טיפולי שיניים בהרדמה מלאה - מה חשוב לדעת | פרופ' איתן מיזריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מה חשוב לדעת

    טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מה חשוב לדעת

    אנשים רבים פוחדים ומסתייגים מטיפולי שיניים. לא מעט אנשים מעדיפים לסבול מכאב שיניים נוראי, ליטול משככי כאבים ולקוות שהבעיה תיפתר מעצמה, מאשר להתיישב על כיסאו של רופא השיניים כדי לקבל את הטיפול הנדרש. אבל, בסופו של דבר, זה מה שרובם עושים…

    יחד עם זאת, לצד אנשים אלה, קיימת קבוצה נוספת שכוללת בין 6% ל-14% מהאוכלוסייה שנמנעת לחלוטין מלהגיע למרפאת השיניים. עבורם, טיפול שיניים רגיל הוא פשוט לא אופציה. במקרים שכאלה, טיפול שיניים תחת הרדמה כללית הוא המפלט האחרון.

    קבוצה זו יכולה לכלול אנשים שסובלים מחרדת שיניים כה חמורה, עד שהם מעדיפים להיכנע לפחד המשתק ולא לטפל בכאב השיניים החמור ממנו הם סובלים. ברוב המקרים חרדת שיניים מתפתחת בגיל צעיר עקב תגובות לא הולמות ולא מקצועיות כלפי מצוקה שהביעו בעבר הרחוק. מי שסובל מחרדה ומכאבי שיניים, סובל בסופו של דבר ממחלות בפה שמובילות גם לדימוי עצמי נמוך שעלול להסתיים בהתרחקות מהחברה.

    מלבד אלה שסובלים מחרדת שיניים, יש אנשים שנמנעים מביקור אצל רופא השיניים בשל סיבות אחרות כמו לחצים ומתחים שונים, רגישות גבוהה למגע אוראלי, תחושת בחילה מכל כלי שמוכנס לפה לשם בדיקה, אלרגיות שונות ועוד. בכל המקרים הללו התוצאה הסופית היא הזנחה, או לחילופין טיפול שמבוצע בהרדמה מלאה.

    עם זאת, חשוב לזכור שהרדמה כללית היא התערבות לא טבעית ומוטב להימנע ממנה במידת האפשר. עדיף לבצע טיפולי שיניים, כולל השתלות שיניים, בהרדמה מלאה, רק כאשר אין אפשרות אחרת והמטופל יעדיף להזניח את שיניו מאשר לבצע את טיפול השיניים בהרדמה מקומית.

    במידת האפשר, עדיף לבחור בהרדמה מקומית. טיפול בהרדמה כללית יכול להיות פחות מוצלח מטיפול בהרדמה מקומית, בעיקר בשל חוסר יכולתו של המטופל לשתף פעולה כשהוא נמצא תחת הרדמה מלאה. טיפול בהרדמה כללית מחייב גם את שיתופם של מומחים בתחום ההרדמה. ברוב המקרים מבצעים את החלק הארי של הטיפול בבת אחת (בדרך כלל מדובר בסתימות, עקירות, טיפולי שורש, טיפולי חניכיים, השתלות שיניים וטיפול בבעיות שחיקה), כשבסוף ההרדמה ניתן להתקין את הכתרים הזמניים. מה שנותר לאחר הניתוח הוא להיות במעקב רפואי עד שהמקום יירפא לחלוטין ויגיע לשלב שבו אפשר יהיה למקם את השיקום הקבוע.

    החדשות הטובות הן שלאחר הטיפול בהרדמה הכללית, מספר ניכר של אנשים שסבלו מחרדות לומד להתגבר על הפוביה שלו ואוזר עוז לקבל מאוחר יותר טיפולים בהרדמה מקומית, כמקובל. נראה כי ההסבר לתוופעה זו הוא שלאחר טיפול שיניים מקיף בהרדמה כללית, המטופל החרד עבר חוויה מתקנת.

    בנוסף, לאחר תקופה ארוכה של אי נוחות וסבל ממחלות בפה, מטופלים אלה מתעוררים פתאום עם פה תקין וחיוך בריא שמהווה עידוד חיובי רב עוצמה, שבכוחו לגרום לשינוי בתחושותיהם. היכולת לחייך ולחזור להיות חלק פעיל בחברה היא חוויה נעימה שמעודדת אנשים אלה להמשיך לשמור על פה בריא. זהו אחד התמריצים העיקריים להתגברות על החרדה ולשיתוף פעולה עם רופא השיניים.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן