גשר שקוף - יישור שיניים שקוף (אינויזליין) | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  יישור שיניים שקוף – אינויזליין (גשר שקוף)

    יישור שיניים שקוף – אינויזליין (גשר שקוף)

    אתם נורא רוצים ליישר את השיניים ולזכות סוף סוף בחיוך שדמיינתם כל החיים, אבל ממש לא בא לכם לשים על השיניים את כל המתכות האלה, מה אתם בני שש עשרה עם רסן בשיניים? לא מתאים לכם בגילכם לחשוף פה מלא חוטי מתכת. מה עושים? איך מיישבים בין התשוקה לשיניים ישרות לבין המגבלה של חיוך מלא ברזלים?

    למזלנו עולם הרפואה הולך ומתפתח כל הזמן, וכך גם תחום האורתודנטיה שמציע היום יישור שיניים שקוף. כלומר גשר שקוף – התקן ליישור שיניים שכמעט ולא נראה לעין. הקץ למבוכה ולאי הנעימות, לא כל העולם צריך עכשיו לדעת שהחלטתם ליישר את השיניים.

    מה זה אומר גשר שקוף לשיניים – יישור שיניים שקוף?

    מדובר בסדרה של מיישרים שקופים שמותאמים באופן אישי למצב השיניים שלכם ולתזוזה המתוכננת, בכול שלב ושלב בטיפול. זאת אומרת, בכול כמה שבועות אתם מקבלים מיישר שקוף חדש שמותאם לתזוזה שחלה בשיניים ולתכנון הכללי של תנועתן שאמור להביא כל שן למקומה הנכון.

    המיישרים השקופים הראשונים מותאמים למצב השיניים הקיים כך שדי קל להתרגל אליהם, ולאחר כמה שבועות מוחלפים המיישרים הישנים בחדשים. טיפול באמצעות גשר שקוף בשיניים יכול לקחת כשנתיים, תלוי במצב השיניים שלכם ובמידה שבה אתם מקפידים למלא אחר הוראות האורתודנט. במשך הזמן הזה צפו להחליף כחמש או אפילו כעשרים מיישרים עד שהטיפול יגיע לסיומו.

    יישור שיניים שקוף אינויזליין – הכנות במעבדה

    יישור שיניים שקוף יוצרים במעבדה. הטיפול מתחיל בתבנית מנשך שנלקחת מהמטופל, בצילומי פנים ובצילומי רנטגן פנורמיים של השיניים. היום יש אפשרות להשתמש בסריקה דיגיטלית במקום בתבנית.

    במעבדה מכינים שלושה מודלים תלת ממדיים של מצב השיניים הקיים והצפי למצב השיניים הרצוי בסופו של דבר. לפעמים יש צורך להוסיף לשיניים אקריליק שילחץ ויגביר את תנועת השיניים למקום הנכון.

    במי תלויה הצלחת טיפול באמצעות גשר שקוף – יישור שיניים שקוף (אינויזליין)?

    יישור שיניים שקוף (אינויזליין) הוא התקן נשלף שניתן להוציא בזמן האוכל או ניקוי השיניים. לכן, ההצלחה של הטיפול בהתקן זה תלויה מאוד במידה שבה המטופל משתף פעולה ומקפיד על הוראות הרופא. כלומר, במקרה של התקן נשלף המטופל יכול לשלוט במכשיר ולכן הצלחת הטיפול תלויה מאוד במידת האחריות והמשמעת שהוא מפגין.

    כדי שהשיניים שלכם יתיישרו חשוב שההתקן יישאר בפה במשך כ-22 שעות ביממה. זאת אומרת שאם שכחתם להחזיר את ההתקן לפה לאחר צחצוח שיניים ונרדמתם בלעדיו, אתם מעבירים כמה שעות טובות בלי שהמיישר יפעיל את הלחץ הנדרש על השיניים. מובן מאליו שהתנהגות שכזו מאטה את ההתקדמות של תזוזת השיניים למקומן הראוי.

    למי מתאים יישור שיניים שקוף?

    לא כל אדם עם שיניים עקומות יכול ליהנות מיישור שיניים שקוף. לכן, חשוב קודם כל להיבדק על ידי אורתודנט ולקבל חוות דעת ראשונית אם מצב השיניים שלכם מתאים ליישור שכזה. הערכה זו כרוכה בצילומי רנטגן לא רק של השיניים אלא לפעמים גם של הלסתות והגולגולת.

    כאשר כל המידע הזה נמצא בידיו של הרופא הוא יכול לקבוע אם השיניים שלכם מתאימות לטיפול בשיטת היישור השקוף. קחו בחשבון שאם השיניים שלכם צפופות, אם יש לכם מרווחים גדולים בין השיניים או בעיות קשות במנשך, כנראה שרק גשר בשיניים יוכל לסייע לכם להזיז את השיניים למקומן הראוי.

    למידע נוסף על יישור שיניים שקוף (אינויזליין) וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן