גשר בשיניים: גשר שנתמך בשתלים נותן תחושת ביטחון | פרופ' מיזריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  גשר בשיניים על שתלים – מה היתרונות?

    גשר בשיניים על שתלים – מה היתרונות?

    מהו גשר בשיניים נתמך שתלים?

    גשר שנתמך בשתלים דומה לגשר שיניים רגיל, אבל הוא נתמך על ידי השתלים ולא על ידי השיניים הטבעיות.

    ברוב המקרים, כאשר נעשה שימוש בגשר נתמך שתלים, ככל שניתן, מניחים שתל אחד בתוך עצם הלסת עבור כל שן שחסרה, ולאחר מכן מחברים את הכתרים זה לזה באמצעות גשר, על מנת ליצור חטיבה אחת.

    מתי משתמשים בגשר זה?

    גשר נתמך שתל משמש לטיפול במקרים בהם שתי שיניים או יותר חסרות בפה. לפעמים רופא השיניים מודאג מכוחות הלעיסה שהמטופל עלול להפעיל על שתלים בודדים שאינם קשורים זה לזה.

    (לדוגמה, הידוק או חריקת שיניים יכולים להפעיל לחץ רב על שתלים בודדים. מצב זה יכול להגדיל את הסיכוי לכך שהשתל ישתחרר מהעצם). גשר נתמך שתלים מקטין את הלחץ על השתלים הבודדים שמושתלים בעצם, ומפזר אותו על פני כל הגשר ומהשתלים הכוחות מתפזרים לעצם הלסת בצורה הרצויה.

    אם השתלים מושתלים בסמיכות לשיניים טבעיות, השיניים והחניכיים שמסביב צריכות להיות במצב בריאותי טוב. אם אין לכם מספיק עצם כדי לתמוך בשתלים, ניתן לבנות עצם תומכת על ידי הליך של השתלת עצם לפני ההשתלה עצמה.

    איך זה עובד?

    במקרים מסוימים, ייתכן שרופא השיניים שלך בוחר לא לשים שתל במקום מסוים בפה. אולי כי אין שם מספיק עצם שתתמוך בשתל, או בגלל שהמיקום קרוב מדי לעצב או לסינוסים שממוקמים מעל לשיניים העליונות. במקרה כזה, הרופא יכול לקבוע שההשתלה תמוקם משני צידי חלל הפה. במקרה זה הוא ישתמש בגשר נתמך שתלים, ממש בדומה לגשר המסורתי, עם כתרים שתלויים בין שני השתלים עליהם הם נתמכים.

    ממה מורכב גשר נתמך שתלים ?

    השתל עשוי מטיטניום וממוקם בניתוח בתוך הלסת. ייתכן ויוחלט על שתל אחד בכל מקום שבו חסרה שן. במקרים אחרים, רופא השיניים יכול לדלג על אחד החללים, או יותר, כי אין מספיק עצם לסת במקום, או משום שהמקום קרוב מדי לעצב או לחלל הסינוס.

    ניתוח השתל מתחיל בשלב שבו מחדירים לעצם הלסת בורג אליו יחובר הכתר. לאחר הרכבת הכתרים על גבי השתלים, הם נראים כמו שיניים טבעיות. בעצם, זו סידרה של כתרי חרסינה שמחוברים בצורה של גשר. החומר ממנו עשוי גשר כזה יכול להיות חרסינה על למתכת או זירקוניה בציפוי חרסינה.

    תהליך ביצוע השתל

    הזמן שנדרש כדי להשלים את תהליך ההשתלה תלוי בגורמים רבים. כאשר נעשה שימוש בשיטה המסורתית, התהליך נמשך כשלושה חודשים בלסת התחתונה וכשישה חודשים בלסת העליונה. לאחרונה מדובר על קיצור זמני ההמתנה לחודשיים בלסת התחתונה וארבעה בעליונה. התהליך כולל ניתוחים והשמה של גשר שנתמך בשתלים.

    עם זאת, התהליך יכול להימשך גם מעבר לכך, במיוחד אם חסרה עצם במקום השתל, וצריך קודם כל לעבור תהליך של השתלת עצם. לאחרונה, רופאי שיניים רבים מציבים את השתל והכתר הזמני בביקור אחד בלבד ולזה קוראים: העמסה מיידית של שתלים. רופא מומחה לשיקום הפה הוא האדם המתאים ביותר לבצע פרוצדורה של העמסה מיידית של שתלים.

    בדרך כלל יש צורך בשני ניתוחים – בניתוח הראשון השתל ימוקם בלסת ויכוסה ברקמת חניכיים. רופא השיניים ממתין שלושה עד שישה חודשים, ובסוף תקופת ההחלמה יתחיל בניתוח השני שיחשוף את השתל כך שניתן יהיה לחבר אליו את הגשר.

    למה אפשר לצפות לאחר ההשתלה?

    גשר נתמך שתלים נותן תחושה גדולה יותר של בטחון מאשר תותבת שניתנת להסרה. תוכלו ללעוס בנוחות מזון, והגשר ייראה ממש כמו השיניים הטבעיות. לעתים נדרש ניקוי שיניים קפדני יותר מאשר בשיניים טבעיות, ובעיקר מומלץ להשתמש בחוט דנטלי ו/או מברשות אינטרדנטליות שיחדרו לכל פינה שאליה מברשת השיניים לא מצליחה להגיע.

    מומלץ לבקר אצל השיננית לאחר קבלת כתרים ע"ג שתלים כדי לקבל את ההדרכה הייחודית הנדרשת לניקוי האזורים המושתלים.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן