לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם
ראשי  /  יש הרגלים שמזיקים לבריאות השיניים שלכם באופן מידי (סודקים או שוברים אותן), ויש הרגלים שעלולים לגרום להצטברות של נזקים לאורך זמן ולפגוע בבריאות השיניים שלכם בטווח הארוך.

יש הרגלים שמזיקים לבריאות השיניים שלכם באופן מידי (סודקים או שוברים אותן), ויש הרגלים שעלולים לגרום להצטברות של נזקים לאורך זמן ולפגוע בבריאות השיניים שלכם בטווח הארוך.

חיוך יפה, בהיר ולבן יכול לגרום לכם להיראות צעירים ואטרקטיביים יותר. אבל את זה אתם כבר יודעים. למעשה, לפי מחקר שערכה האקדמיה לרפואת שיניים קוסמטית בארה"ב (the American Academy of Cosmetic Dentistry), שיעור עצום של 96 אחוזים מהנשאלים מאמינים שחיוך אטרקטיבי גורם לאדם להיראות מושך יותר.
אבל, בריאות טובה של השיניים חשובה הרבה מעבר למראה שלכם. הפה הוא בעצם שער הכניסה לגוף, מה שאומר שמצבן של השיניים והחניכיים שלכן משפיע על הבריאות הכללית שלכם.

על ידי התמדה בשלבים שמוצעים להלן, תוכלו לשפר את החיוך ובכך גם לתרום לבריאות הכללית של הגוף שלכם.

1. צחצחו שיניים באופן קבוע. צחצוח שיניים הוא היסוד של כל היגיינת שיניים. ההברשה מסירה את חלקיקי המזון שמהם ניזונים החיידקים, מנקה את השיניים ומרעננת את הנשימה. משחת שיניים עם פלואוריד מסייעת לחיזוק השיניים, אבל אתם חייבים לצחצח לפחות שתי דקות כדי לאפשר למשחה לעשות את העבודה. יש מברשות שיניים חשמליות שבהן מובנה טיימר של שתי דקות, שיכולות לעזור לכם לצחצח במשך מלוא הזמן הנדרש.
2. ניקוי יומי בחוט דנטלי. החוט הדנטלי עוזר להסיר חיידקים מבין השיניים במקומות שאליהן לא מגיעה המברשת, ובכך מסייע למניעת מחלות חניכיים. האמת היא שמומלץ להשתמש בחוט דנטלי פעמיים ביום, אבל אם אתם עושים זאת רק פעם אחת ביום עדיף שתשתמשו בחוט לפני השינה. כשישנים מייצרים פחות רוק, מה שמשאיר את השיניים והחניכיים חשופות לפגיעת החיידקים.
3. בקרו אצל רופא השיניים שלכם. בקרו במרפאת השיניים לפחות פעמיים בשנה לשם ניקוי יסודי של השיניים. רופא השיניים יכול גם לזהות סימנים מוקדמים של מחלת חניכיים בשלבים שבהם קל יותר לטפל במחלה. אם יש לכם נטייה למחלת חניכיים ולעששת, מומלץ לבקר במרפאת השיניים כל ארבעה חודשים.
באופן דומה, אם אתם סובלים ממצבים בריאותיים אחרים שבגינם אתם בסיכון גבוה יותר לבעיות שיניים (כמו סוכרת, מערכת חיסונית מוחלשת בגלל איידס, סרטן או כימותרפיה), בדקו עם רופא השיניים שלכם כמה פעמים בשנה עליכם להגיע למרפאה ולהיבדק.
נשים בהריון, אנשים עם סוכרת וכל מי שעבר טיפול כימותרפי או משתמש בתרופות שעלולות להשפיע על החניכיים (כמו אפילפסיה) או לייבש את הפה (כולל כמה מהתרופות הפסיכיאטריות) – זקוקים למשטר מיוחד להיגיינת השיניים שלהם.
4. הקפידו על תזונה בריאה. התזונה צריכה לכלול שפע של מוצרי חלב ומזונות עשירים בסידן כמו סרדינים וכרוב. הסידן מסייע בשמירה על העצמות ועל שיניים חזקות, ואילו ויטמין C בהדרים מגביר את בריאות החניכיים.
מה לא לאכול? מזונות ממותקים ודביקים שנדבקים לשיניים הם רעים במיוחד כי החיידקים ניזונים מהסוכרים ומשחררים חומצות שגורמות לעששת. אם אתם אוכלים סוכריות או ממתקים אחרים, כדאי לצחצח שיניים מיד אחר כך, או לפחות לשטוף את הפה במים.
5. הימנעו מעישון ומשימוש בטבק. אנשים שמעשנים נמצאים בסיכון גבוה פי ארבע ללקות במחלת חניכיים לעומת אלה שלא מעשנים. כך עולה מתוך מחקר של ה-Journal of Periodontology. שימוש בטבק ללא עישון מגביר את הסיכון לסרטן הפה. חוץ מזה, מוצרי טבק גורמים לריח רע מהפה.
6. הלבינו את השיניים. אמנם מדובר ביתרונות שהם בעיקר קוסמטיים, אבל עם המוצרים שקיימים היום ההלבנה היא הליך מאוד בטוח שלא יפגע בשיניים, כל עוד משתמשים במוצרים על פי ההנחיות. מוצרי הלבנה ללא מרשם יעילים להסרת כתמים קלים. מוצרים להלבנה מקצועית שמבצע רופא השיניים מתאימים לשיניים עם כתמים חמורים. בכול מקרה, חשוב להתייעץ עם רופא השיניים לפני שעוברים הליך הלבנה ולוודא שהשיניים והחניכיים בריאות.
7. שקלו הליכים קוסמטיים. הדבר הראשון שרואים כשפוגשים אתכם זה החיוך שלכם. חיוך מוכתם או שיניים חסרות יכולים להשפיע על הביטחון העצמי שלכם. בעשור האחרון חלה התקדמות גדולה ברפואת השיניים הקוסמטית ואפשר לתקן באמצעותו את רוב הבעיות הקוסמטיות.

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

  • מומחי רפואת השיניים המובילים
  • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
  • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
  • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
החזירו לעצמכם את החיוך!