מדוע כתרי זירקוניה או חרסינה מומלצים לשן קדמית? | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  מדוע כתרי זירקוניה או חרסינה הם המומלצים ביותר לשיניים הקדמיות?

    מדוע כתרי זירקוניה או חרסינה הם המומלצים ביותר לשיניים הקדמיות?

    המאמר עודכן בפברואר 2021.

    שמעתם אולי על כתרי זירקוניה או חרסינה, אך אינכם בטוחים מה משמעותם והאם הם עדיפים על סוגי כתרים אחרים. מומחי מרכז המומחים של פרופ' איתן מיזיריצקי מסבירים:

    מה זה כתר בשן ומדוע מתקינים אותו?

    כתר בשן הוא פתרון רפואי ואסתטי למצב שבו קיימים עששת חמורה, שבר או ליקוי אסתטי באחת מן השיניים. לרוב, תהליך הרכבת כתר בשן מתחיל בטיפול שורש. בהמשך יוצרים מבנה להחזקת הכתר, ובסוף התהליך, כיסוי דמוי שן מחליף את השן המקורית. כיסוי זה מכונה כתר. כתר בשן קדמית מורכב כמו כל כתר אחר, במסגרת תהליך שחזור המשיב לשן את תפקודיה ואת המראה הבריא הטבעי. כתר בשן קדמית חשוב כמובן מסיבות בריאותיות ותפקודיות, אך גם מסיבות אסתטיות. כאשר אנו מדברים או מחייכים, השיניים הקדמיות הן אלה הנחשפות. שיניים קדמיות לבנות, מסודרות ובריאות הן הכרח מבחינה חברתית, תעסוקתית ועסקית. שיניים בריאות נתפסות בתרבותנו כמעידות על מעמד גבוה, בריאות, ואפילו אושר.

    אילו סוגי כתרים בשיניים מתאימים גם לשן קדמית?

    כאמור, שן קדמית שונה משן אחורית מבחינת המשמעויות האסתטיות שלה ולכן סוג הכתר נבחר על פי אמות מידה איכותיות, אך גם על פי אמות מידה אסתטיות. כתר בשן קדמית מצריך מיומנות והבנה אסתטית של הכנת הכתר בצורה שתדמה באופן מושלם לשן המקורית, לצבעה הטבעי, ושישתלב בהרמוניה עם שאר השיניים הנמצאות לידו.

    קיימים בשוק מספר סוגי כתרים מקובלים:

    כתר מתכת מצופה חרסינה (מכונה גם "כתר חרסינה") – הכתר הקלאסי. פנים הכתר מורכב ממספר מתכות בגווני אפור, ואילו חלקו החיצוני מצופה בחרסינה, בצבע הקרוב ביותר לצבע השן המקורית.

    כתר זירקוניה (או חרסינה מלאה) – כתר העשוי מחומר חזק ועמיד הדומה ליהלום, ללא בסיס העשוי ממתכת. חומר זה חזק ומתאים לפה מבחינה ביולוגית, כך שהחניכיים מגיבים הכי טוב לנוכחותו. צבעו בהיר, ולכן הוא נותן תוצאה אסתטית ברמה גבוהה מאד. הוא מתאים לשיניים קדמיות וגם לאחוריות.

    בדרך כלל מועדף כתר זירקוניה לשן קידמית בשל התכונות הביולוגיות והאסתטיות של החומר. כתרים מסוג זה גם מונעים התפתחות נימה אפורה בחיבור שבין שורש הכתר לחניכיים.

    מחיר כתר זירקוניה:

    עשוי להגיע לבין 4500 ל-6500 ש"ח, כאשר כתר בשן הממוקמת באזור הקדמי ודורשת רמת אסתטיקה גבוהה יעלה יותר מכתר עבור שן הממוקמת באזור אחורי בפה (שיכול להיות ממתכת).

    כתר זירקוניה – יתרונות:

    • הזירקוניה אינה מגרה את החניכיים כלל, בניגוד לכמה מתכות העלולות לגרום לגירוי ולכאבים.
    • הזירקוניה אינה סופחת חומצות וצבעי מאכל.
    • הזירקוניה אינה משנה את צבעה לאורך שנים.
    • הזירקוניה הנה פתרון לאנשים שאלרגים למתכות ואינם מעוניינים במתכות בפיהם.

    טכנולוגיות חדשות לצרכים אסתטיים

    תחום הכתרים מתפתח כל הזמן ושיטות חדשות וכתרי הזירקוניה נכנסים יותר ויותר לשימוש גם בשיניים אחוריות ובגשרים קצרים, לאחר שחוזקם ועמידותם נבחנה לאורך השנים.

    לטכנולוגיה האחרונה והמעודכנת ביותר קוראים CAD/CAM. היא משפרת את היכולת לדייק בצורת השן המשוחזרת. מדובר על סורק אופטי אשר מעביר למחשב תמונה מדוייקת של השן המושחזת שאליה מיועד הכתר. התמונה נשלחת למעבדה, ושם מייצרים את כתר החרסינה לפי הנתונים באמצעות מחרטה ממוחשבת. למעשה, טכנאי המעבדה רואה את השן בדיוק כפי שהיא באמת, וכך קל לו יותר להתאים את הכתר בצורה מושלמת. כשהכתר מוכן, מלבישים אותו על המבנה ומקבלים שן חדשה, שחזור מדויק של השן המקורית.

    בחירת המרפאה לביצוע הטיפול – מדוע חשוב לבחור במרפאת מומחים?

    מומלץ לבצע הכנת כתר לשן קדמית על ידי מומחה לשיקום הפה. מומחה בתחום זה קיבל את ההכשרה המעמיקה והיסודית ביותר לשכלל את הנתונים הדנטליים ביחד עם השיקולים האסתטיים, ולהמליץ ולבצע את סוג הכתר הטוב ביותר. טכנולוגיה חדישה להרכבת כתרי זירקוניה או חרסינה דורשת את מיומנות המרפאה ורופא שיניים, והרופא המומחה לשיקום הפה הינו המעודכן ביותר בתחום מתפתח זה. רק כך תוכלו להבטיח כי הכתרים שיורכבו בפיכם יתאימו לכם בדיוק, יחזיקו שנים רבות, יתפקדו היטב ויענו על הצורך האסתטי של שיניים לבנות ויפות.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן