המגמות והטיפולים החדשים בתחום הקוסמטיקה הדנטלית | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  קוסמטיקה דנטלית: טיפולים ומגמות

    קוסמטיקה דנטלית: טיפולים ומגמות

    בעוד שרופאת השיניים המסורתית מתמקדת בהיגיינת הפה ובמניעה, אבחון וטיפול במחלות הפה, רפואת שיניים קוסמטית מתמקדת בשיפור מראה השיניים, הפה והחיוך של האדם.

    במילים אחרות, רופא שיניים בדרך כלל מטפל בבעיות שיניים שדורשות טיפולים הכרחיים, ואילו רפואת השיניים הקוסמטית מספקת טיפולים שהם מבחירה ומרצון, לפי בקשת המטופלים.

    היום, גם סתימות שיניים יכולות ליפול לתוך הקטגוריה של רפואת שיניים קוסמטית. למשל, בחירה בסתימות שעשויות מפורצלן או מחומרים מרוכבים שמתאימים יותר לצבע השיניים הטבעי, כדי לשמור על חיוך יפה ועל מראה טבעי. אנשים רבים יכולים כעת להחליף את הסתימות הישנות בחדשות, כדי לשפר את מראה הפה שלהם.
    מגמות חדשות ברפואת השיניים הקוסמטית

    החומרים הדנטליים החדשים, שמספקים גוון דומה לזה של השן הטבעית, מציעים טיפולים דנטליים קוסמטיים עמידים יותר מאשר בשנים עברו. בנוסף, גם רופאי השיניים משתמשים היום ברפואת שיניים קוסמטית, כדי לשמר את מבנה השן הטבעית, ככל שניתן, בהתאם למצב הקליני הספציפי של המטופל.

    רופאי שיניים קוסמטיים משתמשים בדרך כלל בטכנולוגיות חדשות למשל, לייזרים, כדי לבצע כמה מהטיפולים הקוסמטיים במרפאת השיניים שלהם, ללא צורך להפנות את המטופל למומחים. זה הופך את טיפולי השיניים הקוסמטיים לנוחים יותר עבור המטופלים, ומסייע להפחתת זמן ההחלמה.

    טיפולי שיניים קוסמטיים

    טיפולי השיניים הקוסמטיים העכשוויים כוללים:
    סתימות עקיפות – חומרי סתימה שעשויים מפורצלן או מחומרים מורכבים, מחזיקים מעמד זמן רב ומספקים מילוי לשיניים עם עששת או עם נזק אחר במבנה השן. בעוד שמילוי דנטלי מוחדר למקומו בתוך הפה במהלך הביקור במרפאת השיניים, הסתימה העקיפה נוצרת במעבדה הדנטלית לפני שהיא מותאמת ומודבקת לשן על ידי רופא השיניים.

    חומר לסתימה לבנה – סדקים, שברים ושיניים שהצהיבו או נפגעו מריקבון – ניתן לתקן תוך שימוש במה שנקרא סתימה לבנה (composite bonding). חומרים לסתימה לבנה במראה של האמייל והדנטין, מוחלים לתוך החור או על פני שטח השן, מפוסלים להשלמת מראה השן ומוקשים באמצעות קרן אור אינטנסיבית. התוצאה היא שחזור שמשתלב באופן בלתי נראה עם שארית מבנה השן שמסביב ועם שאר השיניים הטבעיות, כדי ליצור חיוך בריא ויפה.

    הלבנת שינייםהלבנת שיניים היא אולי ההליך הדנטלי הנפוץ ביותר בתחום הטיפול הקוסמטי. השיניים מוכתמות לעיתים קרובות מעישון, אוכל ושתייה (קפה, תה או יין אדום), או בשל היגיינת פה דלה. הלבנת שיניים יכולה לשפר את מראה החיוך.

    ציפויי שיניים – ציפויים מרוכבים או חרסינה מודבקת אל פני השטח של השן מיועדת לתקן שברים וסדקים ולשפץ מראה שחוק, או גוון שן עכור. הציפוי מומלץ גם לאנשים עם רווח בין השיניים, או כשההלבנה לא מצליחה להחזיר לשיניים את לובנן.

    שתלים דנטליים – השתלים הם תחליפים לשורש השן ומשמשים כתותב מלאכותי עליו אפשר להתקין שן חלופית במקום השן החסרה. לעתים קרובות, התוצאה של הליך זה אינה רק חיוך משופר, אלא גם מראה צעיר יותר, כיוון שהשיניים החסרות גורמות למראה פנים מבוגר יותר.

    שיקום פה מלא – רופא השיניים מגלה שיש צורך בטיפול שיתקן בעיות פונקציונליות במנשך, או במבנה השיניים והעצמות. היום אפשר לבצע שחזור פה מלא, החומרים הזמינים בשוק מאפשרים לרופא השיניים לספק טיפולים עמידים ופונקציונליים שמעניקים מראה טבעי לחלוטין.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן