הלבנת שיניים ביתית | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הלבנת שיניים ביתית

    הלבנת שיניים ביתית

    אין ויכוח על כך שגם בעבר אנשים עשו רבות על מנת לזכות בשיניים לבנות, אולם כיום נדמה כי תחום הלבנת השיניים הפך לתעשייה של ממש, מגובה בפרסומות של חברות שונות המזמינות אותנו "לחיוך לבן" אם רק נשתמש בערכות שלהן.

    מהי הלבנת שיניים?

    הלבנה היא פרקטיקה אשר במהלכה מונח על השיניים חומר כימי בצורת ג'ל הנקרא קרבמיד פראוקסיד. את ההלבנה ניתן לבצע במרפאת השיניים באמצעות ערכה הכוללת מזרקי ג'ל וסד שקוף שהוכן על ידי רופא השיניים במיוחד על פי דגם שיניו של המתרפא. במקרה של הלבנת שיניים במרפאה, ישתמש הרופא בריכוז גבוה של החומר הכימי, זאת על מנת לזרז את תהליך ההלבנה.
    על הלבנת שיניים בבית
    לאחרונה נפוצה הלבנת שיניים ביתית בשיטת "עשה זאת בעצמך" אשר מתבצעת באותה צורה כמו במרפאת השיניים רק בנוחות ביתו של המטופל. כל אדם יכול לקנות ערכה כזאת מחוץ למרפאת השיניים אולם חשוב לדעת כי ריכוז החומר הכימי קטן יותר ולכן יעילותו מוגבלת. בנוסף, משך הזמן הדרוש לחומר לשהות בפה ארוך יותר ומשתנה בהתאם לריכוז החומר.

    כך או כך, יש חשיבות להגעה אל מרפאת השיניים לפני ביצוע תהליך ההלבנה, זאת על מנת לקבל הסבר מקצועי לגבי ההתאמה של כל אחד מאיתנו לעבור הלבנה יעילה. למשל, חשוב לדעת  מראש כי חומר ההלבנה אינו מלבין סתימות או כתרים הקיימים בפה ולעתים ההבדל בין שיניים שהולבנו לבין השחזורים, יוצר מצב של החמרה במראה האסתטי ולא שיפור.

    הלבנת שיניים ביתית

    ישנן מס' שיטות של הלבנת שיניים ביתית:

    • שטיפת הלבנה קלה לשימוש. כל שעליכם לעשות זה לשטוף את הפה במשך רגע קצר, לפי הוראות השימוש. סוכן ההלבנה במוצר זה במגע עם השיניים רק למשך זמן קצר, כך שהשיניים מתבהרות בהדרגה. השטיפות יכולות למנוע יצירת כתמים חדשים לאחר שטיפת השיניים.
    • משחה להלבנת שיניים. למשחה יש מרכיבים שמסירים כתמים מפני השטח באמצעות צחצוח עדין שמספק התבהרות הדרגתית של השיניים. אבל יש אנשים שהמשחה גורמת להם לרגישות בשיניים.
    • רצועות ג'ל. את הרצועה שמים בדרך כלל על השיניים פעם ביום למשך כשעתיים. תלוי בעוצמת המוצר, ייתכן שתצטרכו לשים את הרצועה בתקופה שבין עשרה עד עשרים יום.
    • מגשי הלבנה מותאמים לשיניים שלכם ומלאים בג'ל. זוהי שיטת הלבנה מהירה מאוד. אבל המגשים לא נמכרים כערכות מותאמות אישית, לכן סביר שתרגישו שפשוף וגירוי בחניכיים שלכם. טיפול במגשי הלבנה במרפאת השיניים מבטיחים לכם מגשים מותאמים אישית, נוחים ולא כואבים. בכול מקרה, חשוב לוודא שאתם פועלים בהתאם להוראות בזהירות ובקפדנות.
      איזה טיפול מתאים לכם?

    אם השיניים והחניכיים שלכם במצב מצוין, תוכלו לשקול הלבנת שיניים ביתית. המלבינים בבית קלים לשימוש וזולים, יחסית. אבל, אם אתם סובלים מרגישות בשיניים או בחניכיים, מגשים מותאמים אישית שתוכלו לקבל מרופא השיניים עשויים לעזור לכם להימנע מגירויים ומכאבים מיותרים.

    להתייעצות ולמידע נוסף צרו אתנו קשר >>.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן