סד לילה

דלקת חניכיים | דלקת חניכיים טיפול | טיפול בדלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא מחלה כרונית נפוצה, הנגרמת כאשר לא מקפידים על טיפול נכון ותחזוקה שוטפת של החניכיים. שמירה על בריאות החניכיים היא קריטית וחשובה, שכן הזנחתם באופן ממושך עלולה לגרום לנסיגת חניכיים, אובדן שיניים בפה ולמגוון נזקים בריאותיים חמורים.

לכן, חשוב שתדעו מה ניתן לעשות לצורך מניעת דלקות בחניכיים ומהן הדרכים היעילות לטפל בהן.

מהי דלקת חניכיים?

המדובר במצב מתקדם של מחלת חניכיים, הנגרם כתוצאה מהצטברות של רובד חיידקים (פלאק) ואבנית סביב השיניים. תסמינים בולטים של הדלקת הם נפיחות ואודם של החניכיים, ריח לא נעים שעולה מהפה, דימום במהלך צחצוח השיניים, אכילה או ניקיון בעזרת חוט דנטלי. השלבים הראשונים של הדלקת אינם מלווים בהכרח בכאבים או רגישות בחניכיים ולכן לא מטפלים בה מיד.

אולם, מצב מתמשך של דלקת חניכיים עשוי להוביל לחדירת חיידקים למחזור הדם ולהעלות את הסיכון למחלות לב, דמנציה, סכרת, הפלות ספונטנאיות וכדומה.

כיצד נוצרת דלקת בחניכיים?

בשלב ההתחלתי, רובד החיידקים שהצטבר סביב השיניים הופך לשכבת אבנית, בה מצטברים חיידקים ורעלנים הגורמים לגירוי ולהתפתחות של דלקת חניכיים. בהמשך, מצליחים החיידקים לחדור את החיבור בין השיניים לחניכיים ונוצרים כיסים עמוקים בהם מצטברים שאריות מזון וחיידקים נוספים, המחמירים את הדלקת. בשלב מתקדם יותר, פוגעים החיידקים בעצם הלסת – מנגנון האחיזה של השיניים ועלולים לגרום לנפילת שיניים כתוצאה מספיגת עצם ומחוסר תמיכה מוחלט שלהן.

איך ניתן למנוע היווצרות של דלקת חניכיים?

מניעת דלקות חניכיים אפשרית בהחלט כאשר מקפידים על היגיינת פה שוטפת, צחצוח שיניים נכון ואורח חיים תקין. מומלץ להקפיד על צחצוח עדין ויסודי של השיניים פעמיים ביום, להשתמש בקביעות בחוט או בקיסמים דנטליים ובשטיפות פה ייעודיות. חשוב גם לעשות טיפולים תקופתיים שוטפים להסרת האבנית אצל השיננית, לפי המלצת רופא השיניים.

בנוסף, יש לדאוג לטפל בבעיות חניכיים מיד לאחר שמופיעים תסמינים כלשהם, אצל רופא שיניים מקצועי מומחה לחניכיים.

מהי ההשפעה של תזונה נכונה?

לתזונה יש חלק חשוב בשמירה על בריאות השיניים, החניכיים והגוף כולו. לכן, מומלץ להימנע מצריכה של סוכרים פשוטים ומשתייה של משקאות אלכוהוליים, שגורמים להצטברות חיידקים בשיניים ומחלישים את המערכת החיסונית. כדאי לצרוך מאכלים המכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים, שלעיסתם מגבירה את הפרשת הרוק וגורמת לעיסוי החניכיים.

איך מרפאים דלקת חניכיים ומהן אפשרויות הטיפול המוצעות כיום?

ריפוי דלקות חניכיים יכול להיעשות בדרכים שונות, בהתאם לחומרת המצב – הסרת האבנית והקפדה על הגיינה אורלית טובה זה הבסיס כטיפול שמרני, טיפול בעזרת אנטיביוטיקה, הליך כירורגי ושיטות טבעיות שונות. במקרים הקלים, יסיר רופא השיניים את שאריות החיידקים והאבנית שהצטברו ויורה על טיפול באנטיביוטיקה אם מדובר בזיהום חיידקי.

בהתאם לחומרת המצב יבצע רופא השיניים ניקוי יסודי מתחת לחניכיים כדי לסלק את האבנית והחיידקים שהצטברו בשכבות העמוקות, טיפול הקצאת שורשים. במקרים המורכבים, נדרשת התערבות כירורגית כדי להגיע לכיסי החניכיים העמוקים ביותר ולמנוע את החרפת הדלקת. דרכי טיפול טבעיות הן שטיפות במי מלח, מריחת אלוורה, דבש או שום על החניכיים, צריכת תוספי תזונה וכדומה.

קבלת טיפול יעיל ומקצועי בדלקות חניכיים

במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי תוכלו לקבל טיפול יסודי ואיכותי במצבים של דלקת חניכיים, בהתאם לחומרת המחלה. רופא השיניים המומחה לחניכיים, יבצע ניקוי עמוק ויסיר את שכבת האבנית מתוך כיסי החניכיים.

עליכם להישאר במעקב שוטף של רופא השיניים שיבחן אם יש צורך בטיפולי המשך כגון ניתוח חניכיים, עקירה כירורגית, השתלה וכדומה.

כיצד נשקם את הפה לאחר דלקת חניכיים?

במקרים חמורים של דלקת חניכיים בהם נעקרו או נפלו שיניים, לאחר ריפוי דלקות החניכיים צריך לשקם את הפה, באופן קבוע או זמני באמצעות השתלות, גשרים, תותבות, שחזורים ועוד. הנכם מוזמנים לפנות בכל עת אל פרופ' מיזיריצקי – רופא שיניים מקצועי ומנוסה, מומחה לשיקום הפה.

למידע נוסף על דלקת חניכיים וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>