הרמת סינוס פתוחה | פרופ' איתן מיזיריצקי
לקביעת תור
לייעוץ
עוד היום
להתייעצות
בוואטסאפ
כפתור ווטסאפ
כפתור ווטסאפ
מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

    ראשי  /  מידע מקצועי  /  הרמת סינוס פתוחה

    הרמת סינוס פתוחה

    שיקום הפה, בתנאי שנעשה בצורה אחראית ומקצועית הוא תהליך הלוקח בחשבון את המצב הדנטלי של הפה על כל רבדיו. ישנם רופאים אשר ימהרו לבצע השתלות שיניים ולהבטיח הצלחה ללא בדיקה מקיפה ותכנון שורת טיפולים מקדימים. כמובן שהשתלות אלה, גם אם יעלו יפה בחודשים הראשונים, סופן להיכשל בסופו של דבר ואז המטופל יתבקש להוציא עוד סכום כסף נכבד על מנת לשקם את השיקום.

    תגידו, לא חבל? לא יותר פשוט וטוב לבצע את תוכנית הטיפול להשתלות שיניים אצל מומחה לשיקום הפה אשר יתכנן למענכם תכנית טיפולים מושלמת?

    "להרים" את רצפת הסינוס

    אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר כשחסרה עצם באזור האחורי של הלסת העליונה ולפני השתלת שיניים הוא הרמת סינוס פתוחה. הסינוסים אלו חללי אוויר הנמצאים בגולגולת מעל השורשים של השיניים האחוריות העליונות. במקרה של השתלות שיניים באזור זה, יש להתחשב בכמות עצם הלסת הנמצאת עד לחלל הסינוס.
    במקרים רבים, מטופלים מגיעים למצב של צורך בהשתלות שיניים עקב עקירות שיניים שנעשו בעבר והזנחה הגורמת לבריחת עצם הלסת עקב ספיגה מוגברת. המשמעות של חוסר בעצם הלסת היא שהשתל לא ייקלט היטב ולא יחזיק את המבנה והכתר או כל שיקום אחר שיולבש עליו.
    בטיפול של הרמת סינוס מחדירים לחלל הסינוס חומר דמוי עצם שמעודד צמיחת עצם חדשה אצל המטופל ובכך מעבים, ומגביהים את ריצפת הסינוס על מנת שהשתל ייקלט בצורה טובה כשהוא מוקף ואחוז היטב בעצם חדשה וחזקה.

    הרמת סינוס פתוחה

    כדי להחדיר שתל וכדי להגדיל את סיכויו להאריך ימים, יש צורך בלפחות 10 מ"מ גובה עצם ורצוי שיהיו בסביבות 13 מ"מ. כאשר יש פחות מזה באזור האחורי של הלסת העליונה, יש צורך בביצוע הרמת סינוס. הרמת סינוס פתוחה מתבצעת באמצעות פתיחת חלון בעצם מהצד, באזור שמעל לשורשי השיניים האחוריות בלסת העליונה והחדרת חומר דמוי עצם המגרה את העצם לצמוח, דבר שיאפשר את קליטת השתל.
    רופאים מיומנים בתחום, יידעו אם לבצע את השתלת העצם בשילוב השתלים במהלך אחד, דבר שיחסוך זמן רב וצורך בניתוח נוסף, או קודם לבצע את השתלת העצם בסינוס, המתנה של לפחות שישה חודשים ואז ביצוע השתלים. ההחלטה תלויה בכמות ואיכות העצם הקיימת ובעוד משתנים.

    בחירת המשקם – על מומחיות לא מתפשרים

    אנו רואים, אם כן, שטיפול הרמת סינוס פתוחה דורש מיומנות גבוהה ביותר מצד רופא השיניים המומחה. לכן, בחירת הרופא המשקם לתכנון ולביצוע תוכנית הטיפולים ושיקום הפה היא החשובה ביותר. משקם מומחה ואחראי ישתמש בטכנולוגיות מתקדמות כמו צילום תלת מימד של עצם הלסת ובחירה מדויקת של מיקום השתלים ויתכנן נכון את סדרת הטיפולים הדרושה לטובת שיקום מלא וארוך טווח.
    הרמת סינוס פתוחה היא פרקטיקה מקדימה להשתלת שיניים באזורים האחוריים של הלסת העליונה במצבים של חסר עצם.

    ככל שהטיפול נעשה בצורה טובה ומקצועית, כך תופעות הלוואי קלות יותר ותקופת ההחלמה מתקצרת משמעותית. העצם נבנית שוב ותהליך השיקום ממשיך בהצלחה.
    ניתן לבצע את הטיפולים האלה בהרדמה מקומית בלבד.

    לפרטים וקביעת תור במרפאת המומחים של פרופ' מיזיריצקי צרו קשר באתר או התקשרו לטלפון 03-6449139 ונשמח לעמוד לרשותכם.

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופ' איתן מיזיריצקי

    פרופסור חבר בבית הספר לרפואת שיניים, אוניברסיטת תל אביב
    יושב ראש לשעבר, האיגוד הישראלי לשיקום הפה
    חבר הנהלת האיגוד האירופאי לשיקום פה
    חבר הנהלת האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים דיגיטלית
    מרצה בארץ ובעולם בתחומי שיקום, שתלים דנטליים ורפואת שיניים דיגיטלית
    פרסם מעל מאה מחקרים מדעיים בעיתונות המקצועית הבינלאומית

    מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם

      • מומחי רפואת השיניים המובילים
      • הציוד המקיף והמתקדם בישראל
      • 25 שנות נסיון בהשתלת שיניים
      • תכנית טיפולים בהתאמה אישית
      החזירו לעצמכם את החיוך!
      דילוג לתוכן