השתלה דנטלית וחשיבות העצם לתהליך | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  חשיבות העצם להליך ההשתלה הדנטלית

    חשיבות העצם להליך ההשתלה הדנטלית

    השתלת שיניים מוצלחת מצריכה כמות מספקת של עצם בלסת שתוכל לתמוך בשתלים. במקרים רבים, אובדן השן כרוך גם באובדן מסת העצם בנקודה בה חסרה השן. לכן, אם העצם מתחת לחניכיים אינה גבוהה או אינה רחבה מספיק – יש צורך לבצע קודם כל הליך השתלת עצם לפני ההשתלה הדנטלית עצמה.

    המונח "השתלת עצם" מתאר מגוון של הליכים שמשמשים "לבניית" עצם במטרה למקם בהם שתלים. בדרך כלל הליכים אלה מעורבים בהוספת עצם שנלקחת מגופו של המטופל עצמו או ממקור אחר. לאחר השתלת העצם נדרשת המתנה של מספר חודשים עד שהחומר המושתל ישתלב בעצם הקיימת ורק אז אפשר יהיה לגשת לתהליך ההשתלה הדנטלית.

    קיימים מספר סוגים של הליכים להשתלת עצם תלוי במיקום ובמספר השתלים הנדרש.
    מאיפה מביאים עצם להשתלה?
    המקור הטוב ביותר להשתלת עצם הוא עצם משלכם. עצם זו נלקחת בדרך כלל מהסנטר או מהחלק האחורי של הלסת התחתונה. אם רופא השיניים לא יכול להפיק מידה מספקת של עצם מאזורים אלה, הוא עשוי להוציא עצם מהירך או מהשוק שלכם. מפרק הירך נחשב למקור טוב יותר כי הוא יכול לספק כמות גדולה יותר של עצם. לקיחת עצם מהירך מצריכה שהייה בבית חולים וטיפול בהרדמה כללית.

    אפשרויות מצוינות אחרות זמינות גם הן. רופא השיניים יכול להשתמש בחומרים שעשויים מעצמות אדם או פרות או בחומרים סינטטיים שמשמשים היום להשתלת עצם כמו למשל, חלבון BMP-2. כמובן שרופא השיניים ידון אתכם באפשרות הטובה ביותר עבורכם, לפני שיתחיל בהליך עצמו.
    הליך השתלת העצם
    ניקח לדוגמה מטופל שאיבד שן אחת לפני מספר שנים ורוצה להחליף אותה בשתל דנטלי אבל אין מספיק עצם באזור כדי לתמוך בשתל. במקרה זה השתלת עצם יכולה לספק את החסר.

    לפני ביצוע השתלת העצם יש צורך בצילום CT פנורמי של הפה והלסת שיספק תמונה תלת ממדית של מצב העצם בלסת.
    הליך השתלת העצם מתקיים במרפאת השיניים תחת סדציה (הרגעה) תוך ורידית (IV). בהמשך, ניתנת הרדמה מקומית באזור שבו רוצים להגדיל כמות העצם ובאזור שממנו מוסרת העצם.

    כדי לקבוע כמה ואיזה סוג של עצם יוכלו לספק את מנת העצם הנדרשת, מתבצע חתך בחניכיים במקום שבו ימוקם השתל. אם העצם נלקחת מהסנטר, המנתח יעשה חתך בחניכיים מתחת לשיניים הקדמיות התחתונות כדי לחשוף את עצם הסנטר. גוש של עצם יוסר מהסנטר יחד עם מח עצם.

    במקום שבו הוסרה העצם – בדרך כלל רופא השיניים ימלא את המקום בסוג אחר של חומר עצם להשתלה ויכסה את מקום החתך בשכבה דקה של רקמה כדי לשמור על המקום במהלך ההחלמה. לאחר מכן יסגור את החתך בתפרים.

    במקום שבו מיושם העצם – גוש העצם שהוסר מהסנטר מעוגן עם ברגי טיטניום קטנים באזור שבו חסרה שן. מח עצם ימוקם מסביב לקצות גוש העצם. לבסוף, המנתח יניח ממברנה (קרום) מעל השתל ויסגור את החתך.

    לאחר מספר חודשים יחלים אזור השתלת העצם ואפשר יהיה להתחיל בהשתלה הדנטלית.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן