עקירת שן דלקתית | מרפאת המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  עקירת שן דלקתית

    עקירת שן דלקתית

    "אין ברירה, צריך לעקור" הן ארבע מילים שמעוררות פחדים עמוקים בחלקים גדולים מדי של האוכלוסייה. עם זאת, לשמחתנו הרבה, בעולם הטכנולוגי המתקדם שבו אנחנו חיים, הזיכרון של טיפולי שיניים כואבים הוא נחלת העבר ולשם עליו לחזור. היום, כל טיפולי השיניים אינם כואבים כל עוד הם מבוצעים בידיים מנוסות ומקצועיות.

    אם כן, משהפגנו מעט את החששות (או לפחות ניסינו), בואו נדבר על עקירות. ישנן שתי סיבות עיקריות לעקירה של שן שאיננה שן בינה.

    1. עקירת שן דלקתית הגורם מספר אחת לדלקות שיניים היא מחלת העששת. כשהעששת חודרת את רקמות השן החיצוניות ומגיעה עד לעצב השן, יש צורך לטפל בשן בדחיפות. אצלנו במרכז המומחים שמים דגש על השימור של שיניים חיות ולא ממליצים על עקירה לפני שהושקעו כל המאמצים לשמר את השן.

    לכן, לפני שנמליץ על עקירת שן דלקתית, ראשית נמליץ על טיפול שורש ונעשה כל שביכולתנו כדי להציל את השן. עם זאת, במקרים שבהם טיפול השורש לא יבלום את העששת, לא תהיה ברירה ויהיה צורך לעקור את השן כדי למנוע גם כאבים וגם זיהום שיתפשט אל הרקמות הסמוכות ויגרום לנזק רחב יותר.

    2. שן מתנדנדת למעשה, גם שיניים מתנדנדות הן תוצר של עששת שגורמת מחלת חניכיים לדלקת חניכיים אלא שהן, על פי רוב, מופיעות רק בפיהם של אנשים מבוגרים, בשנות ה-40 לחייהם ומעלה. שיניים מתחילות להתנדנד רק לאחר שנים ארוכות של מחלות חניכיים חריפות שגורמות לדלקות חוזרות ונשנות. עם השנים, הדלקות הללו שוחקות את החיבור הטבעי שבין שורש השן ועצם הלסת, מחלישות את השיניים וגורמות להן להתנדנד. אם השן המתנדנדת מאובחנת בשלבים מוקדמים מספיק, במקרים מסוימים עדיין אפשר להציל אותה.

    אבל, פעמים רבות אין אפשרות להציל את השן המתנדנדת ואז נותר רק לעקור אותה ולהשתיל במקומה כתר שתל ועליו כתר. החדשות הטובות יחסית בכל הנוגע לשיניים מתנדנדות הן שהעקירה עצמה קלה יותר, שכן השן כבר מנותקת מחלק מהמאחזים שמצמידים אותה ללסת ולחניכיים.

    האם אפשר למנוע עקירת שן דלקתית?

    התשובה הקצרה היא: כן.

    למרות זאת, כאשר מדובר בעששת ובמחלות חניכיים למיניהן, המניעה הטובה ביותר היא שמירה קפדנית על היגיינת פה שדורשת מחויבות שרבים מתקשים לעמוד בה. שמירה קפדנית זו כוללת גם פעולות יומיומיות של ניקיון דנטלי באמצעות אביזרים שונים לניקוי שיניים, וגם ביקורים קבועים אצל שיננית. אם יש לכם נטייה למחלות חניכיים, מומלץ לבקר אצל שיננית אחת לשלושה חודשים. אם מצבכם יציב יותר, ביקור אצל שיננית פעם בשישה חודשים יספיק לכם. לביקורים הקבועים אצל השיננית מומלץ להוסיף גם ביקור שנתי קבוע אצל רופא שיניים. כך תוכלו לא רק לחסוך מעצמכם כאבים ואבדן שיניים, אלא גם לא מעט כסף בטווח הארוך.

    לפרטים נוספים על עקירת שן דלקתית וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן