יישור שיניים פנימי (גשר פנימי) | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  יישור שיניים פנימי (גשר פנימי)

    יישור שיניים פנימי (גשר פנימי)

    יישור שיניים פנימי (גשר פנימי) הוא אחת השיטות המוצלחות והפופולריות ביותר ליישור שיניים.

    השיטה, שנקראת גם יישור שיניים לינגואלי, מאפשרת התקנה של גשר פנימי ונסתר שממוקם על השטח הפנימי של השיניים, במקום זה החיצוני והמוכר יותר. השיטה הזאת מתאימה במיוחד למבוגרים שלהבדיל מבני נוער, מעדיפים ליישר את שיניהם בפרטיות ובלי שהמיישרים יבלטו ויפריעו למראה החיצוני שלהם.

    איך עובד הטיפול האורתודונטי?

    כל אחת מהשיניים שלנו מחוברת לעצם ולחניכיים באמצעות מספר רב של סיבים דקים. כדי להזיז את השיניים עלינו לגרום לניתוק של כמה מהסיבים האלה בעזרת הפעלה של כוח על השיניים. הניתוק הזה לעתים גורם לתחושה שהשיניים מתנדנדות, אבל זהו מצב זמני שכן השיניים מתייצבות מיד לאחר התזוזה מבלי לגרום לנזק.

    כמו בכל דבר בחיים, השלבים הראשונים הם הקשים ביותר – אתם עלולים לחוות רגישות בשיניים ולהתקשות מעט באכילה. עם זאת, תחושות אלה נמשכות רק כמה ימים ולאחריהם, תתרגלו למצב החדש. בסופו של הטיפול, שמשכו משתנה מאוד בין מטופל למטופל, עדיין אין הבטחה שהשיניים יישארו ישרות לעד כי הכוחות שמופעלים בזמן לעיסת אוכל עלולים לגרום לתזוזה. מסיבה זו, גם לאחר שיורדו המיישרים יהיה צורך להשתמש בקיבוע פנימי של השיניים למשך תקופה.

    חשוב להזכיר גם שכל סוג של מיישרים, וביניהם גם מיישרים פנימיים, דורשים מתן תשומת לב רבה לניקוי השיניים ולשמירה על הגיינת פה גבוהה.

    היתרונות של יישור שיניים

    הסיבות האסתטיות ליישור שיניים הן ברורות מאליהן – אנשים רבים מרגישים חוסר נוחות עם שיניים עקומות או בולטות, מה שמשפיע על החיוך ועל ההתנהלות היומיומית שלהם.

    אבל ליישור שיניים יש גם יתרונות בריאותיים בלתי מבוטלים שכן קשה יותר לנקות שיניים עקומות ולכן היגיינת הפה עלולה להפגע באופן משמעותי: הצטברות של אבן שתגרום לדלקות חניכיים, לרגישות גבוהה בשיניים ולהיווצרות של עששת. שיניים שיושרו יאפשרו שמירה טובה יותר על ניקיון וכפועל יוצא, על בריאותן וחוזקן של השיניים לאורך זמן.

    תהליך יישור שיניים פנימי

    בשלב הראשון, הרופא יכין תבנית של שיניכם וישלח אותה למעבדה. במעבדת השיניים ייעזרו בטכנולוגיה מתקדמת כדי לייצר מיישר שיותאם בדיוק לחלק האחורי של כל אחת מהשיניים שלכם.

    ברגע שיוחזר המיישר למרפאת השיניים, הרופא ידביק אותו על שיניכם בעזרת דבק מיוחד. משלב זה ואילך, ובהתאם לתכנית הטיפול שקבע הרופא, תדרשו להגיע לביקורים מדי תקופה, על פי רוב פעם בשלושה שבועות, כדי להדק או לכוון את המיישרים. במהלך הפגישה הרופא גם יבדוק את קצב ההתקדמות של יישור השיניים.
    מכיוון שתהליך יישור שיניים פנימי מורכב יותר מתהליך יישור השיניים החיצוני, מחירו גם גבוה יותר.

    למי הכי מתאים יישור שיניים פנימי?

    למעשה יישור שיניים פנימי מתאים לאנשים מכל הגילאים, וכמו שציינו בפתיחה, בעיקר לאלה שמעדיפים ליישר שיניים בפרטיות. בשיטה זו אנחנו יכולים לטפל בכל בעיות האורתודונטיה, ללא יוצא מהכלל. זה המקום להזכיר שיישור שיניים של מבוגרים איננו שונה במהותו מיישור שיני ילדים ותזוזת השיניים מתרחשת באותה יעילות בכל קשת הגילאים.

    למידע נוסף על יישור שיניים פנימי וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

     

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן