שיניים צהובות | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  שיניים צהובות

    שיניים צהובות

    מי לא היה רוצה להתהדר בשיניים לבנות? אם אתם משתייכים לאלה שחושבים על השיניים הלא כל כך לבנות שלהם בכל עת שמשהו גורם לכם לצחוק, הגיע הזמן להקדיש לנושא מחשבה ולהבין מה גורם להצהבה של השיניים. אם נדע מה גורם להצהבת השיניים, נוכל גם להימנע מחלק מהגורמים.

    נטייה גנטית

    אם לרוב בני המשפחה שלכם יש שיניים צהובות, סביר מאוד להניח שהסיבה היא גנטית. אבל חשוב לדעת שלא הצבע הוא שמועבר באופן גנטי, אלא עובי השכבה החיצונית של השיניים. ככל ששכבת האמייל דקיקה יותר, כך שכבת הדנטין הצהובה תהיה יותר גלויה לעין.

    גיל

    הזדקנות היא תהליך טבעי, וכך גם הצהבת השיניים שמתרחשת עם השנים. עם ההתקדמות בגיל, השכבה החיצונית של האמייל נשחקת והופכת לדקיקה יותר. תופעה זו גורמת להשתקפות צבע הדנטין הצהוב ומעניקה לשיניים מראה צהבהב.

    תרופות מסוימות

    אם לפני גיל שמונה מקבלים אנטיביוטיקה (טטרציקלין או דוקסיציקלין), רוב הסיכויים שלילד יהיו שיניים מוכתמות באופן קבוע. בנוסף, אנטיביוטיקה שניתנת לאישה בהריון תגרום לכתמים צהובים על שיני הילד שבבטנה. זה קורה משום שהשיניים עדיין ממשיכות להתפתח לפני גיל שמונה ואנטיביוטיקה זאת נטמעת במבנה המינרלי של האמייל וגורמת לכתמים.
    *תרופות אחרות שגורמות לשינוי צבע השיניים הן כלורהקסידין (שנמצאת בשטיפות פה), אנטי היסטמינים ותרופות אנטי פסיכוטיות.

    צריכת פלואוריד

    צריכה מוגזמת של פלואוריד יכולה להתרחש עקב רמות גבוהות של פלואוריד במים, במשחת השיניים של ילדים, או כתוצאה מתוספי פלואוריד שנלקחו דרך הפה. הדבר יכול לגרום לכתמים צהבהבים על השיניים.

    מזונות ומשקאות

    מזונות ומשקאות שונים ידועים כגורמים לשינוי בצבע השיניים ולתופעה של שיניים צהובות. מזונות כמו אוכמניות ודובדבנים, ומשקאות כמו קפה, תה, קולה ויינות הם היותר ידועים. מולקולות הצבע במזונות ובמשקאות נדבקות לאמייל, או חודרות לשן דרך צינוריות האמייל, וגורמות לשינוי צבע השיניים.

    טבק

    כולם יודעים שטבק מסוכן לבריאות אבל, הוא יכול להזיק גם לחיוך שלכם. עישון או לעיסת טבק יכולים להשאיר כתמים חיצוניים על האמייל של השן. הטבק מכיל כתמים שקשה להסירם, ואלה גורמים להצהבה הדרגתית של השיניים.

    הזנחה של היגיינת הפה

    היגיינת פה טובה חיונית לבריאות הפה ולשמירה על צבע השיניים. צחצוח שיניים לא נכון ואי שימוש בחוט דנטלי מאפשרים לכתמים מקפה, טבק וכדומה להצטבר על השן ולפתח אבנית בשיניים. זו תהפוך את השיניים לצהובות.

    סתימות שיניים

    חומרי שיקום שיניים כמו מילוי לסתימות, יכולים במשך הזמן לדלוף החוצה, להילכד באמייל ולגרום להתכהות צבע השיניים.

    מחלות מסוימות

    מחלות מסוימות וזיהומיות אצל נשים בהריון יכולות להשפיע על ההתפתחות של האמייל והדנטין ולגרום לשינוי צבע השן מאוחר יותר אצל הילד. לעיתים, טיפולים נגד סרטן כגון כימותרפיה והקרנות לראש ולצוואר, יכולים גם הם לשנות את צבע השיניים לגוון צהוב.

    טראומה

    כאשר השן נפגעת עקב נפילה או תאונה, ייתכנו דימומים בשכבה הפנימית של השן. קריש דם ושאריות של רקמת מוך מפורקים יכולים לחדור לצינוריות הדנטין, להכתימו ולגרום לשינוי צבע השן. טראומה כזו בקרב ילדים צעירים יכולה להפריע להיווצרות האמייל ולגרום לשינוי צבע השיניים הקבועות שלהם.

    טיפול להלבנת שיניים

    לפני הלבנת השיניים, חשוב לזכור שציפוי האמייל על השיניים הוא עדין מאוד, ולכן מומלץ לא לעשות דבר מבלי להיוועץ קודם כל עם רופא השיניים.
    הליך הלבנת השיניים כרוך בהצבת חומרים משחררי מי חמצן על השיניים. חומרים אלה עוזרים להבהיר את גוון השיניים. קיימים היום מספר דרכים להלבנת השיניים, וביניהם:

    • מגשים שמכילים חומר הלבנה שרופא השיניים מספק לשימוש בבית. טיפול זה נמשך בין 7 ל-15 ימים.
    • טיפול בלייזר להלבנת שיניים שבמהלכו שמים חומר הלבנה על השיניים וחושפים אותן לקרני לייזר. הטיפול מהיר מאוד ונמשך כשעה.
    • בנוסף, קיימים מי שטיפה מלבינים ומשחות שיניים מלבינות שיכולות לסייע בהלבנת שיניים צהובות.

    למידע נוסף וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן