דלקת חניכיים - טיפול טבעי | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  דלקת חניכיים – טיפול טבעי

    דלקת חניכיים – טיפול טבעי

    דלקת חניכיים מתבטאת בירידה בבריאות החניכיים והעצמות שסובבות את השיניים.

    דלקת זו משפיעה על כ-60% מהצעירים ועל כ-90% מבני ה-65 ומעלה. למרות שהיגיינת פה טובה מועילה מאוד לשמירה על חניכיים בריאות, עדיין יש לא מעט אנשים שסובלות מדלקות בחניכיים וזיהומים כרוניים שעלולים להסתיים בהליכים כירורגים או גרוע מזאת, באובדן השיניים.

    למרבה המזל, במצב של דלקת חניכיים טיפול טבעי (כמו תזונה נכונה או גרגור מי מלח) מסוגל לשפר ולמנוע מחלת חניכיים מציקה ומכוערת. מהן האפשרויות של טיפול טבעי לדלקת בחניכיים?

    תזונה נכונה לטיפול במחלת חניכיים

    הפחיתו ככל שניתן (עדיף להימנע לחלוטין) מאכילה של סוכרים פשוטים (או פחמימות פשוטות) ומשתייה של אלכוהול. סוכרים פשוטים נמצאים בממתקים למיניהם ובמשקאות ממותקים. במקום אלה, אכלו פחמימות מורכבות שכוללות מוצרי דגני מלאים כמו לחם, פסטה, אורז, דגנים מלאים.

    גם מאכלים שמכילים סיבים תזונתיים טובים לדלקות חניכיים כי הלעיסה שלהם עושה עיסוי לחניכיים. גם כאן מדובר במאכלים שעשויים מדגנים מלאים, ובפירות – למרות שאלה מכילים סוכרים פשוטים, הם כן מכילים סיבים רק שימו לב שאינכם מפריזים באכילתם יתר על המידה.

    מעבר לשני כללים בסיסיים אלה, ישנם צמחים ומאכלים שהם נוגדי דלקת. ביניהם אפשר למצוא את שמן הזית והשום – את שניהם אפשר למרוח על החניכיים, אם באמצעות האצבע או מברשת שיניים, ולעסות בעדינות. לאלה אפשר להוסיף את צמחי הקמומיל והבבונג, ואת שורש הג'ינג'ר שמהם ניתן להכין חליטות, לגרגר ולשתות ובכך להקל על הכאב שנגרם מדלקת חניכיים.

    ואם כבר נכנסו לתחום הגרגור – המרווה הוא צמח אנטי חיידקי שאת עליו אפשר לחלוט במים רותחים במשך כעשר דקות ולגרגר את החליטה לאחר שהתקררה מעט. אפשר גם לשתות את החליטה למרות שהיא מרירה וגם לעסות את החניכיים עם עלה של מרווה. גם גרגור של מי מלח ידוע ביכולת שלו לסייע בהקלה על דלקות חניכיים ועליהם נרחיב מעט.

    שטיפה במי מלח לטיפול במחלת חניכיים

    לפעמים, כשסובלים מבעיית דלקת חניכיים, מי מלח הם הפתרון המידי והפשוט ביותר לבעיה. נכון שמי מלח לא באים במקום היגיינת השיניים המודרנית אבל גם מבוגרים וגם ילדים יכולים ליהנות משטיפת מי מלח כאמצעי תומך נוסף.

    על הטיפול במי מלח

    מים מלוחים מגדילים באופן זמני את איזון ה-pH בפה ויוצרים סביבה בסיסית (Alkaline), שבה החיידקים, שמעדיפים בדרך כלל סביבה חומצית, מתקשים לשרוד ולהתרבות. בנוסף, המלח גורם להפחתה בנפיחות של הרקמות שמתרחשת בעקבות דלקת חניכיים.

    מי מלח הם תמיסה איזוטונית (Isotonic Solution), כלומר הם מכילים את אותם מלחים ומינרלים שהגוף שלנו מייצר בריכוזים שווים. מסיבה זו, הם לא מגרים את הרקמות הריריות (כמו שעלולים לעשות מי שטיפת פה מסחריים), והם מומלצים על ידי רופאי השיניים כסיוע ריפויי עדין לאחר הליך דנטלי כירורגי כגון עקירות שיניים, השתלות או ניתוח חניכיים.

    קחו בחשבון ששיפורים קליניים לוקחים זמן, אבל התגמול בעקבות טיפול טבעי בחניכיים שלכם יכול להיות מדהים.

    מתעניינים לגבי דלקת חניכיים טיפול טבעי? לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן