חשיבות מומחיותו והכשרתו של רופא השיניים בטיפול | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  חשיבות מומחיותו והכשרתו של רופא השיניים בטיפול

    חשיבות מומחיותו והכשרתו של רופא השיניים בטיפול

    בעולם בכלל ובארץ בפרט קיימת מודעות הולכת וגוברת לנושא של השתלות שיניים.
    השתלות שיניים הפכו להיות טיפול שגרתי במסגרת טיפולי שיניים עבור אנשים שאיבדו שן אחת או יותר. ישראל נחשבת למדינה מובילה בעולם ביחס בין מספר השתלות השיניים שמבוצעות לגודל האוכלוסייה.

    חשיבות מומחיותו של רופא השיניים

    בארצנו, כמו במרבית ארצות העולם, אין התמחות מוגדרת לתחום השתלות שיניים, מה שיוצר מצב שלמעשה כל רופא שיניים יכול לבצע השתלות, מיד עם סיום לימודיו הבסיסיים באוניברסיטה ללא קשר להכשרה שלו לביצוע שתלים.

    חשוב לדעת שברוב התחומים האחרים ברפואת השיניים בארץ ישנן התמחויות שמעט מאוד רופאי שיניים עוברים אותן. הידעתם שרק כ- 8% מרופאי השיניים בארץ מומחים בתחומם? אך מדוע ישנם כל כך מעט רופאי שיניים בעלי תואר מומחה מטעם משרד הבריאות?

    מכמה סיבות: בגלל מיעוט המקומות הפנויים והקושי להתקבל, משך ההתמחות; 4-5 שנים נוספות (סה"כ כ- 11 שנות לימודים) ועלותן לרופא השיניים (ההתמחויות ברפואת שיניים הן במימון עצמי של רופא השיניים), בנוסף לקושי של רופא השיניים לעבוד עבודה נוספת במהלך שנות ההתמחות במשרה מלאה.

    לפי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בעוד ברפואה כללית רופא אחד מתוך שניים הוא מומחה, בקרב רופאי השיניים רק אחד מכל 12 מומחה. בניגוד לשיעור גבוה של 82 רופאי שיניים לכל מאה אלף תושבים, יש בישראל רק שמונה רופאי שיניים מומחים לכל מאה אלף תושבים!!

    מחקרים רבים נעשו לאורך השנים כדי לנסות ולקבוע מה הוא הגורם החשוב והמשפיע ביותר להצלחתם והיקלטותם של שתלים בעצם הלסת. מעניין לדעת שלא הוכח באופן חד משמעי יתרון מובהק של גורם כזה או אחר, פרט לפרמטר אחד שמחקרים מדעיים הוכיחו את חשיבותו באופן מובהק וזה ניסיונו, מיומנותו והכשרתו של הרופא שמבצע את ההשתלות ואת השיקום על גבי השתלים.

    ככל שהכשרתו וניסיונו של רופא השיניים הייתה גבוהה וארוכה יותר, כך אחוזי ההצלחה של הטיפול באמצעות שתלים היו משמעותית גבוהים יותר. באותו אופן, המחירים של טיפולים בעזרת השתלות שיניים מושפעים ממומחיותו ומקצועיותו של רופא השיניים. אם הרופא הנו בעל תואר מומחה עלות הטיפול להשתלות שיניים גבוהה יותר כיוון שהציפייה מצד המטופלים הנה לרמת טיפול גבוהה יותר אשר מתבטאת באחוזי הצלחה גבוהים יותר של הטיפול. הצלחה גבוהה משמעותה לא רק הקלטות השתל בעצם, אלא גם תוצאה אסתטית מעולה של כתר החרסינה על גבי השתל ותפקוד נח על ידי המטופל.

    השתלת שיניים חשוב לעשות אצל מומחה לשיקום הפה

    וכאן אני חוזר לנושא ההתמחויות ברפואת השיניים. מקובל הוא שישנן שלוש התמחויות עיקריות בהן רופא השיניים עובר הכשרה מעמיקה וארוכה בתחום השתלות השיניים: מומחה לכירורגיה פה ולסת, מומחה למחלות חניכיים והמומחה לשיקום הפה.

    בעוד ששתי ההתמחויות הראשונות עוסקות רק בהיבט הכירורגי של החדרת השתל, ההתמחות בשיקום הפה מקנה למומחה לשיקום הפה את הידע והמומחיות לתכנן בצורה המקצועית ביותר את הטיפול במקרה, מורכב ככל שיהיה, תוך ראייה רחבה של כל מערכת הלעיסה של המטופל והוא זה שמחליט על מספר השתלים הרצוי, מיקומם המדויק ביותר בהתאם לעומסים בהם יעמדו, פיזורם בלסת, כוחות ביומכניים וכמובן האסתטיקה המקסימלית של החיוך.

    בכנסים בהם אני משתתף לעתים קרובות בעולם, אני למד שהמגמה הרווחת יותר ויותר היא שהרופא המשקם יהיה גם זה שיבצע את ההשתלות כדי להגיע לתוצאה המדויקת ביותר ולהצלחה המקסימלית של הטיפול. יש לזכור שהמטרה של המטופלים הנה שיניים יפות ותפקודיות והשתלים הם רק האמצעי לכך ולא המטרה.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן