רסן לשיניים | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  רסן לשיניים

    רסן לשיניים

    האם לילד שלכם יש שיניים קדמיות בולטות, או שיניים קדמיות צפופות שפוגעות בסגר של השיניים שלו? האם גשר שיניים רגיל לא מתאים, ואולי אפילו עלול להזיק, ליישור השיניים של הילדה שלכם? אלה המקרים שבו מגיע לעזרתכם הפטנט של רסן לשיניים.

    רסן לשיניים – מהו?

    בטח ראיתם פה ושם איזה ילד עם חוט ברזל חיצוני בפה שמחובר ברצועה אל מאחורי הצוואר שלו; או ילדה עם התקן מאוד דומה אבל נראה כמו קשת לשיער, עם חוט ברזל שמתחבר בעזרת צמד חגורות אל הראש. אם כן, אז ראיתם רסן לשיניים מהו.

    רסן לשיניים הוא התקן חיצוני ליישור שיניים שכולל גם חוטי מתכת חיצוניים ורצועה שמתחברת לשתי טבעות שמודבקות לשיניים האחוריות.

    כיצד פועל רסן לשניים?

    במקרים של שיניים קדמיות צפופות או בולטות, הרסן בלסת העליונה דוחק לאחור את השיניים האחוריות כדי לפנות מקום בלסת ולאפשר את פיזורן של השיניים הצפופות, או את דחיקתן לאחור של השיניים הבולטות.

    רסן לשיניים יכול גם לווסת את הגדילה של הלסת העליונה ובכך לתקן לסת בולטת.

    רסן למקרים אלה כולל קשת שמורכבת מהלחמה שמחברת שתי קשתות לאחת, כאשר החיצונית מתחברת לרצועה החיצונית והקשת הפנימית מוכנסת ומתחברת להתקן שבתוך הפה. את הקשת הפנימית אפשר לחבר לשיניים עצמן או לטבעות שמודבקות לשיניים.

    במקרים של לסת תחתונה בולטת ולסת עליונה שקועה, רסן לשיניים צריך למשוך את השיניים והלסת קדימה ואת הסנטר לאחור, כדי לעכב את הגדילה של הלסת התחתונה. במקרים אלה יתאים מה שנקרא "מסיכת פנים" התקן חיצוני שכולל גם תמיכה באזור הסנטר והמצח.

    למה יש צורך בטיפול אורתודנטי?

    בני נוער רבים נעזרים בטיפולים ליישור שיניים ומבקרים באופן סדיר במרפאת האורתודנט כדי לזכות בסופו של דבר בשיניים ישרות ויפות. אבל האמת היא שהטיפולים האורתודנטיים נותנים מענה לא רק לצרכים האסתטיים שלנו.

    האורתודנט מטפל בבעיות שונות שנובעות מתפקוד שיניים לקוי בעקבות סגירה גרועה, שיניים קבועות שלא צמחו, שיניים צפופות, בעיות במנשך ועוד. כאשר לא מטפלים בבעיות אלה, הן עלולות להתבטא בהמשך החיים בבעיות כגון: דלקות חניכיים, עומס מוגזם על שיניים שגורם לרמת שחיקה גבוהה של השיניים, עששת או כאב במפרק הלסת.

    מתי להתחיל בטיפול אורתודנטי?

    גורם התפתחותי. כאשר השיניים מצריכות טיפול אורתודנטי שישפיע על הגדילה של הלסתות, טיפול שכזה אפשרי רק כשהמטופל נמצא עדיין בשלבי הגדילה שלו. בדרך כלל שלבי ההתפתחות של הלסתות תואמים לשלבי התפתחות השלד. המשמעות היא שהגידול מסתיים אצל בנות בערך בגיל 14 ואצל בנים בערך בגיל 17.

    גורם פסיכולוגי. כדי שהמטופל יצליח לשתף פעולה עם האורתופד הוא צריך להיות מספיק בוגר ובעל מוטיבציה. גם גורמים שכאלה עשויים להשפיע על הבחירה בעיתוי הטיפול.

    גורמים מקדימים. לפעמים טיפול בגיל מבוגר יותר יהיה קשה או אפילו בלתי אפשרי. במקרים אלה יש צורך להקדים את הטיפול לגילאים כמו 8 או 9 עוד לפני ששיני החלב הוחלפו. מהם מקרים אלה?

    • הרגלים כמו מציצת אצבע או דחיפה של הלשון.
    • סגר הפוך של השיניים האחוריות או השיניים הקדמיות.
    • שיני חלב שמפריעות לצמיחת השיניים הקבועות.
    • שיניים עליונות בולטות עד כדי סכנה לחבלה בהן.

    למידע נוסף על רסן לשיניים וקביעת תור – צרו עמנו קשר >>

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן