שיני חלב | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  שיני החלב של התינוק

    שיני החלב של התינוק

    מתי צומחות שיני החלב?

    כבר בלידה נוכחות בלסת 20 שיני החלב שמתחילות לצמוח ולהופיע בין הגילאים 6 חודשים עד שנה.
    השיניים מופיעות בסדר מסוים ובכול גיל אפשר לדעת אילו שיניים צפויות לצמוח.

    כאשר צומחות השיניים הראשונות, יש תינוקות שעלולים לסבול מכאבים או מרגישות בחניכיים. במקרה זה מומלץ להרגיע את התחושה על ידי שפשוף עדין של החניכיים של הפעוט עם אצבע נקייה, כפית קרה קטנה או פיסת גזה רטובה. אפשר גם לתת לתינוק לנשוך בנשכן נקי. אם הילד עדיין כואב ועצבני, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים או רופא הילדים. אצל רוב הילדים תושלם מערכת שלמה של 20 שיני החלב עד שיגיעו לגיל 3.

    למה שיני התינוק כן חשובות?

    לא רק ששיני החלב עוזרות לילד ללעוס ולדבר, הן גם שומרות מקום בלסתות לשיניים הקבועות שצומחות מתחת לחניכיים. כאשר התינוק מאבד את שן החלב שלו מוקדם מדי, השן הקבועה עלולה להיסחף לתוך החלל הריק ולהקשות על השיניים הקבועות האחרות למצוא מקום כאשר הן יתחילו לצמוח. זה יכול לגרום לשיניים עקומות או צפופות. מסיבה זו טיפול אוראלי טוב כבר מינקות יכול לעזור להגן על השיניים שלו גם לעשות השנים הבאות.
    מתי כדאי לי לקחת את הילד שלי לרופא השיניים?
    מומלץ שרופא השיניים יבחן את הילד במהלך ששת החודשים לאחר שהשן הראשונה צמחה, ולא יאוחר מיום הולדתו הראשון. ביקור במרפאת השיניים בגיל מוקדם מאפשרת בדיקה שתועיל לשיניים. מלבד בדיקה שהילד לא סובל מעששת ומבעיות אחרות, רופא השיניים יראה לכם כיצד לנקות את שיני הילד כראוי ויסביר גם מה עלולים לגרום כל מיני הרגלים שליליים כמו מציצת אצבע.

    כיצד לטפל בשיניים של הילד שלך?

    חשוב לטפל בשיניים של התינוק שלכם כבר מן ההתחלה. הנה מה שמומלץ לעשות:

    1. התחילו בניקוי הפה של התינוק בימים הראשונים שלאחר הלידה על ידי ניגוב החניכיים במטלית או גזה לחה ונקייה. ברגע שהשיניים מופיעות, יכול להתחיל ריקבון. ארבע השיניים הקדמיות של התינוק צומחות מבעד לחניכיים בדרך כלל בששת החודשים הראשונים, למרות שיש ילדים שהשיניים שלהם יתחילו לצמוח רק בגיל 12 או 14 חודשים.

    2. כל עוד הילדים מתחת לגיל 3, ההורים צריכים לצחצח את השיניים שלהם ברגע שהן מתחילות לצוץ. מומלץ להשתמש בכמות זעירה של משחת שיניים שמכילה פלואוריד. חשוב לצחצח את השיניים ביסודיות פעמיים ביום, בוקר וערב, או לפי הוראות רופא השיניים או רופא הילדים. חשוב לפקח על צחצוח השיניים של הילדים כדי להבטיח שהם משתמשים בכמות מתאימה של משחת שיניים.

    3. לילדים מגיל 3 עד 6, מומלץ להשתמש במשחת שיניים עם פלואוריד בכמות קצת גדולה יותר. על הילדים לצחצח שיניים ביסודיות פעמיים ביום, בוקר וערב, או לפי הוראות רופא השיניים או הרופא. כשאתם מפקחים על הצחצוח של הילדים, הזכירו להם לא לבלוע את משחת השיניים.

    עד שתהיו בטוחים שהילד שלכם יכול לצחצח את השיניים שלו בעצמו, המשיכו לצחצח לו את השיניים פעמיים ביום עם מברשת שיניים בגודל שמתאים לילדים ובכמות קטנה של משחת שיניים עם פלואוריד. כשלילד כבר יש שתי שיניים שנוגעות זו בזו, אפשר להתחיל להשתמש בחוט דנטלי מדי יום ביומו.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן