בריאות השיניים ושמירה על השיניים לילדים ומבוגרים | פרופ' מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  10 הרגלים שמשפיעים לרעה על בריאות השיניים שלכם

    10 הרגלים שמשפיעים לרעה על בריאות השיניים שלכם

    יש הרגלים שמזיקים לבריאות השיניים שלכם באופן מידי (סודקים או שוברים אותן), ויש הרגלים שעלולים לגרום להצטברות של נזקים לאורך זמן ולפגוע בבריאות השיניים שלכם בטווח הארוך.

    הנה עשרת ההרגלים הרעים שכדאי להימנע מהם למען בריאות השיניים שלכם:

    1. להיגמל ממציצת אצבע
    ילדים שעדיין מוצצים אצבע לאחר שהשיניים הקבועות שלהן החלו לצאת, בדרך כלל סביב גיל 5 או 6, עלולים לגרום לשינויים קבועים שישפיעו על מבנה השן והלסת. מציצת אצבע יכולה לגרום לשיניים עקומות, ומצב זה כשלעצמו יכול להוביל למספר בעיות נוספות, כולל בעיות בלעיסה וקשיי נשימה. לכן, חשוב לעזור לילד להיגמל ממציצת אצבע.

    2. לא למצוץ לימון
    אנשים שמרבים למצוץ לימונים מסכנים את בריאות השיניים שלהם בגלל החומציות הרבה של הלימון. חשיפה חוזרת ונשנית לחומרים חומציים עלולה לשחוק את אמייל השן וליצור מרקם מחוספס על פני שטח השיניים.

    3. לא לצחצח בנמרצות רבה מדי
    צחצוח שיניים באופן קבוע הוא חלק מהיגיינת פה טובה. אבל, אם אתם מצחצחים בנמרצות רבה מדי אתם עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. צחצוח חזק של השיניים יכול לגרום לבלאי של האמייל, לגרות את החניכיים, להגביר את רגישות השיניים לקור ואפילו לגרום לעששת. כדי להימנע מבעיות אלה, מומלץ להשתמש במברשת עם זיפים רכים. חשוב שהזיפים יהיו חזקים מספיק כדי להסיר את הפלאק אבל רכים דיים כדי לא לגרום לנזקים.

    4. להימנע מלסת קפוצה ומחריקת שיניים
    לפעמים מתח יכול לגרום ללסת קפוצה או לחריקת שיניים. זה יכול לגרום לשברים זעירים שמחלישים את השיניים ומעמידים אותן בסיכון לנזק נוסף. הידוק לסתות או חריקת שיניים עלולים לפגוע גם בטיפול דנטלי שביצע רופא השיניים שלכם.

    5. לא ללעוס קרח
    אולי קוביות קרח לא נראות לכם מזיקות, אבל הקור והקשיחות של קוביות הקרח עלולים לגרום לנזק חמור לשיניים. היזכרו במעבד המזון שלכם ובלהבים המיוחדים שנדרשים לרסק את הקרח…

    6. השיניים הן לא כלי
    אנשים רבים משתמשים בשיניים כדי לקרוע את תג הבגד, לפתוח את חבילת הצ'יפס או את פקק הבקבוק. אבל השיניים נועדו לעזור לנו לעשות שלושה דברים: ללעוס את המזון כמו שצריך, לדבר ברור ולהיראות טוב כשאנחנו מחייכים. השיניים הן לא צבת ולא מספריים. שימוש בשיניים כבכלי, מאיים על בריאות השיניים.

    7. לא "להחנות" עיפרון בין השיניים
    יש אנשים שרגילים להחזיק חפצים (עט, עפרון, משקפיים) בין השיניים שלהם כשהם מרוכזים במשימה כלשהי. אבל בכך הם מפעילים לחץ על השיניים כשהם נושכים בחפץ שאינו מזון ועלולים לגרום לסדקים או לתזוזה של השיניים.

    8. לא לכסוס ציפורניים
    כסיסת ציפורניים פוגעת לא רק במראה הידיים, אלא גם בשיניים. אנשים שכוססים שיניים עושים זאת באופן כרוני, בדרך כלל, ועלולים לגרום לתזוזת שיניים או לשבירה של השן או של כיסוי האמייל.

    9. לא לשתות משקאות מוגזים
    משקאות מוגזים עלולים להזיק לשיניים כי הם נוטים להיות מאוד חומציים. החומציות יכולה להוביל לעששת סביב קו החניכיים ולאובדן של אמייל.

    10. להשתמש בזהירות בקסמי שיניים
    קיסמים מיועדים לעזור בשמירה על ניקיון האזורים שבין השיניים, אם עושים זאת בזהירות. אם לא, הם עלולים לפגוע ברקמת החניכיים. לכן, צריך להיזהר לא לחטט באגרסיביות רבה מדי עם הקיסם.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן