השתלת עצם כהכנה לשתלים דנטליים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  השתלת עצם בפה (לסת תחתונה ועליונה) לשתל

    השתלת עצם בפה (לסת תחתונה ועליונה) לשתל

    עם כניסת פרקטיקת השתלות שיניים בהיקף נרחב וכמעט לכל מרפאת שיניים, החלו לצוץ גם פתרונות נוספים לביצוע השתלות שיניים מוצלחות.
    חשוב להבין כי על אף שהשתלים הם באיכות מעולה והרופא המשקם הוא בעל ניסיון ומוניטין, יש להתחשב, בראש ובראשונה, באיכות עצם הלסת העליונה או התחתונה. גם אם הרופא המשקם הוא מומחה יחידי בתחומו והשתלים באיכות פנומנלית, עדיין, אנשים מחוסרי עצם לא יוכלו לעבור השתלות שיניים מוצלחות.
    נדמה זאת לנטיעת עץ לשנים ארוכות. אם האדמה אינה עשירה מספיק, עמוקה מספיק ואינה מתאימה, הנטיעה תיכשל והעץ לא ייקלט באדמה, לא יגדל וימות בסופו של דבר. אותו הדבר גם בתחום השתלות שיניים, יש לוודא כי העצם חזקה מספיק ומסוגלת לקלוט את השתל בצורה טובה ויציבה.

    השתלת עצם למחוסרי עצם

    חוסר עצם יכול להיגרם עקב מחלת חניכיים שלא טופלה בזמן, עקירת שן והזנחה כללית של השיניים. מה שקורה בפועל הוא שהעצם נספגת ומצטמצמת עד חוסר יכולת להחזיק שתל דמוי שורש. במקרים אלה יש צורך בביצוע השתלת עצם.
    השתלת עצם היא החדרה של חומר דמוי עצם המגיע ממקור חיצוני, מהמטופל עצמו או מ"בנק" עצם. החומר יכול להגיע בצורת גוש אחד, או בצורת גרגירים ואבקה, תלוי בצורך ובהחלטת הרופא המשקם.
    הוספת העצם יכולה להיעשות בצורה רוחבית או אנכית, שוב, תלוי בצורך. לאחר החדרת החומר, לעיתים קרובות, מגנים עליו באמצעות ממברנה ייחודית שעשויה מקולגן ונותנים לו לפעול את פעולתו ולחזק את עצם הלסת לטובת החדרת שתל.
    לאחר שהחומר נספג, נקלט והפך להיות חלק מעצם הלסת ניתן לגשת להשתלה.

    השתלת עצם בראייה רחבה – הצלחה בטוחה

    השתלות שיניים למחוסרי עצם מבוצעות מדי יום. השתלת עצם היא תהליך נפוץ ומקובל ונעשה ללא כאבים מיותרים.
    האם ניתן לבצע השתלות שיניים ללא השתלת עצם? ובכן, זה תלוי במיקום שנקבע לשתלים ובכמות העצם הקיימת באותם מקומות. בהחלט ייתכן כי למרות שיש חוסר בעצם, המטופל לא יצטרך לעבור השתלת עצם, וזאת מכיוון שהשתל לא מוחדר למקום זה.
    כיצד יודעים היכן למקם את השתלים? ובכן, כאן נכנס לתמונה הרופא המשקם עם הידע והמומחיות שלו. בנוסף אם הוא ישתמש בטכנולוגיות של צילום CT על מנת לקבל תמונה תלת מימדית של מצב הפה והעצם תיהיה לו האינפורמציה הנחוצה כדי להחליט היכן למקם את השתלים.
    בחירת הרופא המשקם היא קריטית ואקוטית להצלחת ההשתלה. אל תתפשרו על פחות ממשקם מומחה, בעל ניסיון ומכשור משוכלל. מומחה ינפיק לכם את תכנית הטיפולים הטובה ביותר לטובת שיקום מלא, מוצלח וארוך טווח.

    למידע נוסף על השתלת עצם וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן