הרמת סינוס סגורה| פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הרמת סינוס סגורה

    הרמת סינוס סגורה

    במקרים רבים, השתלות שיניים ושיקום מלא של הפה הם רק סופו של מסע ארוך הכולל טיפולי שיניים מקדימים כגון טיפולי שורש, שיננית, עקירות וגם, הרמת סינוס סגורה.

    הרמת סינוס סגורה היא פרקטיקה טיפולית ידועה ושכיחה המבוצעת לעיתים לפני השתלת שיניים בלסת העליונה. הסינוסים הם חללי אויר המצויים מעל השיניים האחוריות שבלסת העליונה. למעשה איכות וכמות העצם שמתחת לסינוסים היא אחד הדברים הראשונים שנבדקים לפני ביצוע שתלים באזורים האחוריים בלסת העליונה. ישנן כמה דרכים לבדוק את כמות העצם המצויה באזורים שמתחת לסינוסים אך השיטה המתקדמת ביותר היא באמצעות תוכנת מחשב המציגה תמונה תלת ממדית של חלל הפה לאחר ביצוע הדמייה רנטגנית הנקראת CT.

    באמצעות התמונה המשוכללת ניתן לראות בדיוק את מצב העצם בכל אחד מחלקי הפה וכך למעשה, לתכנן את מיקומם של השתלים באופן המדויק ביותר. השתלות שיניים ממוחשבות מונעות, במקרים רבים, טיפול של הרמת סינוס.

    יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם אין ברירה וחייבים לעבות את העצם שמתחת לסינוסים על מנת שהחדרת השתל תתבצע בהצלחה ושהוא יחזיק בהצלחה את המבנה והכתר שיעמדו עליו. קיימים שני סוגי טיפולים שמטרתם ליצור הגבהת כמות העצם באזור הסינוס: הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה. הרמת הסינוס הסגורה מהווה גישה שמרנית יותר עם סיכוי נמוך לתופעות לוואי, אך כדי לבצעה, נדרשת כמות מספקת של עצם התחלתית הקיימת אצל המטופל.

    הרמת סינוס סגורה – כיצד זה מתבצע?

    מטרת הטיפול היא לעבות את העצם המצויה מתחת לסינוס על ידי, הרמת רצפת הסינוס. במקרים של עקירה או הזנחה ממושכת של השיניים נוצר תהליך של ספיגת עצם ואיבודה. במקרה כזה, כמות העצם הנותרת אינה מספיקה על מנת להחזיק את השתל במקומו ואת הכתר שיולבש עליו.

    בטיפול של הרמת סינוס סגורה מחדיר המשקם חומר דמוי עצם אל חלל הסינוס ומרים את רצפתו. במקרים רבים מחדיר המשקם חומר המגרה את העצם לגדול מחדש בתוך חלל הסינוס.
    התהליך נעשה בצורה כירורגית, מבלי לפתוח פתח נרחב אל חלל הסינוס, אלא נעשה שימוש בפתח שקודחים בעצם לצורך החדרת השתל ודרכו מחדירים עצם אשר נדחסת אל תוך חלל הסינוס וכך מוגבהת רצפת חלל הסינוס. אם כן זהו טיפול המשלב בו זמנית את החדרת העצם והחדרת השתל מתוך פתח כירורגי אחד קטן.

    בחירת המשקם

    הרמת סינוס סגורה היא פרקטיקה כירורגית עדינה וחשובה. על המשקם להיות מיומן, מדויק ומנוסה. הטיפול נעשה בהרדמה מקומית בלבד ואם עושים אותו נכון הוא נטול כאבים ותופעות לוואי.
    לכן, בחרו משקם מומחה אשר יש לו את הידע והניסיון המתאימים לביצוע הרמת סינוס. חשוב להבין כי הרמת סינוס היא רק חלק מתהליך שלם אשר בסופו חוזר הפה אל תפקוד דנטלי מלא.
    כיום, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אשר נותנת את התמונה הרחבה והמדויקת ביותר של מצב הפה היא בגדר הכרח. אל תתפשרו על משקם בינוני ולא מיומן.

    שיקום פה איכותי המבוצע ע"י מומחה, יחסוך לכם שנים של סבל ויספק לכם את החיוך עליו חלמתם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן