחיות לאחר השתלת שיניים

    • לאחר ביצוע ההשתלה אסור לאכול במשך כשעתיים ובהמשך יש לאכול מזונות רכים וקרים בלבד במשך יום-יומיים
    • במידה ומרגישים כאב לאחר התפוגגות ההרדמה, ניתן ליטול משככי כאבים
    • יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך כשבועיים
    • יש להקפיד על היגיינה אורלית למניעת זיהומים – צחצוח, שטיפות פה וכו..
    • מומלץ להימנע מעישון הפוגע בתהליך הריפוי

    כיצד ניתן לשמור על שתלים דנטליים?

    תחזוקה נכונה של שתלים בשיניים חיונית וחוסר הקפדה על היגיינה דנטלית עלול להוביל לאובדן השתל. כדי לשמור על השתלים ולמנוע זיהומים ודלקות, חשוב להקפיד להגיע לביקורים אצל השיננית (רצוי כל 3 חודשים) ולביקורות אצל הרופא המטפל. במקביל, יש להקפיד על היגיינה דנטלית בבית כולל צחצוח שיניים בבוקר, בערב ולאחר כל ארוחה, להשתמש במברשות, קיסמים, חוט דנטלי ושטיפות פה יעילות לחיטוי.

    ביצוע השתלת שיניים במרפאת המומחים פרופ' מיזיריצקי

    השתלת שיניים מוצלחת דורשת מומחיות רבה וניסיון רב. במרפאת המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה בעל 30 שנות ניסיון, אנו מבצעים השתלת שיניים ברמה מקצועית הגבוהה ביותר ובטכנולוגיה מתקדמת. הטיפולים כוללים אפשרות לביצוע השתלות שיניים ביום אחד והשתלות שיניים ממוחשבות לדיוק מרבי ולקיצור ההליך הכירורגי, לרווחת המטופלים. לאחר ביצוע ההשתלה אנחנו ממשיכים לשלבי שיקום מותאם אישית ומלווים את המטופל עד לחיוך המושלם!

    למידע נוסף לגבי שתלים בשיניים ולקביעת תור לייעוץ צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    שתלים בשיניים – שאלות נפוצות

     

    • שתלים בשיניים הם ברגים העשויים מטיטניום איכותי, הנדרשים במקרים של אובדן שיניים בעקבות: עששת חמורה, חבלה שנגרמה לשן, טיפול שורש או מחלת חניכיים. שתלים מהווים תחליף טבעי לשן החסרה ומשמשים כבסיס לכתר או הגשר הזמני. תהליך ההשתלה מתבצע על ידי רופא שיניים מנוסה בתחום ורצוי על ידי מומחה שמפנה את המטופל לביצוע צילום סיטי על מנת לקבל תמונה תלת ממדית מדויקת של עצם הלסת. בעקבות הצילום ובדיקת מצבו הדנטלי של המטופל, המומחה לשיקום הפה מחליט לגבי סוג ההשתלה, מספר השתלים, מיקומם ואופן פיזורם בלסת. סוגי השתלות שיניים כוללים: השתלת שיניים ביום אחד, השתלת שיניים ממוחשבת, השתלת שיניים בזאלית ועוד.

    • שתלים דנטליים משיבים למטופלים את יכולת התפקוד, המראה האסתטי ואיכות החיים. שיקום על גבי שתלים שומר על העצם, מאפשר לשחזר את המנשך, מייתר לרוב את הצורך בשיניים תותבות נשלפות ואינו פוגע בשיניים סמוכות. שתלים נקלטים היטב בפה ומחליפים את השיניים הטבעיות החסרות בצורה הבטוחה והאמינה. הטיפול באמצעות שתלים דנטליים זוכה להצלחה של כ-95% אחוז והם לרוב מחזיקים מעמד לאורך זמן.

    • ישנם סוגים שונים של שתלים בשיניים הנבדלים זה מזה בגודל, בצורה, בעיצוב ובחומר. השתלים קיימים באורכים שונים, בצורות של קונוס או צילינדר ובעיצוב של חריצים אלכסוניים או סיבוביים. שתלים עשויים מטיטניום או לאחרונה גם מזירקוניה, חומרים עמידים שנקלטים היטב בעצם ואינם גורמים לאלרגיות. מבחינת תו תקן, ישנם שתלים עם תו תקן אמריקאי המחמיר ביותר שלרוב יש להם גם תו תקן ישראלי, שתלים עם תקן אירופאי שלחלקם יש גם תו תקן ישראלי ושתלים עם תו תקן ישראלי, שלחלקם יש גם תו תקן אמריקאי ו/או אירופאי.

    • השתלת שיניים היא הליך כירורגי חדשני, במהלכו מחדירים לעצם הלסת שתלים דנטליים כתחליף לשן החסרה וכבסיס לכתר או לגשר. לאחר ההשתלה ממתינים 2-4 חודשים לקליטת השתל ולהחלמת האזור. בשלב הבא חושפים את השתל באמצעות יצירת פתח קטן בחניכיים ומתקינים מעליו כיפת טיטניום זמנית, להקלה על ריפוי החניכיים מסביב לשתל. כעבור כשבוע-שבועיים מרכיבים את הכתר הקבוע המשחזר את השן המקורית. ההליך המורכב של השתלת שיניים מלווה בסיכונים כמו: פגיעה בעצב הלסת התחתונה, סינוסיטיס וזיהומים חמורים לסת העליונה, העלולים לפגוע בקליטת השתל ולחדור למחזור הדם. כדי להימנע מסיבוכים וכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, חשוב לפנות למומחה לשיקום הפה מיומן לביצוע תכנון ההשתלה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן