גישות אלטרנטיביות לשיקום פה מלא | ד"ר איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  גישה רב תחומית לשיקום פה מלא

    גישה רב תחומית לשיקום פה מלא

    במצב חמור של השיניים, כאשר יש צורך בשיקום פה מלא, צריך לזכור שלרופאי שיניים מומחים בשיקום הפה עדיין יש יכולת לעשות דברים בדרך פחות פולשנית. תמיד אפשר לשלוף את המקדחה ולעקור כמה שיניים שצריך כדי לסיים את המשימה, אבל כשמעזים לצאת מחוץ לקופסה כשזה אפשרי, אפשר להגיע לאותן תוצאות אם לא טובות יותר ולגרום להרבה פחות נזק למטופל ולמערכת השיניים שלו. לרופאי השיניים יש ידע כיצד לספק את הטיפול במגוון של דרכים כדי להשיג את אותה תוצאה.

    הנה דוגמה של גבר בריא בשנות החמישים שביקש לטפל בשיניו, שגודלן היה קטן מהנורמה. הגבר קיבל טיפול בגישה רב תחומית לשיקום פה מלא.

    שלב הבדיקה והאבחון

    בבדיקה, התברר שהמטופל נהג לחרוק שיניים באופן חמור מה שגרם לשיניים הקטנות עליהן הוא מתלונן. בלסת העליונה היו לו כמעט 100% מהשיניים וגם רווח בין השיניים הקדמיות שהוא לא אהב. הוא הגיע עם מוטיבציה לקבל כל טיפול שיוכל להעניק לו את החיוך הנכסף.

    לרופא השיניים היה ברור שהדרך השיקומית הטובה שתוכל להאריך את השיניים הקדמיות באופן משביע רצון תהיה באמצעות שיקום פה מלא. הייתה אפשרות לעבוד על כל שן בפה ולשנות את המנשך שלה כדי שאפשר יהיה להאריך את השיניים. אבל האם זו הדרך היחידה? לא! הרופא החליט על גישה אחרת לטיפול באמצעות יישור שיניים שישנה את המנשך יספק מקום בחלק הקדמי כך שאפשר יהיה להאריך את השיניים (על ידי חדירה בחלק הקדמי העליון והתחתון מניב לניב). המטופל הסכים.

    שלב האורתודנטיה

    שלב הטיפול האורתודנטי נמשך כ-15 חודשים ובמהלכו הוצבו השיניים הקדמיות בעמדה שתאפשר הרחבה מקסימלית שלהן כך שהרופא יוכל להאריך ולהרחיב את השיניים וגם להיפטר מהרווח בין השיניים הקדמיות.

    בתום הטיפול נערך אבחון חוזר, המודלים של השיניים נשלחו למעבדה בליווי סט של צילומים כדי לאבחן את המנשך ולערוך תיקונים במקרה הצורך.

    הארכת הכותרת באמצעות לייזר

    באופן כללי, ניתוח הארכת הכותרת לשיקום השן, כולל הסרה של רקמת החניכיים ו/או העצם, חשיפת מבנה השן לבדיקה אם יש שבר או סדק בקו החניכיים של השן. בתהליך זה מתבצע חתך בקו החניכיים, הסרה של הדלקת על מבנה השן ובדיקה אם המבנה שמעל לקו החניכיים עדיין יכול לתמוך בכתר. השימוש בלייזר הוא פחות פולשני, מצמצם את הדימום ומזרז את זמן ההחלמה.

    במקרה של המטופל שלנו, הוחלט על הארכת כותרת בלייזר באחת השיניים כדי להתאים את אורכה לקו האורך של שאר השיניים.

    שלב השיקום

    בפגישת השיקום עמדו לפני הרופא כל הדגמים שנלקחו לפני הניתוח, האבחונים והסטנטים הזמניים והנוכחיים. נערך צילום של המצב הנוכחי שנלקח למעבדה במקרה שתהיה איזו שהיא שאלה לגבי צורת הפנים.

    סיכום

    רופא שיניים מומחה לשיקום הפה ולשיקום קוסמטי חייב להיות מודע לעובדה שיש יותר מדרך אחת לבצע את הטיפול ולדעת שלהסתפק בשחזור כל שן בפה אולי לא תמיד היא הגישה הטובה ביותר למצבים חמורים של שיניים שחוקות. גישה זו היא שתרמה לכך שהמטפל לא נגע כלל וכלל בעשר שיניים נוספות בפה של המטפל בתהליך השיקום המלא של הפה.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן