שימוש בחוט דנטלי | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  שימוש בחוט דנטלי

    שימוש בחוט דנטלי

    שימוש בחוט דנטלי צריך להיות חלק מהרגלי היגיינת הפה היום יומית. זוהי פעולה שלפעמים שוכחים לבצע כי אפילו בימינו, אנשים רבים חושבים שאפשר להימנע מבעיות שיניים רק על ידי צחצוח השיניים באופן קבוע. אבל, הסיבה לכך שרופא השיניים והשיננית חוזרים ואומרים לכם שוב ושוב שעליכם להשתמש בחוט דנטלי לעיתים קרובות יותר, היא שזוהי פעולה מאוד חשובה.
    החוט הדנטלי משלים את הברשת השיניים בכך שהוא מצליח להגיע לנקודות שאליהן המברשת לא יכולה להגיע.

    מדוע כל כך חשוב להשתמש בחוט דנטלי מדי יום? – כדי למנוע מחלת חניכיים

    החוט הדנטלי נועד למנוע את יצירתו של רובד הפלאק שמכיל בתוכו מיקרו אורגניזמים מזיקים (חיידקים, וירוסים וטפילים מיקרוסקופיים). אם נותר פלאק בין השיניים וקרוב לחניכיים, עם הזמן הוא יצטבר ויגרום לדלקת. זהו השלב הראשון בתהליך ההיווצרות של מחלת החניכיים.
    אם מחלת החניכיים לא מטופלת כראוי, היא עלולה להתפתח לדלקת חמורה ומתקדמת יותר. מחלת חניכיים תפגע בעצם הלסת שתומכת ומחברת את השיניים ללסת ותוביל בסופו של דבר לאובדן השן.

    כדי למנוע עששת

    צחצוח שיניים בלבד לא יכול לנקות את כל האזור סביב לשיניים ובין השיניים. ניקוי בחוט דנטלי משלים את הצחצוח על ידי הסרת רובד הפלאק ושאריות המזון שנותרו באזור שבין כל שתי שיניים. אזור זה הוא מקום מועד לפורענות מבחינת הסכנה להתהוות של עששת.

    כדי למנוע ריח רע מהפה

    אם לא מנקים את רובד הפלאק שנמצא בין השיניים, בסופו של דבר הוא ישחרר ריח רע מהפה. זוהי סיבה עיקרית לכך שאדם עלול לסבול מריח רע מהפה (באשת הנשימה). גם עששת ומחלות חניכיים, שנגרמות על ידי רובד הפלאק, הן מקור לריח רע מהפה.

    כדי למנוע הצטברות אבנית

    אם רובד השיניים לא מוסר והוא מתחיל להצטבר סביב השיניים, הוא יכול להפוך לאבנית בגלל היווצרות של סידן מהרוק. אבנית יכולה גם לגרום למחלות חניכיים. ניקוי רצוף ועקבי של הפלאק, בעיקר על ידי שימוש בחוט דנטלי, יכולה לעכב תהליך זה. אבל רק ניקויים קבועים וביקורים סדירים אצל רופא השיניים יכולים להסיר את האבנית מסביב לשיניים.

    כדי להפחית את הסיכון למחלות לב

    אנשים שסובלים ממחלות לב צריכים להיות ערניים לגבי היגיינת הפה שלהם. הפה הוא נקודת הכניסה של חיידקים מזיקים שעלולים להגיע לרקמת הלב. אחד החיידקים האלה הוא הסטרפטוקוקוס שנכנס לגוף מחלל הפה.
    יתר על כן, אם אתם סובלים ממחלת לב, תוכלו להפחית את הסיכון לסיבוכים על ידי שמירה על ניקיון הפה והשיניים. אתם חייבים להיות מאוד יסודיים ולהקפיד על צחצוח לפחות פעמיים ביום, ולהשתמש בחוט דנטלי מדי יום.

    כדי להימנע מסיבוכי הסוכרת

    ישנן עדויות שהסוכרת עלולה להחמיר כאשר סובלים ממחלת חניכיים. מסיבה זו -לשמירה על היגיינת הפה על ידי צחצוח ושימוש בחוט דנטלי באופן סדיר וקבוע- יש חשיבות רבה.

    בנוסף, אצל אדם שסובל מסוכרת, פצעים בגוף מתרפאים בדרך כלל לאט יותר. לכן, כל דלקת ברקמת הגוף יכולה להתפתח במהירות רבה יותר, במיוחד באזור החניכיים. חשוב מאוד להסיר את הרובד ואת אבנית השיניים באופן קבוע, כדי למנוע פיתוח או סיבוך של מחלת החניכיים.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן